Page 3 of 7

Sv: Min 1967 Ghia Cab

Posted: Thu Oct 07, 2010 8:43 am
by StarBugs Geir
:thup

[attachment=1]

[attachment=2]

[attachment=3]

Sv: Min 1967 Ghia Cab

Posted: Thu Oct 07, 2010 8:49 am
by RZR Sune
[attachment=1]

Sv: Min 1967 Ghia Cab

Posted: Thu Oct 07, 2010 8:52 am
by StarBugs Geir
:o....... :) ;D :thup :-* ;)

Sv: Min 1967 Ghia Cab

Posted: Thu Oct 07, 2010 9:12 am
by GreenBug
Lowlight Ghia er fett!!!!


En av mine favoritter

[attachment=1]
[attachment=2]

Sv: Min 1967 Ghia Cab

Posted: Fri Oct 08, 2010 9:37 pm
by GreenBug
Da ble det en liten økt idag også. Motoren er kommet på plass. Satser på å få koblet opp ledninger, gassere++ i helgen, så blir det å få på hjullagre og  bremser bak neste uke. Kanskje det kan bli prøvekjøring i neste uke?  :)

[attachment=1]

Sv: Min 1967 Ghia Cab

Posted: Fri Oct 08, 2010 9:44 pm
by T-1
steike her går det unna! bra jobben mister  :thup blir kjekt og se denne på veien igjen.

Sv: Min 1967 Ghia Cab

Posted: Sat Oct 09, 2010 8:44 pm
by GreenBug
Viser seg at jeg må dreie litt av bremsetromlene for å få de til å passe på de korte akslene. Noen her som vet om hvem som kan gjøre en slik jobb? Gjerne på strekningen Åsane - Knarvik, men alle tips mottaes med stor takk  :)

Sv: Min 1967 Ghia Cab

Posted: Sat Oct 09, 2010 8:56 pm
by StarBugs Geir
Mikromekanikk/Mjølkeråen, Lønne/Nyborg eller MPM på Frekhaug. En av de kan helt sikkert ta det:-) Mikromekanikk er litt dyre.....

Hvor må du dreia av?

Sv: Min 1967 Ghia Cab

Posted: Sat Oct 09, 2010 9:13 pm
by GreenBug
MB Geir wrote: Mikromekanikk/Mjølkeråen, Lønne/Nyborg eller MPM på Frekhaug. En av de kan helt sikkert ta det:-) Mikromekanikk er litt dyre.....

Hvor må du dreia av?
Takk for tips :) Har ikke målt noe selv, men er nevnt 3mm på innsiden og 14mm på utsiden i denne tråden; http://www.vwnorge.no/index.php/topic,16565.0.html

Sv: Min 1967 Ghia Cab

Posted: Sat Oct 09, 2010 10:49 pm
by Bjørn Hjellestad
Tommy og jeg freser over dette med vinkelkuttern og en dremel!
100 kroner! :thup

Sv: Min 1967 Ghia Cab

Posted: Sat Oct 09, 2010 10:52 pm
by T-1
Bjørn Hjellestad wrote: Tommy og jeg freser over dette med vinkelkuttern og en dremel!
100 kroner! :thup
Lett  ;D

Sv: Min 1967 Ghia Cab

Posted: Sun Oct 10, 2010 9:48 am
by GreenBug
T-1 wrote:
Bjørn Hjellestad wrote: Tommy og jeg freser over dette med vinkelkuttern og en dremel!
100 kroner! :thup
Lett  ;D
Skeptisk  ;D

Sv: Min 1967 Ghia Cab

Posted: Mon Oct 11, 2010 10:39 pm
by GreenBug
Driver å skal montere hjul-lager etc. Skal det nye hjul-lageret slåes på plass? Samme hvilke vei det står? Kanskje dumt spørsmål, men første gang jeg gjør det her  ;D

[attachment=1]

Bakfelgene ser ut til å snike seg under skjermene med korte aksler :)

[attachment=2]

Eksos må også tilpasses endel hvis jeg skal kunne bruke den. De korte aksler og 7 toms felger bak gjør at hjul og eksos "krasjer" i hverandre.. Så får se om det blir en annen eksos eller modifisering av Bas-anlegget.. hmm

Sv: Min 1967 Ghia Cab

Posted: Tue Oct 12, 2010 1:14 am
by Tistlo
Pakk lageret inn i greas og slå da inn ja, samma ka veg. Finn eit røyr eller noko lurt og slå på innerste ringen på lageret(aldri slå direkte på da men bruk noko imellom)

Sv: Min 1967 Ghia Cab

Posted: Tue Oct 12, 2010 2:36 am
by Bjørn Hjellestad
Tistlo wrote: Pakk lageret inn i greas og slå da inn ja, samma ka veg. Finn eit røyr eller noko lurt og slå på innerste ringen på lageret(aldri slå direkte på da men bruk noko imellom)

Ikke pakk bakhjulslagrene på svingaksel i greas, det skal bade i gearolje :thup