Blir nesten litt som med "Grellands Ghia" på vwnorge dette, alle sitter og trygler etter oppdateringer og gleder seg like mye til den er klar!
Stå på Svein!
Vi får håpe Tistlo også fortsetter med noen av "kunde"-prosjektene sine her!
Det ser desverre ut som om vi har mistet noe av RZR aktiviteten her på forumet. Jeg er glad for at du Svein er her fortsatt med dine ting! (Du kan gjerne ikke englisj?)
erika wrote:
Det ser desverre ut som om vi har mistet noe av RZR aktiviteten her på forumet. Jeg er glad for at du Svein er her fortsatt med dine ting! (Du kan gjerne ikke englisj?)
Har hørt om utenlandsk, vaffal...
Men jeg jobber på en gammal bil serru, så jeg kan'ke bruke all tida mi på å skrive i og oppdatere prosjekttråder, ihvertfall ikke flere steder!
'65 Typ 221 Mikrobuss "Bløygen"
'52 Typ 11c Boble "Magnolia"
"Don't make a fuss, just get on the bus ..." -- Frank Zappa
"Two things are infinite: The universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." -- Albert Einstein
erika wrote:
Vi får håpe Tistlo også fortsetter med noen av "kunde"-prosjektene sine her!
Skulle vel ikke være flere som hadde ansvar for å poste ting om sine vogner også da? Fint med litt mangfold, blir fort kjedelig når det er de samme som poster hele tiden.
tror det er mer enn nok posting av RZR både her og der. Tror vi kan legge den død. Statistikken viser nok det også, men skit i det.
Nå skinner solen og vi skal alle på cruising. Ta med camera alle mann så blir det nok å poste på etterpå!
..sorry Svein for å mase i tråden din.
Utrolig bra stamina på prosjektet ditt! Håper ikke alt arbeidet skremmer andre å ta fatt i noe lignende. Omfattende prosjekt som dette er fullt mulig for mange. En lærer masse underveis og resultatet er sikkert tusen ganger kjekkere enn ferdigkjøpt.
Var en del Grynet-mekking idag, men fikk litt tid til bussen på slutten av dagen. Tommy kikka på stereo-greier, og la litt planer for det. Jeg fikk gjort litt mer på taktrekket, og montert rist bakerst på takkonsollen. Geir og jeg prøvemonterte bakre støtfanger, men der er det mismatch mellom fester og fanger... Får se på det en annen dag.
Last edited by Solan on Mon May 02, 2011 8:56 am, edited 1 time in total.
"Two things are infinite: The universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." -- Albert Einstein
Litt mekk idag også. Tommy stakk innom og vi fikk sopt isammen ett av pop-out-vinduene med gummipakninger og låsemekanisme, og montert det hele på bilen. Det var et slit, men det gikk til slutt! Liten mismatch og glipe på ramma til ruta, men det var det beste vi kunne oppnå... Får vel prøve å få rettet det i tørken...
Ellers var jeg innom André på Hjellestad, og fikk med meg et par elokserte nye støtfangerfester. De ble prøvemontert på, og disse passer veldig bra. Lakket de så med sortblank Hammerite, så de er etterhvert klare til montering.
[attachment=1]
[attachment=2]
[attachment=3]
Attachments
04052011195.jpg (32.23 KiB) Viewed 3288 times
04052011196.jpg (24.5 KiB) Viewed 3300 times
04052011197.jpg (13.66 KiB) Viewed 3299 times
Last edited by Solan on Thu May 05, 2011 12:49 am, edited 1 time in total.
De er nå behørig emaljelakkbehandlet, og støtfanger blir montert på disse STAAAGENE i kveld
Fangere montert, måtte ha en liten luftetur i sommervarmen, var helt opp til busstoppet igår
Luftig uten dører, men de kommer vel på etterhvert. Giroverføring var mildt sagt kranglete, men revers og 1. gir virker, så det var nok igår... Og ja, jeg ser at venstre parklys ikke virker bak...
[attachment=1]
[attachment=2]
Attachments
07052011204.jpg (35.87 KiB) Viewed 3475 times
07052011206.jpg (43.35 KiB) Viewed 3199 times
Du har vel ein sånn fancy girspak og dei krever meget nøyaktig finjustering for å klaffa. måtte ivertfall kødda på ei go stund før csp spaken i ghiaen fungerte