SCC 2009

Her kan du diskutere alt mulig, men la det være interessant for andre VW-interesserte.

Moderator: Global moderator

RZR-Marius
Supermedlem
Supermedlem

Sv: SCC 2009

Post by RZR-Marius »

Crusing sjæfen Mac dyregod wrote: så selv om det er full pinne og bånn pedal så kan vi vel ta en pust i bakken mens han slenger seg i impulsen??
Ingen som sier noe annet, men når Tistlo snakket om "  Det går fint an å snu der, eg kan laga eit bilde.." så tenkte eg bare at det var vel enklere å bare stå i hovedveien istedenfor å begynne å tegne snukart ;)

93487860
Regenstadt Zombie Racewerks: http://www.regenstadt.com
The terrifying time transporting machine of Dr.Tregs!

1200 -58  1/6 -67 Singelcab
StarBugs Geir
Ultramedlem
Ultramedlem

Post by StarBugs Geir »

Dersom me køyrer 20 bilar i kolonne, blir det ikkje heilt enkelt å stoppa på "Bolkjen". Er det ikkje då betre om bilen Jayster sit i stoppar, og at troppane blir samla igjen på Vangen?  ???

Er ruta klar? Om det blir ferjefritt, hadde det kanskje vore greit med ein kjapp kaffistopp på Essoen ved togstasjonen/Fleischer uansett. Der er relativt godt med parkering. (Om ruta er bestemt, og eg ikkje har fått det med meg beklagar eg. Eg veit berre to punkt: Tommys og Gardermoen! ;D)

Det kunne vore ok å hatt faste samlings/stopp-punkt undervegs, slik at ein veit kortid neste pause/kaffistopp blir. (Litt) struktur er bra! Spesielt hvis ein er eit surrehove slik som meg  ;) Ikkje noko omfattande, berre type Voss-Hemsedal-Noresund-Tyrifjorden-Gardermoen feks. (Ca. kvar 2 time?)
1974 1303S
2018 Husqvarna Vitpilen 701
kjellt
Seniormedlem
Seniormedlem

Post by kjellt »

Tistlo wrote:
jayster wrote: Tror det var plan,men eg er litt avhengig å sitter på med noen til bulken fra Tommys.så hopper eg ut på bulken! ;D
Ja det er det som er dillemma.. Jayster må sitte på med nokon opp på bulken, og derfor så er han jo plutselig midt i konvoien, og hopper av lasset idet han stopper for å hive seg med i impulsen.. men det går vel kanskje bra? tar det att på neste stopp?? (kor er det forresten?)

Med mindre heile bunten har lyst til å svinge av hovedvegen sjølvsagt :)

Hvorfor lage et stort problem av dette?
Kan ikke bare den som skal kjøre Jayster til Bulken starte 15 minutter før de andre slik at Tistlo og co står klar i hovedveien når de andre kommer forbi?
StarBugs Geir
Ultramedlem
Ultramedlem

Post by StarBugs Geir »

Her er ein som ikkje klarte å vente til torsdag.

Image
1974 1303S
2018 Husqvarna Vitpilen 701
jayster
Supermedlem
Supermedlem

Post by jayster »

Føler at eg lager problemer for folk og eg sa at eg skulle kjøre med tilsto slik at han kan ta begge biler å han kan kjøre selv med meg i passasjer sete.satse på det gå greit.
1973 1300s  T-1 (Buzz) en eiers bil !solgt.
1969 mr biggins. latelooker solgt.
1956 cal looker. Green Godess
1960 resto cal. OTT
VW 181
Ultramedlem
Ultramedlem

Post by VW 181 »

jayster wrote: Føler at eg lager problemer for folk og eg sa at eg skulle kjøre med tilsto slik at han kan ta begge biler å han kan kjøre selv med meg i passasjer sete.satse på det gå greit.
Ingen problem! Gjør som Kjell foreslo, kjør 15 min tidligere, så ordner dette seg.  :)
1971 VW 181 "Erwin"
1972 1302S "Smurfen"
jayster
Supermedlem
Supermedlem

Post by jayster »

