Morten

Moderator: Global moderator
Når det gjelder klubbens og styrets ønske om å gå inn i som leietaker og drifter av et slikt lokale er det høyt. Nå har imidlertid både det forrige og det sittende styret lik oppfatning av hvor stor risiko en skal ta i en slik situasjon. Styret ser det slik at de pengene en bruker skal brukes slik at flest mulig medlemmer sitter og føler at en får noe igjen for å være medlem i vwacb. Hvis det bare er 10, 20 eller der omkring medlemmer som nyter godt av at klubben sponser en slik aktivitet blir det feil for de ca. 250 andre som også betaler kontingent. Styrets målsetting nr. 1 med økonomien er at vi ikke skal komme i den situasjonen at hele vår egenkapital skal brennes av på et slikt prosjekt i løpet av et år eller to. Skal styret gå inn for noe slikt må det være et lokale som er så pass billig at det ikke er noen særlig risiko forbundet med det!RZR Andy wrote: Gratulerer og flott at dere har fått ordnet dere et lokale - bare synd at ikke VWACB har råd, igjen... hadde vært kjekt å sett noen tall og budsjetter fra klubben for hva man hadde råd til og hvilke alternativer som fantes.
Det er en stor risk å ta som privatpersoner om det ikke blir fylt opp, men det greier dere sikkert etter entusiasmen her å dømme.
Jeg mener det fortsatt burde vært klubben som sto som leietaker, dette er etter min mening eneste riktige modell for et klubblokale og det ville nok gjort det lettere å få aktivitet enn når det er privatpersoner som står bak. Bjørn gjorde et hederlig forsøk på det dere nå forsøker, men det var ikke så enkelt tydeligvis.
Som en av dem som leier hos Bjørn i Solsvik kan jeg si at dette ikke er aktuelt for min del, prosjektet jeg har hatt hos Bjørn ender nok på Lønningen, ettersom jeg ikke ser noe verdi i å bruke penger på å lagre det videre. Dessuten er Breistein omtrent like sentralt for min del som Solsvik.
Ønsker dere lykke til med å fylle opp, håper ikke leien er så høy at den byr på problemer om ikke alle plassene fylles opp!
Klubblokalet er stipulert til ca. 50 m2 + god plass til klubbussen (Klubben leier i dag 45 m2 på Sartor).hans wrote: spørsmål angående lokalet .
- Klubben har ikke råd til å stå som leietaker og skal derfor leie seg inn for X kroner for X kvaderatmeter i lokalet som
leies av to av klubbens styremedlemmer? Hva blir eventuelt prisen/arealet ?
- Videre skal det så leies ut lagrings og mekkeplasser til klubbens medlemmer fra arealet klubben leier eller fra arealet styremedlemmene leier ?
berre lura
- Eventuelt overskudd går tilbake til lokalet i form av utstyr som eies av klubben eller utleier ?
![]()
Kan ikke skjønne at dette er uklart. I første posten står det:GSR wrote: For meg har det ikkje stor betydning kven som eig eller leiger lokalet, men eg tykkjer det er greit om kommunikasjonen er tydeleg.
- Er dette eit tilbod om lagrings/mekkeplass frå to medlemmar? Isåfall er det eit suverent og prisverdig initiativ/tiltak på lik linje med Solsvwik.
- Er det derimot eit VWACB-prosjekt, noko (deler av) kommunikasjonen tyder på, bør ein inkludere medlemmane i planleggingsfasen, og klubben bør være hovud-leigetakar.
Dersom realiteten ligg ein stad mellom desse to alternativa, er eg usikker på om det er bra for nokon av partane.![]()