Sv: Late-looker - 1969 modell
Moderator: Global moderator
Ja, det var Day Mouldings jeg tenkte på. Har kontaktet han i Sola nå så får vi se. 1302 skjermene er vel bare forskjellige fremme?
Ingen fornuft - ren entusiasme!
Kva er det som ikkje passar med bakskjermane då? Forskjellig bolthol`kontra innfestingen på bilen?
Bør ikkje vera so vanskeleg å finna eit par orginale baksjermar som ikkje er so elendige. eg kan sveisa saman eit par for deg rimleg om du får tak i eit sett.
1302 er lik bak ja
men ein nos skjerm bør vel passa, verre med vreng skjermen
Bør ikkje vera so vanskeleg å finna eit par orginale baksjermar som ikkje er so elendige. eg kan sveisa saman eit par for deg rimleg om du får tak i eit sett.
1302 er lik bak ja
men ein nos skjerm bør vel passa, verre med vreng skjermen
TLF: 97419035
Takker for tilbudet Tistlo.
Skal ta en titt på det i morgen. Antar det må være mer enn bolthullene som ikke passer. Det var nok en NOS skjerm ja, men ikke en original NOS skjerm.
Noen timers jobbing i dag. Stripper bunnen også for tjæremattene over tunnellen. Det gjør seg selv med Påls varmelampe!
Skal ta en titt på det i morgen. Antar det må være mer enn bolthullene som ikke passer. Det var nok en NOS skjerm ja, men ikke en original NOS skjerm.
Noen timers jobbing i dag. Stripper bunnen også for tjæremattene over tunnellen. Det gjør seg selv med Påls varmelampe!
- Attachments
-
- varmeogfjerne.jpg (55.64 KiB) Viewed 3204 times
Mangler nå bare et Gene Berg "Midmount" girkassefeste på rammegaflene + litt skraping av bodyshuts så er bunnen klar til å sendes av gårde.
Håper det går greit med disse dålige mobilbildene.
Håper det går greit med disse dålige mobilbildene.
- Attachments
-
- irsdimpels.JPG (26.7 KiB) Viewed 3129 times
Last edited by erika on Mon Jan 24, 2011 12:51 am, edited 1 time in total.
Glimrende jobb her Erik!
www.samboen.com
1962 T1 Tysnes Raceren
1962 T1
1959 T2 Panel
1961 Vespa 150
1991 Carrera 4
Det går ikke så fort, men så blir det ikke så bra heller!
1962 T1 Tysnes Raceren
1962 T1
1959 T2 Panel
1961 Vespa 150
1991 Carrera 4
Gratulerer igjen med dagen - blir det 091 eller 901 med 911 "flanges"?! Ser MEGET bra ut!
Takk André (rosen for jobben må forøvrig gå til Trygve). Vi målte i går og tror det skal være plass til litt større dimensjoner på drivknuter. Har ikke landet på noe her ennå. Har du noen anbefalinger. Må tåle hjulspinn og drift i store hastigheter 

Last edited by erika on Tue Jan 25, 2011 10:44 am, edited 1 time in total.
Jeg brukte 181-drivflenser på min girkasse i bussen. De er kraftigere enn vanlige boble-greier. Og de bruker samme dimensjon/mål som IRS-bussdrivknuter.
'65 Typ 221 Mikrobuss "Bløygen"
'52 Typ 11c Boble "Magnolia"
"Don't make a fuss, just get on the bus ..." -- Frank Zappa
"Two things are infinite: The universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." -- Albert Einstein
'52 Typ 11c Boble "Magnolia"
"Don't make a fuss, just get on the bus ..." -- Frank Zappa
"Two things are infinite: The universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." -- Albert Einstein
Jepp, funket jo veldig bra det! 

