Page 18 of 42
Sv: Vår 66 typ1 1300 - "Grynet"
Posted: Thu Apr 21, 2011 12:46 am
by orangenotch
her skjer det ting ja. Regner med påskeferien er booket på breistein med aftersveis

Sv: Vår 66 typ1 1300 - "Grynet"
Posted: Thu Apr 21, 2011 2:20 am
by Tistlo
Ingen som tar litt ekstra arbeid tungt, her i gården nei! Svein (og Bjørn) var jo somvanlig standby på BBH og styra å stella.
Trur Grynet vert vel å fornøygd no når rusta forsvinn! då ska de sjå att gassarane vert meir medgjerlege og

Sv: Vår 66 typ1 1300 - "Grynet"
Posted: Thu Apr 21, 2011 3:22 pm
by RZR Andy
Se her ja, kjempebra!

Endelig litt valuta for sveisekurset i fjor (eller var det i forfjor?)!!

Rusten dukker som regel opp veldig ubeleilig, er min erfaring.

Sv: Vår 66 typ1 1300 - "Grynet"
Posted: Thu Apr 21, 2011 11:15 pm
by Magnus
Da har jeg fått bilder av pappa fra dagens økt (jeg er hos min mor resten av påsken, så blir ikke mer mekking på meg

)
Bildene er vel relativt selvforklarende
[attachment=1]
[attachment=2]
[attachment=3]
[attachment=4]
Ser at sveisene våre ikke var så ille hvis det ser slik ut etter sliping

Sv: Vår 66 typ1 1300 - "Grynet"
Posted: Thu Apr 28, 2011 12:53 pm
by Solan
...og nå har vi fått tettet "luftinga" under batteriet også. André stilte som vanlig opp med godvilje, sveiseapparat, godt humør og ellers alt av utstyr, til og med fint vær!
Batteribunnplatedel fra Unneberg ble helsveist i alle kanter opp på undersiden av bilen. Så ble det smurt inn med spenefett (eller egentlig karosserikitt fra Hagmans (ikke bruk Biltema-dritt-kitt...)). Mer innsausing kommer, og sikkert et bilde eller to til også
Her er noen bilder:
[attachment=1]
[attachment=2]
[attachment=3]
[attachment=4]
Tok dessverre ikke noe bilde av det ferdige resultatet, men det ble kjempebra!
Sv: Vår 66 typ1 1300 - "Grynet"
Posted: Thu Apr 28, 2011 1:01 pm
by Solan
@Dalland: Vi fikk slått litt på viftehuset da vi hadde laget til lukene, så nå tar ikke gasserne borti viftehuset, og jeg trur det var der det ble problemer med falsk luft. I tillegg fikk vi byttet siste pluggen (syl. 1) og festet pluggledningene skikkelig. Så nå går bilen mye reinere. Vi fant også en tomgangsdyse (?) som lå løs i motorrommet, som vi skrudde på, hjalp sikkert det også

Sv: Vår 66 typ1 1300 - "Grynet"
Posted: Thu Apr 28, 2011 1:10 pm
by Dalland
Sv: Vår 66 typ1 1300 - "Grynet"
Posted: Thu Apr 28, 2011 2:49 pm
by Magnus
Kjempebra work, fattern og André! Grynet drar seg til no' helt sinnsykt etterhvert!

Sv: Vår 66 typ1 1300 - "Grynet"
Posted: Thu Apr 28, 2011 10:55 pm
by Tistlo
Topp innsats!!

Sv: Vår 66 typ1 1300 - "Grynet"
Posted: Thu Apr 28, 2011 11:09 pm
by erika
Dere er jammen effektive! Hvilke innsug har dere? CB/empi?
Sv: Vår 66 typ1 1300 - "Grynet"
Posted: Fri Apr 29, 2011 3:52 pm
by RZR Andy
Magnus wrote:
Kjempebra work, fattern og André! Grynet drar seg til no' helt sinnsykt etterhvert!
Skolebilen må jo være i orden...

Sv: Vår 66 typ1 1300 - "Grynet"
Posted: Fri Apr 29, 2011 5:45 pm
by Solan
Ha'kke peil på hvilke innsug det er, står ikke noe på dem. Men de er absolutt ikke de beste jeg har vært ute for!

Sv: Vår 66 typ1 1300 - "Grynet"
Posted: Fri Apr 29, 2011 6:01 pm
by Dalland
Solan wrote:
Ha'kke peil på hvilke innsug det er, står ikke noe på dem. Men de er absolutt ikke de beste jeg har vært ute for!
Er i alle fall en offsett variant, vil enda anbefale deg å rive ut styrepinnen som bare skaper ugagn...
Blir nok bra hvis du bare klarer å holde dysene på plass og lekasjene unna.

Sv: Vår 66 typ1 1300 - "Grynet"
Posted: Fri Jun 10, 2011 4:52 pm
by Magnus
Var ute på norhordlandscruising her en dag, og tok et fint bilde:
[attachment=1]