Page 12 of 30
Sv: Dagens nøtt:-)
Posted: Tue Oct 05, 2010 10:19 pm
by StarBugs Geir
Ja

Sv: Dagens nøtt:-)
Posted: Tue Oct 05, 2010 10:20 pm
by T-1
MB Geir wrote:

På tide med en ny nøtt. Er denne kjent for noen?
[attachment=1]
notch av et slag??
Sv: Dagens nøtt:-)
Posted: Tue Oct 05, 2010 10:25 pm
by StarBugs Geir
Nei. Kanskje det hjelper å se fronten? Tror ikke Sune endrer oppfatning......

Ser jo enda mindre VW-relatert ut, men det er den! Ser ikke frontruta kjent ut?
[attachment=1]
Sv: Dagens nøtt:-)
Posted: Tue Oct 05, 2010 10:48 pm
by Solan
Vignale VW 1200 Beetle 1953

Sv: Dagens nøtt:-)
Posted: Tue Oct 05, 2010 10:50 pm
by Solan
Alfredo Vignale ble født i 1913. I en alder av 17 jobbet han for Stabilimenti Farina, og forvaltes av Giovanni Farina, den eldre bror av Battista "Pinin" Farina.
Han ble en allround tekniker og hans første skritt i coachbuilding startet i en alder av 33 da han handlet en gammel motorsykkel for en Fiat Topolino. Den rustne karosserier av Topolino ble erstattet av en aluminiumskonstruksjon. Et annet organ for en Topolino ble laget og denne fikk oppmerksomhet fra det engelske "Autocar" magasinet.
I 1948 ble Carrozzeria Vignale ble grunnlagt på Via Cigliano, Torino og ble en kjent italiensk coachbuilding selskap. Vignale designet og bygget biler for Ferrari, Maserati, Lancia og mange andre. For design ofte han stolt på sin venn og tidligere kollega på Farina, Giovanni Michelotti.
Alfredo Vignale også begynte å produsere biler under eget navn. I 1961 åpnet han en fabrikk i nærheten av Fiat's Mirafiori fabrikk i Crugliasco, Torino. Den Vignale logo viser den berømte kirken i Torino.
I desember 1969 Alfredo solgte hans Carrozzeria Vignale til DeTomaso Automobili. DeTomaso, som Ghia Studios, allerede tilhørte Fords italienske produktutvikling gruppe. Carrozzeria Vignale, som er en meget moderne fabrikk, ble brukt til å bygd med midtstilt motor DeTomaso Pantera sportsbiler.
Tre dager etter å ha solgt selskapet sitt, døde Alfredo i en bilulykke mens du kjører en Maserati.
Det er en stor skam at Vignale navnet (som Ghia navnet) er nå degradert av Ford til en modelname tillegg for Ford Focus 'Vignale' produsert av ... Pininfarina
Sv: Dagens nøtt:-)
Posted: Tue Oct 05, 2010 10:54 pm
by T-1
svein i siget har ja!
slenger ut en annen da. noen som veit?
Sv: Dagens nøtt:-)
Posted: Tue Oct 05, 2010 10:59 pm
by StarBugs Geir
Bingo Svein! 10P

Sv: Dagens nøtt:-)
Posted: Tue Oct 05, 2010 11:03 pm
by Fralg
T-1 wrote:
svein i siget har ja!
slenger ut en annen da. noen som veit?
EA 48
Sv: Dagens nøtt:-)
Posted: Tue Oct 05, 2010 11:04 pm
by T-1
Fralg wrote:
T-1 wrote:
svein i siget har ja!
slenger ut en annen da. noen som veit?
EA 48

Sv: Dagens nøtt:-)
Posted: Tue Oct 05, 2010 11:07 pm
by StarBugs Geir
10P til Frode!

Sv: Dagens nøtt:-)
Posted: Tue Oct 05, 2010 11:31 pm
by StarBugs Geir
[attachment=1]
Den var enkel tenkte du, men spørsmålet er: Hvor er dette?

Sv: Dagens nøtt:-)
Posted: Tue Oct 05, 2010 11:39 pm
by Tistlo
Er ikkje da dar ein sånn porsje då?!

Sv: Dagens nøtt:-)
Posted: Wed Oct 06, 2010 12:42 am
by Fralg
Sv: Dagens nøtt:-)
Posted: Wed Oct 06, 2010 8:20 am
by StarBugs Geir
Rett igjen Frode!

10P
Sv: Dagens nøtt:-)
Posted: Wed Oct 06, 2010 8:47 am
by RZR Sune
MB Geir wrote:
Nei. Kanskje det hjelper å se fronten? Tror ikke Sune endrer oppfatning......

Ser jo enda mindre VW-relatert ut, men det er den! Ser ikke frontruta kjent ut?
[attachment=1]
he he ... nei eg står på mitt selv om jeg er stor fan av italienske deignhus som Ghia, Italdesign, Bertone med mer. Men det er ikke å stikke under en stol at de har levert mye design som ikke har hatt livets rett. Det er produsert en haug med prototyper som er grunnet kostnadene smokket sammen med litt her og der. Alle disse designhusene har levert perler og ikoner, men de har også bommet kreftig. Etter min mening ligner den mer på biler som i dag suller rundt på Cuba der mangel på deler gjør at de benytter alt de finner i naboens kjeller. Det fineste med bilen var frontruten og lyktene:)