Da skal det lakkes til helgen!
Fikk forresten tak i Veng klemlister til gummipakning rundt panser. Koster ca 100kr/meter. Kjøp de lengste (110 cm?). De var også biligst. Hartveit på Møhlendal har dem dersom du ringer og bestiller. Hos meg blir de grunnet, poppet på og lakket.
Fikk forresten tak i Veng klemlister til gummipakning rundt panser. Koster ca 100kr/meter. Kjøp de lengste (110 cm?). De var også biligst. Hartveit på Møhlendal har dem dersom du ringer og bestiller. Hos meg blir de grunnet, poppet på og lakket.
- Attachments
-
- snartklar1.jpg (61.3 KiB) Viewed 3017 times
-
- snartklar2.jpg (41.54 KiB) Viewed 3009 times
-
- snartklar3.jpg (28.42 KiB) Viewed 3020 times
-
- snartklar5.jpg (46.41 KiB) Viewed 3018 times
-
- snartklar6.jpg (31.46 KiB) Viewed 3017 times
-
- snartklar7.jpg (34.48 KiB) Viewed 3032 times
-
- snartklar8.jpg (54.58 KiB) Viewed 3015 times
-
- snartklar9.jpg (29.6 KiB) Viewed 3022 times
-
- snartklar10.jpg (52.06 KiB) Viewed 3018 times
-
- snartklar11.jpg (39.39 KiB) Viewed 3234 times
Fikk også kjøpt et sett skjermer hos Tom Ivar Schei i Stavanger. Jeg trengte bare bakskjermene, men kan jo være greit å ha til siden. Det er Day Moulding glassfiberskjermer. Skal visstnok være svært god kvalitet. Takk til Tom Ivar som også leverte dem ombord på Flaggruten. 215 kr i frakt for 4 skjermer er jo ikke noe å si på!
- Attachments
-
- forskjermer.jpg (68.66 KiB) Viewed 3033 times
-
- bakskjerm.jpg (40.43 KiB) Viewed 3011 times
Varmer hjertet å se Day Moulding sjermer igjen.
Snakk om kvalitet!
Skal du på kranken å skru ikveld?
(Lenge sia eg har sagt hei nå).
Snakk om kvalitet!

Skal du på kranken å skru ikveld?
(Lenge sia eg har sagt hei nå).

Vannvittig Opptur å se denne klar for lakk etter alle timene du har ned i den på Krankenhaus! Gratulerer!
www.samboen.com
1962 T1 Tysnes Raceren
1962 T1
1959 T2 Panel
1961 Vespa 150
1991 Carrera 4
1962 T1 Tysnes Raceren
1962 T1
1959 T2 Panel
1961 Vespa 150
1991 Carrera 4
Ventar spent på -etter bilda 
ang panserlista, det er ikkje bedre å lakka fyrst og montera etterpå, sidan du skal poppa den fast? grunning only imellom trekker jo til seg vatn?

ang panserlista, det er ikkje bedre å lakka fyrst og montera etterpå, sidan du skal poppa den fast? grunning only imellom trekker jo til seg vatn?
TLF: 97419035
Ikke noe skruing på meg disse dagene, er hjemme med influensa.
Tistlo, det blir vel uansett bedre enn det originale der det ikke var behandlet mellom i det hele tatt.
Ellers ble det ganske mye ekstraarbeid hos meg pga. sandblåsigen som var foretatt. Platene hadde slått seg, bla. bak B-stolpen der i utgangspunktet var helt fine originale plater. Skjermene som var blåste kunne jeg ikke bruke, de var vridde.
Lakkereren mente de hadde brukt altfor grovt medium når de blåste. Til advarsel for andre.
Tistlo, det blir vel uansett bedre enn det originale der det ikke var behandlet mellom i det hele tatt.
Ellers ble det ganske mye ekstraarbeid hos meg pga. sandblåsigen som var foretatt. Platene hadde slått seg, bla. bak B-stolpen der i utgangspunktet var helt fine originale plater. Skjermene som var blåste kunne jeg ikke bruke, de var vridde.
Lakkereren mente de hadde brukt altfor grovt medium når de blåste. Til advarsel for andre.
Last edited by erika on Fri Jan 28, 2011 6:30 pm, edited 1 time in total.