Puma

Her kan du diskutere alt mulig, men la det være interessant for andre VW-interesserte.

Moderator: Global moderator

User avatar
Moshe
Global moderator
Global moderator
Posts: 3322
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:14 pm
Location: Ulset, Bergen
Contact:

Sv: Puma

Post by Moshe »

RZR-Jånni wrote:
Fralg wrote: Går som en drøm på tomgang men ved akselerasjon mister den det meste av sine 48 hk og nykker og rister
Ved jevn hastighet/belastning går den greit igjen

Det merkelige er at alle problemene dukket opp etter jeg fylte opp bensintanken på den.
Blåste derfor fargasseren uten det hjalp. Har også sjekket stiftåpning og tenning.


Noen ide?
Få noen kompetente personer til å fylle drivstoff??
Men, den går på samme bensinen ennå og? Det er idet det trampes i bånn, at den begynner å nykke og herje? Og så kommer den seg etterhvert, eller?
Fortsatt samme bensinen, ja. Og bensinpåfyllingskompetansen er vel det eneste vi trodde vi hadde 100%.... ;D
Ja det er vel sånn at den går fint på tomgang og fin kjøring men når du klamper i bunn så nøkker den som bare det.
Slakker du opp og gasser jevnt oppover er den bra.... eller bedre.... bare litt smånøkking da...
75 VW1303 Boble *8/8-2022
84 VW Golf Cab. *8/7-2019
96 VW1600i Boble *11/10-2017
77 VW2000 Camper *25/1-2015
59 VW1200 Boble *8/10-2014
72 VW1600 Pick Up *20/9-2013
70 VW1200 Fridolin *5/12-2012
61 VW1200 Boble *27/5-2007

69 Boble *2020-2021
64 Notchback *2008-2017
74 Boble Cab *2006-2015
68 Notchback *2008-2009
67 Notchback *2004-2005
66 Boble *2003-2005
Jon T
Supermedlem
Supermedlem
Posts: 1743
Joined: Sun Sep 02, 2007 5:03 pm
Location: Bergen

Sv: Puma

Post by Jon T »

Det kan vel høres ut som om det er akspumpen i forgasseren, der ligger det et membram?
User avatar
Solan
Styret
Styret
Posts: 5238
Joined: Mon Sep 03, 2007 1:08 pm
Location: Fan'a...

Sv: Puma

Post by Solan »

knurren/Jon T wrote: Det kan vel høres ut som om det er akspumpen i forgasseren, der ligger det et membram?
Jeg hadde defekt membran i aks.pumpa, hadde ikke så ille problemer som på klubbussen, men etter å ha byttet denne ble det gode greier. Trur den kosta 19 kroner hos Dalhems, de sendte den på dagen i en konvolutt.
'65 Typ 221 Mikrobuss "Bløygen"
'52 Typ 11c Boble "Magnolia"

"Don't make a fuss, just get on the bus ..." -- Frank Zappa
"Two things are infinite: The universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." -- Albert Einstein
User avatar
RZR-Jånni
Moderatorer
Moderatorer
Posts: 634
Joined: Sun Sep 02, 2007 4:48 pm
Location: Lier (Litt Bergen)
Contact:

Sv: Puma

Post by RZR-Jånni »

Moshe wrote:
RZR-Jånni wrote:
Fralg wrote: Går som en drøm på tomgang men ved akselerasjon mister den det meste av sine 48 hk og nykker og rister
Ved jevn hastighet/belastning går den greit igjen

Det merkelige er at alle problemene dukket opp etter jeg fylte opp bensintanken på den.
Blåste derfor fargasseren uten det hjalp. Har også sjekket stiftåpning og tenning.


Noen ide?
Få noen kompetente personer til å fylle drivstoff??
Men, den går på samme bensinen ennå og? Det er idet det trampes i bånn, at den begynner å nykke og herje? Og så kommer den seg etterhvert, eller?
Fortsatt samme bensinen, ja. Og bensinpåfyllingskompetansen er vel det eneste vi trodde vi hadde 100%.... ;D
Ja det er vel sånn at den går fint på tomgang og fin kjøring men når du klamper i bunn så nøkker den som bare det.
Slakker du opp og gasser jevnt oppover er den bra.... eller bedre.... bare litt smånøkking da...
Da er det i aksen der den sliter, da leverer akselerasjonssystemet ikke nok fortenning eller nok bensin. Vacuumtrekket som fikser det på fordeleren, og akselerasjonsdysen i forgasseren som gir mer juice. Sjekk bare ved å pumpe på gassen og se nedi forgasseren at det kommer en JEVN og FIN stråle ut av aksdysen (midt i, dere kjenner sikkert til den :) ).. Er det ikke noe eller dårlig sprut, er enten det systemet tett (vanskelig å blåse gjennom uen å demontere gasseren...) eller så er membranen dårlig/defekt. Sjekk med vacuumpresse (eller sug noe jævlig på slangen) at fordelerenplaten som stiften står på vrir seg og at vacuumsystemet på motoren er tett. :) Sjekk også at stiftåpningen er bra nok, kan kødde det til på samme måten om den er for liten mener jeg det var.
knurren/Jon T wrote: Det kan vel høres ut som om det er akspumpen i forgasseren, der ligger det et membram?
Jepp. :)
Regenstadt Zombie Racewerks
67 Sika
74 1303S Big
77 Doka
84 Transporter
Jon T
Supermedlem
Supermedlem
Posts: 1743
Joined: Sun Sep 02, 2007 5:03 pm
Location: Bergen

