Vår 66 typ1 1300 - "Grynet"

Legg inn bilder og info om bilen din eller prosjektet ditt.

Moderator: Global moderator

Jon T
Supermedlem
Supermedlem
Posts: 1743
Joined: Sun Sep 02, 2007 5:03 pm
Location: Bergen

Sv: Min 66 typ1 1300 - "Grynet"

Post by Jon T »

TIPS TIPS: hvis du ikke behandler den master sylinder med noe så ser den helt jevlig ut etter noen måneder!
ellers ser det veldig bra ut!
User avatar
RZR-Marius
Supermedlem
Supermedlem
Posts: 622
Joined: Fri Oct 19, 2007 12:00 pm
Contact:

Sv: Min 66 typ1 1300 - "Grynet"

Post by RZR-Marius »

Og det ble jaggu en heelt annen bil å kjøre! Nice mr Oneliner, nå kan du klaske deg på pungen og være godt nøgd!
Regenstadt Zombie Racewerks: http://www.regenstadt.com
The terrifying time transporting machine of Dr.Tregs!

1200 -58  1/6 -67 Singelcab
User avatar
Solan
Styret
Styret
Posts: 5238
Joined: Mon Sep 03, 2007 1:08 pm
Location: Fan'a...

Sv: Min 66 typ1 1300 - "Grynet"

Post by Solan »

erika wrote: Det så bra ut!
Hva gjør du når du skifter fra 1krets til 2krets?

Er bremselengden kortere, eller føles bare oppbremsingen anderledes?
Bremselengden føles absolutt kortere, jeg trenger mindre pedaltrykk, tror det er større diameter på den nye pumpa. Og bilen går dønn rett fram når jeg bremser. Det skada heller ikke med et ganske så solid stabstag der fremme.

Å bytte til to-krets er ganske enkelt, en bytter masterpumpa, samme antall rør og greier (på bildet mitt har jeg kobla litt feil, røret bakover skal være på bakre krets, det blei fiksa etter en tlf til 113 (André)). Men kretsene er jo ikke helt som på litt mer moderne biler. Det er en krets til forhjula og en til bakhjula, men du har i alle fall to kretser... Men skivene var god knall, gitt, anbefales! Jeg la også ut bremsebanda bak, og fikk kanon-håndbrekk også.  8)
'65 Typ 221 Mikrobuss "Bløygen"
'52 Typ 11c Boble "Magnolia"

"Don't make a fuss, just get on the bus ..." -- Frank Zappa
"Two things are infinite: The universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." -- Albert Einstein
User avatar
RZR Andy
Ultramedlem
Ultramedlem
Posts: 3618
Joined: Sun Sep 02, 2007 3:51 pm
Location: Bergen
Contact:

Sv: Min 66 typ1 1300 - "Grynet"

Post by RZR Andy »

Skjedde noe på Kokstad også i går;)
User avatar
Solan
Styret
Styret
Posts: 5238
Joined: Mon Sep 03, 2007 1:08 pm
Location: Fan'a...

Sv: Min 66 typ1 1300 - "Grynet"

Post by Solan »

Jepp, ArneFasty, har'u bilder...?

Og idag: Hjulstillingskontroll av en gammal ringrev hos Hjulmakeren i Møllendalsvegen (han hadde forresten en 1303 LS cab i garasjen sin hjemme!)
'65 Typ 221 Mikrobuss "Bløygen"
'52 Typ 11c Boble "Magnolia"

"Don't make a fuss, just get on the bus ..." -- Frank Zappa
"Two things are infinite: The universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." -- Albert Einstein
User avatar
RZR Andy
Ultramedlem
Ultramedlem
Posts: 3618
Joined: Sun Sep 02, 2007 3:51 pm
Location: Bergen
Contact:

Sv: Min 66 typ1 1300 - "Grynet"

Post by RZR Andy »

Snakker om! Han kjente vel både kartet og terrenget? :thup
Jon T
Supermedlem
Supermedlem
Posts: 1743
Joined: Sun Sep 02, 2007 5:03 pm
Location: Bergen

Sv: Min 66 typ1 1300 - "Grynet"

Post by Jon T »

Solan wrote: Jepp, ArneFasty, har'u bilder...?

Og idag: Hjulstillingskontroll av en gammal ringrev hos Hjulmakeren i Møllendalsvegen (han hadde forresten en 1303 LS cab i garasjen sin hjemme!)
Han er absolutt en fining, bruker 25min på jobben og 1 time til jabbing  ;)
User avatar
Magnus
Supermedlem
Supermedlem
Posts: 1071
Joined: Thu Mar 06, 2008 10:09 am
Location: Bergen

Sv: Min 66 typ1 1300 - "Grynet"

Post by Magnus »

Fredag 05.06.09 var Solan, Arne og meg utom Andre. (tidlig kveld?-12 eller no')
Arne hadde kjøpt inn flakemetalliclakk for varmepotta...:
[attachment=1]

Gutta tok senk:
[attachment=2]

