Page 26 of 29

Sv: Norshuttle's hangar

Posted: Thu Apr 25, 2013 11:10 pm
by norshuttle
He he.. EL-Ghia  ;D

Sv: Norshuttle's hangar

Posted: Sun May 05, 2013 9:23 pm
by norshuttle
Traff en artsfrende på tur i dag :)

Ny-importert 356. Nettopp kommet på veien :thup


[attachment=1]

Sv: Norshuttle's hangar

Posted: Sun May 05, 2013 9:44 pm
by Bjørn Hjellestad
Flotte vogner :thup

Bare gi beskjed når Herbien skal ut for å få plass til en slik!

Sv: Norshuttle's hangar

Posted: Sun May 05, 2013 9:57 pm
by norshuttle
Ikke replica denne her, så det hadde vel vært mer en Herbie som hadde røket til ::)

Sv: Norshuttle's hangar

Posted: Fri May 24, 2013 10:52 pm
by norshuttle
Spennende dag på bilfronten i dag gitt......

Har hatt siden jeg fikk Ghia'en reagert på lyden i starteren. Har liksom hørt ut som en smågris på amfetamin  ::)

Har lest rundt om at en 6volt starter er litt hyper når bilen er bygget om til 12v og slått meg til ro med dette. Skulle starte bilen i dag ved Fana kirke og D hørtes det ut som om jeg gikk tom for strøm og tilslutt bare klikking i starteren. Hadde full pupp og ingen dimming på lysene så noe skurret.

Mens jeg satt der og kopte så rullet det en kjærkommen rørleggerbil opp på siden  :thup Lars fikset startkabler men ingenting annet enn klikking i starteren. Vi fikk skubbet bilen i gang og jeg kom meg hjem i garasjen. Tusen takk for hjelpen!!  :)

Kjøpte nytt batteri, pusset alle kablene, sjekket jording, men fortsatt kun klikking....

Leste på nettet at man kan teste starteren ved og kortslutte den..... I mitt elektrohode så er aldri kortsluttning noe som er bra ???

Fant ut at en Tlf til Herr A Hjellestad var på sin plass :thup Prøvde og kortslutte med kun gnistregn

Sv: Norshuttle's hangar

Posted: Fri May 24, 2013 11:00 pm
by norshuttle
...som resultat. Skrudde ut starteren for og teste litt "på bakken" og i mellomtiden kom Herr Hjellestad innom på vei fra jobb  :thup :thup

Ingen liv i starteren  :'( André skulle kikke i samlingen sin om han hadde en starter på lur. Det viser seg at starteren er en T2 12v starter og ikke 6v som jeg trodde..... Etter et par timer stod André på tunet med starter :thup :thup :thup. Klasket den på plass og nå høres det ut som en ordentlig starter ja!!! Bare godlyd ;D ;D

Tusen hjertelig takk for starter og hjelp André!!!! og til Lars for startkabler og skubbehjelp :thup :thup

Sv: Norshuttle's hangar

Posted: Wed May 29, 2013 2:33 pm
by RZR Andy
Bare hyggelig det! Og takk selv for hjelpen i dag - nå er "Kvikken" klar for to nye år på veien! Kjekt å kunne gi hverandre en hånd. :thup

Sv: Norshuttle's hangar

Posted: Wed May 29, 2013 3:14 pm
by norshuttle
RZR Andy wrote: Bare hyggelig det! Og takk selv for hjelpen i dag - nå er "Kvikken" klar for to nye år på veien! Kjekt å kunne gi hverandre en hånd. :thup
:thup

Sv: Norshuttle's hangar

Posted: Fri Jun 21, 2013 2:16 pm
by norshuttle
[attachment=1]

Sv: Norshuttle's hangar

Posted: Fri Jun 21, 2013 2:44 pm
by Nordtveit
Grattis!  :thup
2 flotte biler :thup

Sv: Norshuttle's hangar

Posted: Fri Jun 21, 2013 8:28 pm
by norshuttle
Så langt i år har det blitt 2 bryllupskjøringer med to flotte par som liker luftkjølt :thup

[attachment=1]
[attachment=2]

[attachment=3]
[attachment=4]

Sv: Norshuttle's hangar

Posted: Sat Apr 12, 2014 12:58 pm
by norshuttle
Her var det lenge siden det var oppdatert ja.... ::)

Har blitt litt VW i vinter også :thup Startet rett over nyttår med eu på Herbie. Eu-mannen mente det var en oljelekkasje på motoren ::). Jeg forklarte da på teknisk svada at om det ikke finnes spor av olje under en boble så er den tom! Han var enig i det :angel:

61'en hadde en tendens sent på høsten at den bremset av seg selv :-\. Tok et ombytte av biler på lagring og kjørte en bestilling på bremser hos Unneberg. Nytt rundt baut, så nå triller den fint og fritt :)
[attachment=1]

Har hatt lyst på ny motor i Ghia'en siden jeg kjøpte den.  l løpet av vinteren kjøpte jeg en 1600-motor av Djupevik og på tirsdag dukket Bjørn og Knut opp i garasjen med uvurderlig hjelp :thup :thup Seint ble det men tror vi hadde det grisegøy!. Kl 0230 var det oppstart uten liv ??? Bjørn stirret på motoren uten å blunke i 35 sek. Aha! kom det. Han flippet rundt 2 ledninger og vroooom!! Som en klokke! :) Tusen takk for hjelpen gutter!!!!!!!! :thup :thup :thup
[attachment=2]
[attachment=3]

Knut spottet raskt at det sprutet bensin ut av aks-pumpen (faen! De har jo meldt fint vær i morgen :'() Ikke noe å gjøre med det nå. Bestilte overhalingsett til gasseren og gikk og la meg.

Som ved en ren tilfeldighet ringte John Harry meg om morgenen onsdag og vi kom inn på hva som hadde skjedd. "Eg har sett liggende!" sier han. "Det kan du låne!" Strålende! Heiv meg i bilen, fikk cola og pakninger av JH. Rett i garasjen, skru, tett bil, ut å cruise! :thup :thup tusen takk JH!

Kan trygt si det var en helt annen bil og kjøre nå ja :)

Sv: Norshuttle's hangar

Posted: Sat Apr 12, 2014 1:05 pm
by norshuttle
Glemte og skrive at Ghia'en også har vært på eu. fikk 2 1'er feil på horn og spylervæske, ellers frisk som en fisk :thup

Herbie har vært litt rar på styringen i det siste. Slag i rattet og litt "klanking" :-[

Tommy var også oppom i går og hentet den gamle 1200'en som stod i Ghia'en og viste meg samtidig hvordan man strammer styresnekken og smører forstillingen ordentlig :thup
Bilen er som ny og kjøre  :) Tusen Takk Tommy!! :thup :thup

Sv: Norshuttle's hangar

Posted: Sat Apr 12, 2014 10:11 pm
by Bjørn Hjellestad
Velbekomme!

Det var en særdeles morro kveld!

Det var forresten 4 ledninger som måtte flippes, feil tenningstidspunkt, flyttet alle 4 pluggkabler 90grader mot høyre :thup

Sv: Norshuttle's hangar

Posted: Wed Mar 18, 2015 11:20 pm
by norshuttle
Da var det på an igjen! ;D ;D

[attachment=1]