Fralg wrote:
Går som en drøm på tomgang men ved akselerasjon mister den det meste av sine 48 hk og nykker og rister
Ved jevn hastighet/belastning går den greit igjen
Det merkelige er at alle problemene dukket opp etter jeg fylte opp bensintanken på den.
Blåste derfor fargasseren uten det hjalp. Har også sjekket stiftåpning og tenning.
Noen ide?
Få noen kompetente personer til å fylle drivstoff??
Men, den går på samme bensinen ennå og? Det er idet det trampes i bånn, at den begynner å nykke og herje? Og så kommer den seg etterhvert, eller?
Fortsatt samme bensinen, ja. Og bensinpåfyllingskompetansen er vel det eneste vi trodde vi hadde 100%....
Ja det er vel sånn at den går fint på tomgang og fin kjøring men når du klamper i bunn så nøkker den som bare det.
Slakker du opp og gasser jevnt oppover er den bra.... eller bedre.... bare litt smånøkking da...
knurren/Jon T wrote:
Det kan vel høres ut som om det er akspumpen i forgasseren, der ligger det et membram?
Jeg hadde defekt membran i aks.pumpa, hadde ikke så ille problemer som på klubbussen, men etter å ha byttet denne ble det gode greier. Trur den kosta 19 kroner hos Dalhems, de sendte den på dagen i en konvolutt.
'65 Typ 221 Mikrobuss "Bløygen"
'52 Typ 11c Boble "Magnolia"
"Don't make a fuss, just get on the bus ..." -- Frank Zappa
"Two things are infinite: The universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." -- Albert Einstein
Fralg wrote:
Går som en drøm på tomgang men ved akselerasjon mister den det meste av sine 48 hk og nykker og rister
Ved jevn hastighet/belastning går den greit igjen
Det merkelige er at alle problemene dukket opp etter jeg fylte opp bensintanken på den.
Blåste derfor fargasseren uten det hjalp. Har også sjekket stiftåpning og tenning.
Noen ide?
Få noen kompetente personer til å fylle drivstoff??
Men, den går på samme bensinen ennå og? Det er idet det trampes i bånn, at den begynner å nykke og herje? Og så kommer den seg etterhvert, eller?
Fortsatt samme bensinen, ja. Og bensinpåfyllingskompetansen er vel det eneste vi trodde vi hadde 100%....
Ja det er vel sånn at den går fint på tomgang og fin kjøring men når du klamper i bunn så nøkker den som bare det.
Slakker du opp og gasser jevnt oppover er den bra.... eller bedre.... bare litt smånøkking da...
Da er det i aksen der den sliter, da leverer akselerasjonssystemet ikke nok fortenning eller nok bensin. Vacuumtrekket som fikser det på fordeleren, og akselerasjonsdysen i forgasseren som gir mer juice. Sjekk bare ved å pumpe på gassen og se nedi forgasseren at det kommer en JEVN og FIN stråle ut av aksdysen (midt i, dere kjenner sikkert til den ).. Er det ikke noe eller dårlig sprut, er enten det systemet tett (vanskelig å blåse gjennom uen å demontere gasseren...) eller så er membranen dårlig/defekt. Sjekk med vacuumpresse (eller sug noe jævlig på slangen) at fordelerenplaten som stiften står på vrir seg og at vacuumsystemet på motoren er tett. Sjekk også at stiftåpningen er bra nok, kan kødde det til på samme måten om den er for liten mener jeg det var.
knurren/Jon T wrote:
Det kan vel høres ut som om det er akspumpen i forgasseren, der ligger det et membram?
Kommer plutselig skal du se, det er jo litt treghet i systemet... Ikke akkurat imponert, de skryter av bedrift dør-til-dør, men det hjelper fint lite om ikke bedriften din ligger innen 5 min fra postterminalen, alt annet er uinteressant periferi, antagelig? Bare å krysse fingre!
Da er den montert!!! gjenstår bare å feste rattstammen, styre demper og bremsene. det var litt k**kete å få de nye korte fjærene i forstillingen men JH fikset biffen etter en time. Fin økt i dag og en stor takk til John H som viser seg å være dyktig til mer enn håndtlanger og verktøy innkjøps ansvarlig!
PS! det snakkes om en 181 som kanskje venter seg en senkejobb..
RZR-Andy wrote:
Kjedelige greier det der...men en originalbredde forstilling er det DEFINITIVT flere forumbrukere her som trenger, så du bør ikke ha noen problem med å bli kvitt den igjen. Tror ikke det er mange som er klar over hvor dårlige forstillinger de kjører rundt med, disse ruster opp fra innsiden fordi dreneringshullene under tettes med tectyl.
Når jeg tenker meg om så er det en ting som kan være greit å ha i bakhodet:
disse to styretappene som er sveist på forstillingen for å låse styresnekken har jeg vært borti at faktisk kanskje står feilplassert- Var vel et tema på vwnorge, flere som har erfart det.
Faen hva du ikke vet!!!!
Ja de var feil men fikk ordnet det på en grei måte som holder i første omgang. I kveld stikker jeg ut og monterer stabstag og dempere så skal denne være good to go!
hjulstillingskontroll er under bestilling..