Sv: Polarsilver, 57 oval ragtop - BRÅKE-boblen
Posted: Wed Mar 02, 2011 10:12 pm
Ser det begynner å dukke opp litt større motorer her i Bergen. Jeg fikk tidligere eier til å liste opp "spekket" på 2276-en som står i Bråkeboblen:
2276 Motor.
Motoren er bygger av meg selv og Constantin Farsirotos i fra Søgne. Vi bygget den vinteren 2009 og monterte motoren våren 2009. Motoren er veldig lite kjørt på grunn av problemer med bensin til førselen i fjor. I år har jeg fått orden på bensintilførselen så den har fungert greit til nå. Bremset motoren 8 mai i år, til 127hk og 189nm. Resultatet er ikke 100% på grunn av problemer med softvaren med det bør ligge i det området, og kan like gjerne være for lite som for mye. Samme topper og oppsett på motor ble bremset til 150hk av Andersen Racing i fjor.
Motor innhold :
Type 1 blokk 1600, med store oljekanaler
Overdimlager 1mm ( tror jeg )
Blokk borret opp til 1915 sylindre
Nye stempler og sylindre fra Mahle beregnet på langslagsveiv
Nye veivlagre, kamlagere, rådelagre og løftetønner fra CB
Blokk tatt opp for fullflow
Ny HD oljepumpe kjøpt av Kim Larsen
Nye H-profilråder fra Empi med arp bolter
Ny engle 110 kam og kamdrev
Ny Langslagsveiv av ukjent fabrikat
Nyoverhalt vekselstrøms dynamo med innebygd regulator
Ny fordeler 009 kopi
Nye 043 topper kjøpt av Andersen Racing med matchportede innsug og 35 og 40 ventiler
Ny termostatstyrt oljekjøler med vifte fra Empi ( 96 plate oilkooler with fan )
Nye støtstenger og støtstangsrør ( chromolly ? )
Nye 1:25 vippetøy fra empi
Nye Scatventilfjærer
30 hk viftehus
Nytt midtmontert gasserstag fra Scat
Nyoverhalte Dellorto 40mm forgassere hvor alt av slite deler er byttet ( kjøpt på VW Norge )
Ny Fazet Elektrisk bensin pumpe
Ny kennendy stage 2 clutch ( trukkplate og lamell )
Svinghjul, veiv og trykkplate er balansert av Autoteknikk
Ny Bosch bluecoil
Ny Buss starter ( VW veterandeler )
2276 Motor.
Motoren er bygger av meg selv og Constantin Farsirotos i fra Søgne. Vi bygget den vinteren 2009 og monterte motoren våren 2009. Motoren er veldig lite kjørt på grunn av problemer med bensin til førselen i fjor. I år har jeg fått orden på bensintilførselen så den har fungert greit til nå. Bremset motoren 8 mai i år, til 127hk og 189nm. Resultatet er ikke 100% på grunn av problemer med softvaren med det bør ligge i det området, og kan like gjerne være for lite som for mye. Samme topper og oppsett på motor ble bremset til 150hk av Andersen Racing i fjor.
Motor innhold :
Type 1 blokk 1600, med store oljekanaler
Overdimlager 1mm ( tror jeg )
Blokk borret opp til 1915 sylindre
Nye stempler og sylindre fra Mahle beregnet på langslagsveiv
Nye veivlagre, kamlagere, rådelagre og løftetønner fra CB
Blokk tatt opp for fullflow
Ny HD oljepumpe kjøpt av Kim Larsen
Nye H-profilråder fra Empi med arp bolter
Ny engle 110 kam og kamdrev
Ny Langslagsveiv av ukjent fabrikat
Nyoverhalt vekselstrøms dynamo med innebygd regulator
Ny fordeler 009 kopi
Nye 043 topper kjøpt av Andersen Racing med matchportede innsug og 35 og 40 ventiler
Ny termostatstyrt oljekjøler med vifte fra Empi ( 96 plate oilkooler with fan )
Nye støtstenger og støtstangsrør ( chromolly ? )
Nye 1:25 vippetøy fra empi
Nye Scatventilfjærer
30 hk viftehus
Nytt midtmontert gasserstag fra Scat
Nyoverhalte Dellorto 40mm forgassere hvor alt av slite deler er byttet ( kjøpt på VW Norge )
Ny Fazet Elektrisk bensin pumpe
Ny kennendy stage 2 clutch ( trukkplate og lamell )
Svinghjul, veiv og trykkplate er balansert av Autoteknikk
Ny Bosch bluecoil
Ny Buss starter ( VW veterandeler )