Bjørn Hjellestad wrote:
Sveins Autohaus: Tar du utfordringen og legger inn igjen bildene du fjernet?
Hvilken utfordring er det? Å legge ut bilder? Det har jeg allerede gjort, og det falt ikke i smak, så jeg gjør derfor ikke det igjen.
Jeg driver et verksted, som jeg ønsker skal bli så bra som mulig, da tenker jeg kvalitet på det vi gjør, kunnskap, fleksibilitet i forhold til kunder, og ikke minst miljøet til de ansatte (selvfølgelig HMS inkludert!).
Jeg ønsker også å bidra til f.eks VW miljøet med gunstige "ordninger" når det gjelder verkstedet. Det kan være seg "billig" maskinering av VW deler, eller andre tjenester.
I dette tilfellet hadde Håkon ønske om å frese de omtalte vw-topper. Vi hadde skikkelig kursing på forhånd (til og med med kaffi), inklusive service og studie av benyttet fresehode, så bildet viste ikke alt som foregikk i denne jobben...
Fresehodet som ble benyttet fungerer slik at en må for hånd stille på matingen lokalt på utboringshodet, så at "fingrene var nære" fresehodet var en nødvendighet...
Dette er IKKE utstyr av nyere dato, men er faktisk helt vanlige maskiner å bruke. Det som alltid må benyttes ved slike maskiner, nye eller gamle, er varsomhet og sunt bondevett! Som Håkon sier, så var det ikke det store behovet for briller og slikt på denne jobben, selv om det som regel ALDRI skader å bruke verneutstyr.
Jeg har ca 15 års erfaring med denne fresen, de som kjenner Håkon vet at han er en oppegående mann, så å si at vi ikke har peiling synes jeg faktisk var litt drøyt...
PS! Dette er INGEN forsvaring av å ikke bruke verneutstyr, både jeg og Håkon er flinke til dette, vi tar oss bare ikke så godt ut på bilder med utstyret på!