VW 181 wrote:
jayster wrote: Føler at eg lager problemer for folk og eg sa at eg skulle kjøre med tilsto slik at han kan ta begge biler å han kan kjøre selv med meg i passasjer sete.satse på det gå greit.
Ingen problem! Gjør som Kjell foreslo, kjør 15 min tidligere, så ordner dette seg.  :)
Skulle kjore med hans men er usikker hvis bilen bli ferdig på tide ::)
1973 1300s  T-1 (Buzz) en eiers bil !solgt.
1969 mr biggins. latelooker solgt.
1956 cal looker. Green Godess
1960 resto cal. OTT
erika
Ultramedlem
Ultramedlem

Post by erika »

Er det torsdag vi reiser? Eller er det noen som skal reise fredag?
Ingen fornuft - ren entusiasme!
Tistlo
Ultramedlem
Ultramedlem

Post by Tistlo »

GSR wrote: Er ruta klar? Om det blir ferjefritt, hadde det kanskje vore greit med ein kjapp kaffistopp på Essoen ved togstasjonen/Fleischer uansett. Der er relativt godt med parkering. (Om ruta er bestemt, og eg ikkje har fått det med meg beklagar eg. Eg veit berre to punkt: Tommys og Gardermoen! ;D)
Det er IKKJE god parkering på essoen!! dei driv å bygger det sokalla kulturhuset kjent som betongklossen, så der er det ikkje plass til mangen bilar...

Men ingenting er bedre enn Kjell sitt tips! :) Det enklaste er faktisk det beste!

Jayster; får du reist med nokon ca 15min før dei andre? Om hans ikkje vert ferdig med sin, må du ikkje sitte på med han ;) for då vert det dominoeffekt og 2 mindre biler til scc!

Men no er tytteberet klart, impulsen har fått lyd, ghiaen har fått tette lister og dører som henger igjen, så no er det berre velstand!!!

Også er det snakk om å handla nytt kamra til scc! skal jo ta so mykje bilder so må ha eit skikkeleg!

:)
TLF: 97419035
Jon T
Supermedlem
Supermedlem

Post by Jon T »

Dette er ingen problem, du kan få sitte på med meg til Voss hvis ikke Hansemann blir ferdig!

Cluet er at alle har ulike preferanser på stopp intervaller, så hadde en tatt hensyn til alle hadde det blitt mange stopp. Men når man kjører med biler som har gjennomsnittsalder på 35 år så blir det stopp både her og der!
Last edited by Anonymous on Tue Aug 11, 2009 8:34 am, edited 1 time in total.
Crusing sjæfen Mac dyregod
Supermedlem
Supermedlem

Post by Crusing sjæfen Mac dyregod »

RZR-Marius wrote:
Crusing sjæfen Mac dyregod wrote: så selv om det er full pinne og bånn pedal så kan vi vel ta en pust i bakken mens han slenger seg i impulsen??
Ingen som sier noe annet, men når Tistlo snakket om "  Det går fint an å snu der, eg kan laga eit bilde.." så tenkte eg bare at det var vel enklere å bare stå i hovedveien istedenfor å begynne å tegne snukart ;)

93487860
Da misforsto jeg deg! Sorry..  :angel:
Men Kjell sitt forslag var jo luddig.. Så får noen ringe til Tistlo når vi nærmer oss dem med stormskritt så de er klar til bånn pedal når resten av gjengen møter dem.
Det ordner seg alltid..
1973 T1 Automatic.
erika
Ultramedlem
Ultramedlem

Post by erika »

Noen som vet hvilken dag vi reiser?
Ingen fornuft - ren entusiasme!
RZR-Marius
Supermedlem
Supermedlem

Post by RZR-Marius »

Start your engine Erik, vi drar torsdag! oppmøte rundt 9 på Tommys, prøver å komme oss avgårde til 10 :D
Du e me på den ja??
Regenstadt Zombie Racewerks: http://www.regenstadt.com
The terrifying time transporting machine of Dr.Tregs!

1200 -58  1/6 -67 Singelcab
hans

Post by hans »

ikke ferdig til torsdag .. .jeg ?? hørt på makan  (bare LITT skruing til nå så er vi der )
Sander
Supermedlem
Supermedlem

Post by Sander »

Eg hektar meg på i Aurland. Nokon som har ide om kva tid konvoien er der?
-78 T1 1303 Karman Cab
-75 T2 1600 Westfalia camping bay
-74 T1 1303 S    + 1997
-72 T1 1302 LS    + 2001
-69 T1 1300        + 1986
-54 T1 1200        + 1982
Post Reply