Sv: Puma

Post by Jon T »

Er det ikke det ene så er det det andre:
I dag 04.08.08 kl 1256 var status på pakken slik:

31.07.08  20.04  INNLEVERT POSTTERMINAL  3169 STOKKE 
31.07.08  15.09  INNLEVERT POSTKONTOR  3103 TØNSBERG 


jevla postvesen, fellesferien er vel over?
User avatar
Fralg
Supermedlem
Supermedlem
Posts: 803
Joined: Tue Aug 28, 2007 8:42 am
Location: Nær Bergen
Contact:

Sv: Puma

Post by Fralg »

knurren/Jon T wrote: Er det ikke det ene så er det det andre:
I dag 04.08.08 kl 1256 var status på pakken slik:

31.07.08  20.04  INNLEVERT POSTTERMINAL  3169 STOKKE 
31.07.08  15.09  INNLEVERT POSTKONTOR  3103 TØNSBERG 


jevla postvesen, fellesferien er vel over?
Er det ikke bare slik posten er da?
www.algroy.no     The Split  Cruisers
1951 - 1958 - 1958 - 1959 - 1961  + 1999
Patina er mangel på vedlikehold og reparasjoner
Image
User avatar
RZR Andy
Ultramedlem
Ultramedlem
Posts: 3618
Joined: Sun Sep 02, 2007 3:51 pm
Location: Bergen
Contact:

Sv: Puma

Post by RZR Andy »

Kommer plutselig skal du se, det er jo litt treghet i systemet... Ikke akkurat imponert, de skryter av bedrift dør-til-dør, men det hjelper fint lite om ikke bedriften din ligger innen 5 min fra postterminalen, alt annet er uinteressant periferi, antagelig? Bare å krysse fingre!
Jon T
Supermedlem
Supermedlem
Posts: 1743
Joined: Sun Sep 02, 2007 5:03 pm
Location: Bergen

Sv: Puma

Post by Jon T »

Og jammen plutselig kom den, ble registrert i går kveld på nett at den var i bergen kl 10 mandag!!!!

Det vil si at en liten gjeng samles på Solsvik i dag kl 1700, hvis du vil komme er du hjertelig velkommen!!
User avatar
RZR Andy
Ultramedlem
Ultramedlem
Posts: 3618
Joined: Sun Sep 02, 2007 3:51 pm
Location: Bergen
Contact:

Sv: Puma

Post by RZR Andy »

Flott! ;) Da håper jeg dere får det til, jeg skulle gjerne vært med, men har en bil strødd utover som jeg tenkte å kjøre med neste helg...
Jon T
Supermedlem
Supermedlem
Posts: 1743
Joined: Sun Sep 02, 2007 5:03 pm
Location: Bergen

Sv: Puma

Post by Jon T »

Da er den montert!!! gjenstår bare å feste rattstammen, styre demper og bremsene. det var litt k**kete å få de nye korte fjærene i  forstillingen men JH fikset biffen etter en time. Fin økt i dag og en stor takk til John H som viser seg å være dyktig til mer enn håndtlanger og verktøy innkjøps ansvarlig!

PS! det snakkes om en 181 som kanskje venter seg en senkejobb..
User avatar
RZR-Marius
Supermedlem
Supermedlem
Posts: 622
Joined: Fri Oct 19, 2007 12:00 pm
Contact:

Sv: Puma

Post by RZR-Marius »

Eg og har hørt rykter om det der!
Regenstadt Zombie Racewerks: http://www.regenstadt.com
The terrifying time transporting machine of Dr.Tregs!

1200 -58  1/6 -67 Singelcab
Jon T
Supermedlem
Supermedlem
Posts: 1743
Joined: Sun Sep 02, 2007 5:03 pm
Location: Bergen

Sv: Puma

Post by Jon T »

RZR-Marius wrote: Eg og har hørt rykter om det der!
ingen røyk uten ild ;)
Jon T
Supermedlem
Supermedlem
Posts: 1743
Joined: Sun Sep 02, 2007 5:03 pm
Location: Bergen

Sv: Puma

Post by Jon T »

RZR-Andy wrote: Kjedelige greier det der...men en originalbredde forstilling er det DEFINITIVT flere forumbrukere her som trenger, så du bør ikke ha noen problem med å bli kvitt den igjen. Tror ikke det er mange som er klar over hvor dårlige forstillinger de kjører rundt med, disse ruster opp fra innsiden fordi dreneringshullene under tettes med tectyl.
Når jeg tenker meg om så er det en ting som kan være greit å ha i bakhodet:
disse to styretappene som er sveist på forstillingen for å låse styresnekken har jeg vært borti at faktisk kanskje står feilplassert- Var vel et tema på vwnorge, flere som har erfart det.
Faen hva du ikke vet!!!!
Ja de var feil men fikk ordnet det på en grei måte som holder i første omgang. I kveld stikker jeg ut og monterer stabstag og dempere så skal denne være good to go!
hjulstillingskontroll er under bestilling..
Jon T
Supermedlem
Supermedlem
Posts: 1743
Joined: Sun Sep 02, 2007 5:03 pm
Location: Bergen

Sv: Puma

Post by Jon T »

FreddyB
Supermedlem
Supermedlem
Posts: 957
Joined: Wed Dec 19, 2007 6:05 pm
Location: Breim

Sv: Puma

Post by FreddyB »

Håpar du har motor som backar opp badass-attituden der..  ;D
Hadde då aldri trudd eg skulle kjøpe late-looker..
Post Reply