Karoline fikk prøve sprintsa, og damn hun kledde dem!
[attachment=3]

Motor ut:
[attachment=4]

Motor inn igjen(!)
[attachment=5]

Og sist men ikke finsk:
Ålways remember to stay protected against the terrifying hjellestadknott! (Andre dro en vits om knotten på hardangervidda eller no' men den egner seg ikke på trøkk...)
[attachment=6]
Attachments
DSC01333.JPG
DSC01333.JPG (59.16 KiB) Viewed 2398 times
DSC01335.JPG
DSC01335.JPG (43.62 KiB) Viewed 2392 times
DSC01336-lite.jpg
DSC01336-lite.jpg (81.92 KiB) Viewed 2409 times
DSC01340.JPG
DSC01340.JPG (47.62 KiB) Viewed 2412 times
DSC01342.JPG
DSC01342.JPG (33.99 KiB) Viewed 2388 times
DSC01341.JPG
DSC01341.JPG (40.79 KiB) Viewed 2384 times
Last edited by Magnus on Tue Jun 09, 2009 4:18 pm, edited 1 time in total.
User avatar
Solan
Styret
Styret
Posts: 5238
Joined: Mon Sep 03, 2007 1:08 pm
Location: Fan'a...

Sv: Min 66 typ1 1300 - "Grynet"

Post by Solan »

Hodeplagg (og ansiktsplagg?) er viktig, Magnus, men sjekk fottøy og sokker på gammer'n...

...det er nemlig litt høytid over det å skru folkevogn, så da må'n pynte seg litt, vøttø... :P
'65 Typ 221 Mikrobuss "Bløygen"
'52 Typ 11c Boble "Magnolia"

"Don't make a fuss, just get on the bus ..." -- Frank Zappa
"Two things are infinite: The universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." -- Albert Einstein
User avatar
RZR Sune
Supermedlem
Supermedlem
Posts: 1858
Joined: Thu Dec 06, 2007 3:38 pm
Location: Bergen
Contact:

Sv: Min 66 typ1 1300 - "Grynet"

Post by RZR Sune »

...er det det ukjente beistet som skal baki nå?!?! Ai Ai
Grynet blir farlig å få i bakspeilet nå. Ikke dumt at du fikk hjulstilling og EU før større motor.

Bra jobba Svein und Magnus

S
www.samboen.com

1962 T1 Tysnes Raceren
1962 T1
1959 T2 Panel
1961 Vespa 150
1991 Carrera 4

Det går ikke så fort, men så blir det ikke så bra heller!
User avatar
RZR Andy
Ultramedlem
Ultramedlem
Posts: 3618
Joined: Sun Sep 02, 2007 3:51 pm
Location: Bergen
Contact:

Sv: Min 66 typ1 1300 - "Grynet"

Post by RZR Andy »

Grynet blir nok en skikkelig rakkar, bare å brette opp ermene å gå i gang!
User avatar
Solan
Styret
Styret
Posts: 5238
Joined: Mon Sep 03, 2007 1:08 pm
Location: Fan'a...

Sv: Min 66 typ1 1300 - "Grynet"

Post by Solan »

Nå har Grynet fått både 12Volt, 1500 girkasse og litt hvassere motor (bl.a. 2 doble 40mm Dellortos). En del jussing gjenstår, men den er startet opp og testkjørt.  8)

Tommy har video av oppstarten, legger du den ut her, Mr. T ?
'65 Typ 221 Mikrobuss "Bløygen"
'52 Typ 11c Boble "Magnolia"

"Don't make a fuss, just get on the bus ..." -- Frank Zappa
"Two things are infinite: The universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." -- Albert Einstein
User avatar
RZR-Marius
Supermedlem
Supermedlem
Posts: 622
Joined: Fri Oct 19, 2007 12:00 pm
Contact:

Sv: Min 66 typ1 1300 - "Grynet"

Post by RZR-Marius »

Mens vi venter på T.

Last edited by RZR-Marius on Fri Jun 26, 2009 3:21 am, edited 1 time in total.
Regenstadt Zombie Racewerks: http://www.regenstadt.com
The terrifying time transporting machine of Dr.Tregs!

1200 -58  1/6 -67 Singelcab
User avatar
RZR Andy
Ultramedlem
Ultramedlem
Posts: 3618
Joined: Sun Sep 02, 2007 3:51 pm
Location: Bergen
Contact:

Sv: Min 66 typ1 1300 - "Grynet"

Post by RZR Andy »

Gratulerer Magnus og Svein - dette var morro! Bare å justere ventiler, lese litt i godboken og fintune Dell-ene så drar den nok skinnet littegrann av pølsen! ;)
Jon T
Supermedlem
Supermedlem
Posts: 1743
Joined: Sun Sep 02, 2007 5:03 pm
Location: Bergen

Sv: Min 66 typ1 1300 - "Grynet"

Post by Jon T »

Grattis Solan...
Har vi noe formening om hva forundringspakken inneholdt til slutt?
Post Reply