Page 26 of 29
					
				Sv: Norshuttle's hangar
				Posted: Thu Apr 25, 2013 11:10 pm
				by norshuttle
				He he.. EL-Ghia  

 
			
					
				Sv: Norshuttle's hangar
				Posted: Sun May 05, 2013 9:23 pm
				by norshuttle
				Traff en artsfrende på tur i dag 
 
Ny-importert 356. Nettopp kommet på veien 
 
[attachment=1]
 
			
					
				Sv: Norshuttle's hangar
				Posted: Sun May 05, 2013 9:44 pm
				by Bjørn Hjellestad
				Flotte vogner 
 
Bare gi beskjed når Herbien skal ut for å få plass til en slik!
 
			
					
				Sv: Norshuttle's hangar
				Posted: Sun May 05, 2013 9:57 pm
				by norshuttle
				Ikke replica denne her, så det hadde vel vært mer en Herbie som hadde røket til 

 
			
					
				Sv: Norshuttle's hangar
				Posted: Fri May 24, 2013 10:52 pm
				by norshuttle
				Spennende dag på bilfronten i dag gitt......
Har hatt siden jeg fikk Ghia'en reagert på lyden i starteren. Har liksom hørt ut som en smågris på amfetamin  
 
Har lest rundt om at en 6volt starter er litt hyper når bilen er bygget om til 12v og slått meg til ro med dette. Skulle starte bilen i dag ved Fana kirke og D hørtes det ut som om jeg gikk tom for strøm og tilslutt bare klikking i starteren. Hadde full pupp og ingen dimming på lysene så noe skurret.
Mens jeg satt der og kopte så rullet det en kjærkommen rørleggerbil opp på siden  

 Lars fikset startkabler men ingenting annet enn klikking i starteren. Vi fikk skubbet bilen i gang og jeg kom meg hjem i garasjen. Tusen takk for hjelpen!!  
 
Kjøpte nytt batteri, pusset alle kablene, sjekket jording, men fortsatt kun klikking....
Leste på nettet at man kan teste starteren ved og kortslutte den..... I mitt elektrohode så er aldri kortsluttning noe som er bra 
 
Fant ut at en Tlf til Herr A Hjellestad var på sin plass 

 Prøvde og kortslutte med kun gnistregn
 
			
					
				Sv: Norshuttle's hangar
				Posted: Fri May 24, 2013 11:00 pm
				by norshuttle
				
			 
			
					
				Sv: Norshuttle's hangar
				Posted: Wed May 29, 2013 2:33 pm
				by RZR Andy
				Bare hyggelig det! Og takk selv for hjelpen i dag - nå er "Kvikken" klar for to nye år på veien! Kjekt å kunne gi hverandre en hånd. 

 
			
					
				Sv: Norshuttle's hangar
				Posted: Wed May 29, 2013 3:14 pm
				by norshuttle
				RZR Andy wrote:
Bare hyggelig det! Og takk selv for hjelpen i dag - nå er "Kvikken" klar for to nye år på veien! Kjekt å kunne gi hverandre en hånd. 
 
 
 
 
			
					
				Sv: Norshuttle's hangar
				Posted: Fri Jun 21, 2013 2:16 pm
				by norshuttle
				[attachment=1]
			 
			
					
				Sv: Norshuttle's hangar
				Posted: Fri Jun 21, 2013 2:44 pm
				by Nordtveit
				Grattis!  
 
 
2 flotte biler 

 
			
					
				Sv: Norshuttle's hangar
				Posted: Fri Jun 21, 2013 8:28 pm
				by norshuttle
				Så langt i år har det blitt 2 bryllupskjøringer med to flotte par som liker luftkjølt 
 
[attachment=1]
[attachment=2]
[attachment=3]
[attachment=4]
 
			
					
				Sv: Norshuttle's hangar
				Posted: Sat Apr 12, 2014 12:58 pm
				by norshuttle
				Her var det lenge siden det var oppdatert ja.... 
 
Har blitt litt VW i vinter også 

 Startet rett over nyttår med eu på Herbie. Eu-mannen mente det var en oljelekkasje på motoren 

. Jeg forklarte da på teknisk svada at om det ikke finnes spor av olje under en boble så er den tom! Han var enig i det 
 
61'en hadde en tendens sent på høsten at den bremset av seg selv 

. Tok et ombytte av biler på lagring og kjørte en bestilling på bremser hos Unneberg. Nytt rundt baut, så nå triller den fint og fritt 

[attachment=1]
Har hatt lyst på ny motor i Ghia'en siden jeg kjøpte den.  l løpet av vinteren kjøpte jeg en 1600-motor av Djupevik og på tirsdag dukket Bjørn og Knut opp i garasjen med uvurderlig hjelp 
 
 
 Seint ble det men tror vi hadde det grisegøy!. Kl 0230 var det oppstart uten liv 

 Bjørn stirret på motoren uten å blunke i 35 sek. Aha! kom det. Han flippet rundt 2 ledninger og vroooom!! Som en klokke! 

 Tusen takk for hjelpen gutter!!!!!!!! 
 
  
 
[attachment=2]
[attachment=3]
Knut spottet raskt at det sprutet bensin ut av aks-pumpen (faen! De har jo meldt fint vær i morgen 

) Ikke noe å gjøre med det nå. Bestilte overhalingsett til gasseren og gikk og la meg.
Som ved en ren tilfeldighet ringte John Harry meg om morgenen onsdag og vi kom inn på hva som hadde skjedd. "Eg har sett liggende!" sier han. "Det kan du låne!" Strålende! Heiv meg i bilen, fikk cola og pakninger av JH. Rett i garasjen, skru, tett bil, ut å cruise! 
 
 
 tusen takk JH!
Kan trygt si det var en helt annen bil og kjøre nå ja 

 
			
					
				Sv: Norshuttle's hangar
				Posted: Sat Apr 12, 2014 1:05 pm
				by norshuttle
				Glemte og skrive at Ghia'en også har vært på eu. fikk 2 1'er feil på horn og spylervæske, ellers frisk som en fisk 
 
Herbie har vært litt rar på styringen i det siste. Slag i rattet og litt "klanking" 
 
Tommy var også oppom i går og hentet den gamle 1200'en som stod i Ghia'en og viste meg samtidig hvordan man strammer styresnekken og smører forstillingen ordentlig 

Bilen er som ny og kjøre  

 Tusen Takk Tommy!! 
 
 
 
			
					
				Sv: Norshuttle's hangar
				Posted: Sat Apr 12, 2014 10:11 pm
				by Bjørn Hjellestad
				Velbekomme!
Det var en særdeles morro kveld!
Det var forresten 4 ledninger som måtte flippes, feil tenningstidspunkt, flyttet alle 4 pluggkabler 90grader mot høyre 

 
			
					
				Sv: Norshuttle's hangar
				Posted: Wed Mar 18, 2015 11:20 pm
				by norshuttle
				Da var det på an igjen! 
 
  
[attachment=1]