Page 20 of 47

Sv: Geirs garasje

Posted: Sun Apr 25, 2010 2:15 pm
by StarBugs Geir
Fredag byrja ladelampen på Langporschen å lyse :-\. Sjekka "vifte"reima, og stramma den. Trudde kanskje det var den som slura eller var gåen, for eg viste den var slakk. Men fekk ingen ladespenning. Sjekka då børstene, og spesielt den eine var frykteleg dårleg.

Fann ein NESTEN like dårleg på ein delemotor, og fekk det til å funke. Eil lita stund........ På den store dagen til Magnus lyste lampen igjen, men kom oss til Fyllingsdalen og køyrde til sauefjøset for å sjekke børstene på ein delemotor Fasty har der. Dei var like dårlege. Tommy meinte han hadde bra børster på ein delemotor, og det var jaggu rett! Som nye! No er alt berre glede igjen. Vart tur til Os og cruising + kino i Bergen etterpå. Såg En ganske snill mann, vannvittig bra! Anbefales ;D

Har fått av filmen på rutene i Guffen. Det var mykje jobb, men eg er glad det er gjort. Bilete kjem seinare. Fjerna noko av limrestane med tynnar, men då eg vart i litt for godt humør gav eg meg.... ;) Tok turen til lakkspesialisten etter at "rusen" gav seg, og fekk sitrusrens.

Ny frontrute er bestilt frå Hurtigruta i Kanalveien v/Hilmar. 800kr. Det må jo være ein knallgod pris! :) Han kunne halde denne prisen om fleire ville ha. Tilbud frå Hurtigruta på dei mest aktuelle rutene til oss kjem som eigen rabattavtale seinare.

Nok ein gong: Takk Tommy for hjelp og deler!!! :thup

Sv: Geirs garasje

Posted: Mon Apr 26, 2010 4:50 pm
by StarBugs Geir
Ladeproblema med Langporschen gjer seg ikkje. Idag lyste det igjen......og dynamoen "et opp" børstene. Har no lært meg to ting:

1. Då er dynamoen definitivt gåen :'(
2. T3 dynamoar veks ikkje på tre :-\

Kjøpte ein delemotor (T1) av klubben som hadde ein tilsynelatande OK dynamo. Plukka frå kvarandre denne, pussa han og brukte nokre deler frå gamle dynamoen. Fekk han tilpassa til T3 på eit vis. Akslingen går jo ut i bakenden, men det drit eg i. Berre eg er oppmerksam på det, så skal det gå bra. Lagar eit deksel slik at eg kan bruke T1 dynamo og i framtida. Det er jo lett å oppdrive. Fekk låne børster av Raymond eit par dagar (Takk! :angel:), og nye er bestilt frå Unneberg.

No er det fart i sakene igjen. For 4 eller 5 gong dei siste dagane ;D.

Guffen har no fått lakka dekselet over luftinntaket framme, og eg har montert oransje pærer og kvite blinklysglas. Ser mykje betre ut. Ventar på festeklips til den nye VW logoen eg har liggande (krom). Støtfangarane er i rest hjå Unneberg, men reknar med eg får dei denne veka. Då blir det lakkering av dei og felgane (kvite).

Det blir stilig med raude ringar på dekka syns eg! (Berre festa med tape) Gledar meg til eg får senka han litt og. Det hjalp godt å få av filmen på rutene! :)

Sv: Geirs garasje

Posted: Mon Apr 26, 2010 5:13 pm
by larst
Fett!!! Gi meg info om de røde ringene, det har jeg drømt om på min og.....

Sv: Geirs garasje

Posted: Mon Apr 26, 2010 5:23 pm
by StarBugs Geir
Dei raude ringane kjem frå Unneberg, og dei finns i dei fleste dimensjonar. Eg er blitt STERKT fraråda å bruke dei, slik at det er sagt. Det legg seg drit mellom desse og dekket, og det kan gnage på dekksidene. Eg vil uansett prøve..........er ikkje så flink til å følge gode råd :-\.

Kan jo legge ein runde med tech7 eller liknande i ytterkant for å hindre at drit kjem inn. Men det blir neppe noko holdbart. Dekk med raud ring er svindyre :o.

Sv: Geirs garasje

Posted: Mon Apr 26, 2010 5:56 pm
by StarBugs Geir
Her er meir info om dynamotilpassinga for dei som er interessert:

T3 dynamoen er relativt lik T1, men har "kappa" eller kortare aksling (skal ikkje drive vifta), og roterer motsatt veg. Det er mogleg å vende T1 dynamoen, men det er ikkje å anbefale sidan det blir ei feilbelastning av børstefestene som kan ryke. Eg valgte difor å ha T1 dynamoen montert slik den var bygd for, det einaste som må passast på er at den er vridd slik at annleggsflata mot dynamofoten blir optimal. Er den vridd litt feil, blir den dradd ut av lage, fordi foten "treff" dårleg.

[attachment=1]

Eit anna problem var at fjørene som var på T1 dynamoen var svake og gamle. Dei såg bra ut på den gamle, så dei vart flytta over. Desse er ifølge Unneberg ikkje å få kjøpt, så ikkje kast gode slike! Akslingen som stikk ut i bakkant er sjølvsagt ikkje gunstig, men det skal lagast ein "kopp" som beskyttar denne. Den er kun eit problem om noko kjem borti, så med ordnung :police: i motorrommet skal det ikkje bli noko tull.

