TIPS TIPS: hvis du ikke behandler den master sylinder med noe så ser den helt jevlig ut etter noen måneder!
ellers ser det veldig bra ut!
Sv: Min 66 typ1 1300 - "Grynet"
Posted: Mon May 04, 2009 11:29 pm
by RZR-Marius
Og det ble jaggu en heelt annen bil å kjøre! Nice mr Oneliner, nå kan du klaske deg på pungen og være godt nøgd!
Sv: Min 66 typ1 1300 - "Grynet"
Posted: Tue May 05, 2009 12:25 am
by Solan
erika wrote:
Det så bra ut!
Hva gjør du når du skifter fra 1krets til 2krets?
Er bremselengden kortere, eller føles bare oppbremsingen anderledes?
Bremselengden føles absolutt kortere, jeg trenger mindre pedaltrykk, tror det er større diameter på den nye pumpa. Og bilen går dønn rett fram når jeg bremser. Det skada heller ikke med et ganske så solid stabstag der fremme.
Å bytte til to-krets er ganske enkelt, en bytter masterpumpa, samme antall rør og greier (på bildet mitt har jeg kobla litt feil, røret bakover skal være på bakre krets, det blei fiksa etter en tlf til 113 (André)). Men kretsene er jo ikke helt som på litt mer moderne biler. Det er en krets til forhjula og en til bakhjula, men du har i alle fall to kretser... Men skivene var god knall, gitt, anbefales! Jeg la også ut bremsebanda bak, og fikk kanon-håndbrekk også.
Sv: Min 66 typ1 1300 - "Grynet"
Posted: Fri May 08, 2009 10:47 am
by RZR Andy
Skjedde noe på Kokstad også i går;)
Sv: Min 66 typ1 1300 - "Grynet"
Posted: Fri May 08, 2009 1:01 pm
by Solan
Jepp, ArneFasty, har'u bilder...?
Og idag: Hjulstillingskontroll av en gammal ringrev hos Hjulmakeren i Møllendalsvegen (han hadde forresten en 1303 LS cab i garasjen sin hjemme!)
Sv: Min 66 typ1 1300 - "Grynet"
Posted: Fri May 08, 2009 3:24 pm
by RZR Andy
Snakker om! Han kjente vel både kartet og terrenget?
Sv: Min 66 typ1 1300 - "Grynet"
Posted: Fri May 08, 2009 3:57 pm
by Jon T
Solan wrote:
Jepp, ArneFasty, har'u bilder...?
Og idag: Hjulstillingskontroll av en gammal ringrev hos Hjulmakeren i Møllendalsvegen (han hadde forresten en 1303 LS cab i garasjen sin hjemme!)
Han er absolutt en fining, bruker 25min på jobben og 1 time til jabbing
Sv: Min 66 typ1 1300 - "Grynet"
Posted: Tue Jun 09, 2009 4:14 pm
by Magnus
Fredag 05.06.09 var Solan, Arne og meg utom Andre. (tidlig kveld?-12 eller no')
Arne hadde kjøpt inn flakemetalliclakk for varmepotta...:
[attachment=1]
Gutta tok senk:
[attachment=2]
Karoline fikk prøve sprintsa, og damn hun kledde dem!
[attachment=3]
Motor ut:
[attachment=4]
Motor inn igjen(!)
[attachment=5]
Og sist men ikke finsk:
Ålways remember to stay protected against the terrifying hjellestadknott! (Andre dro en vits om knotten på hardangervidda eller no' men den egner seg ikke på trøkk...)
[attachment=6]
Sv: Min 66 typ1 1300 - "Grynet"
Posted: Wed Jun 10, 2009 1:40 am
by Solan
Hodeplagg (og ansiktsplagg?) er viktig, Magnus, men sjekk fottøy og sokker på gammer'n...
...det er nemlig litt høytid over det å skru folkevogn, så da må'n pynte seg litt, vøttø...
Sv: Min 66 typ1 1300 - "Grynet"
Posted: Wed Jun 10, 2009 9:28 am
by RZR Sune
...er det det ukjente beistet som skal baki nå?!?! Ai Ai
Grynet blir farlig å få i bakspeilet nå. Ikke dumt at du fikk hjulstilling og EU før større motor.
Bra jobba Svein und Magnus
S
Sv: Min 66 typ1 1300 - "Grynet"
Posted: Wed Jun 10, 2009 3:23 pm
by RZR Andy
Grynet blir nok en skikkelig rakkar, bare å brette opp ermene å gå i gang!
Sv: Min 66 typ1 1300 - "Grynet"
Posted: Fri Jun 26, 2009 12:25 am
by Solan
Nå har Grynet fått både 12Volt, 1500 girkasse og litt hvassere motor (bl.a. 2 doble 40mm Dellortos). En del jussing gjenstår, men den er startet opp og testkjørt.
Tommy har video av oppstarten, legger du den ut her, Mr. T ?
Sv: Min 66 typ1 1300 - "Grynet"
Posted: Fri Jun 26, 2009 3:13 am
by RZR-Marius
Mens vi venter på T.
Sv: Min 66 typ1 1300 - "Grynet"
Posted: Fri Jun 26, 2009 10:41 am
by RZR Andy
Gratulerer Magnus og Svein - dette var morro! Bare å justere ventiler, lese litt i godboken og fintune Dell-ene så drar den nok skinnet littegrann av pølsen!
Sv: Min 66 typ1 1300 - "Grynet"
Posted: Fri Jun 26, 2009 11:00 am
by Jon T
Grattis Solan...
Har vi noe formening om hva forundringspakken inneholdt til slutt?