[attachment=2]

Til slutt var det berre å stripse alt slik at ikkje noko kjem i berøring med den utstikkande akslingen. Gummien mellom dynamo og blikk måtte snuast sidan den ikkje passa "rett veg" lenger. Eit kritisk punkt er jording. Anleggsflata mellom dynamo og dynamofot MÅ være heilt reint. Eg pussa dynamoen med stålbørste, og pussa av dynamofoten. Etterpå vaska eg med raudsprit for å være sikker på at alt feitt var vekke. No ladar den perfekt! :thup

[attachment=3]

Sv: Geirs garasje

Posted: Tue Apr 27, 2010 12:04 am
by Solan
Bra mekka og skikkelige tusenkunstner-fakter ala Rolf her! Kred!  :thup

Og Guffen kommer seg som bare det! Både ventilasjonsgrillen og blinkersa blei mye bedre nå! Men jeg liker mye bedre den felgfargen du har enn hvite, men det er nå bare min mening...

Røde striper på dekka? De maler du bare på selv med 12-årsgarantert husmaling når hjulet snurrer, billig og bra!

Sv: Geirs garasje

Posted: Tue Apr 27, 2010 12:16 am
by StarBugs Geir
Er litt usikker på felgfarge og kapslar sjølv. Kjem nok til å testlakke ein svart (med kromring), og ein kvit før eg bestemmer meg. Eller leike litt med dataen. Kunne og tenkt meg baby-moon kapslar som på Varianten, skal prøve dei og.

Sv: Geirs garasje

Posted: Tue Apr 27, 2010 11:49 pm
by RZR Arve
Åsane start og dynamo fikser det meste av dynamoer, du kan jo høre med han om han kan se på T3'en din. Tror det skal være ganske så gale før han må gi ting opp... Han er ikke spesielt dyr heller, så lenge du har tid til å høre på røverhistorier får du det for en billig penge!  ;D

Sv: Geirs garasje

Posted: Wed Apr 28, 2010 5:13 am
by RZR-Jånni
Han er helt sjef han i Åsane ja! Fikset dynamoen til gravemaskinen vår, enda vi fikk dødsdom over den da vi kom med den. Ellers så har du Mathopen start og dynamo, gjorde bra jobb han og.

Sv: Geirs garasje

Posted: Wed Apr 28, 2010 9:36 am
by StarBugs Geir
Takk for gode råd!

Det som er problemet er at "ankeret" er gåent. Dette er visst nok mogleg å dreie opp/reparere, men det er svært kostbart og dermed lite brukt hvis ikkje det er HEIILT unike/uerstattelege greier.

Skal kontakte Åsane start og dynamo og høyre kva han seier. Tilbakemelding kjem så snart eg får svar! ;)

Når det gjelde fjørene til børstene er dei ikkje mogleg å få nye, men det er ikkje vanskeleg å lage ein patent som løyser dette. Det er ankeret som er utfordringa. :-\

Sv: Geirs garasje

Posted: Wed Apr 28, 2010 9:56 am
by heljo
Viss børstane blir utslitt med ein gong, er det vel sleperingane som er utslitte? Dei kan jo skiftast, men er vel ein dyr operasjon. kosta meg 1000 kr for 10 år sidan..

Sv: Geirs garasje

Posted: Wed Apr 28, 2010 5:50 pm
by Tistlo
Kva er ankeret for noko då?

Det er lurt å dreia ned, slipa kontaktflata til børstane, altso der dei treff på dynamoen, det kopargreiene,

Sv: Geirs garasje

Posted: Wed Apr 28, 2010 6:29 pm
by StarBugs Geir
Dei kalla anleggsflata for børstene ankeret. Har ikkje peiling.......i Haynes-boka kallas det armature. Det er vel heile "innsatsen". Har ikkje demontert, men skal det for moro skyld. Var innom Åsane start og dynamo idag. Dynamoen vart dømt nord og ned der og. Fekk ikkje tak i deler, og lot seg ikkje dreie/reparere.

Kjøpte billig ein brukt T1 dynamo av han som såg veldig bra ut. Skal ha den i reservere. Han sa eg berre kunne kappe akslingen om det var noko problem at den stakk ut på T3.

Sv: Geirs garasje

Posted: Wed Apr 28, 2010 10:49 pm
by heljo
eg trudde eg lærte på skulen at ankeret er den tjukke delen på akslingen, som roterar inne i viklingane. Men, eg kan ta feil, uansett er det den delen alle tenker på som er utslitt, uansett kv den heiter.  ::)

Sv: Geirs garasje

Posted: Thu Apr 29, 2010 1:12 am
by Moshe
heljo wrote: eg trudde eg lærte på skulen at ankeret er den tjukke delen på akslingen, som roterar inne i viklingane. Men, eg kan ta feil, uansett er det den delen alle tenker på som er utslitt, uansett kv den heiter.  ::)
Ankeret er teknisk sett spolen og/eller det spolen er spolet rundt (den tjukke delen)... Det børstene ligger inntil kalles for Kollektoren eller Kommutatoren.
Men i dagligtalen blir hele greia med Spolen, Kollektoren/Kommutatoren og akslingene kalt ankeret. Den roterer inne i et varierende magnetfelt, derav elektromagnetisk felt og ikke faste magneter rundt ankeret. Grunnen til varierende magnetfelt er at den må kunne yte forskjellig alt etter belastning og hastighet. Til dette brukes regulatoren som har et slags rele som føler på dette og som da styrer hvor mye strøm som skal gå til den ytre viklingen/elektromagneten.

I en elektromotor er prinsippet mye det samme, bare omvendt på en måte, men der er ofte den ytre elektromagneten erstattet av faste magneter og et fast magnetfelt...

Mvh Lektor Tørdal... :P