Page 2 of 4

Sv: -58 Boble, R-9128

Posted: Sat Jan 12, 2013 9:38 am
by Erik Olsen
Her har det komt tråd vettu :)
Meir enn ka eg har fått til ;P

Basert på tidligere renoveringer så kommer nok denne bilen te å få eit bra liv vidare:)

Sv: -58 Boble, R-9128

Posted: Sat Jan 12, 2013 10:41 am
by Solan
JPSA wrote:
Tistlo wrote: kam og vippestell vert ofte slitasje på i desse motorane ja. og da har meir med kor langt den har gått å gjera. nye deler er å få kjøpt og du må vel rekna med nokon tusenlappar i deler for å overhala ein motor, men kontra andre bilar so er prisane ingenting å sei på;)
wolfsburgwest i usa har mykje deler til 30hester(36usa hester) http://www.wolfsburgwest.com/wolfsburg_ ... engine.cfm

sjekk og denne tråden, og den svenske som er linka til mot slutten: http://www.vwnorge.no/index.php/topic,48203.0.html
Takker for svar.
Neida, prisene er ikke gale. Wolfsburgwest ser ut til å ha mye kjekt, så får bare lage meg en handleliste  ;)
Enig med Tistlo, Wolfsburg West er gode greier. Som du sikkert har sett, så har de en "Wish List"-funksjon som er veldig kjekk, da slipper du å stole på egen hukommelse eller gule lapper som forsvinner.

Lykke til med prosjektet, flott bil! :thup

Sv: -58 Boble, R-9128

Posted: Sun Jan 13, 2013 9:12 pm
by JPSA
Erik Olsen wrote: Her har det komt tråd vettu :)
Meir enn ka eg har fått til ;P

Basert på tidligere renoveringer så kommer nok denne bilen te å få eit bra liv vidare:)

Jada, måtte lage en tråd då lufkjølt er nytt for oss, vettu  ;)

Satse på det blir bra til slutt ja.
Solan wrote:
JPSA wrote:
Tistlo wrote: kam og vippestell vert ofte slitasje på i desse motorane ja. og da har meir med kor langt den har gått å gjera. nye deler er å få kjøpt og du må vel rekna med nokon tusenlappar i deler for å overhala ein motor, men kontra andre bilar so er prisane ingenting å sei på;)
wolfsburgwest i usa har mykje deler til 30hester(36usa hester) http://www.wolfsburgwest.com/wolfsburg_ ... engine.cfm

sjekk og denne tråden, og den svenske som er linka til mot slutten: http://www.vwnorge.no/index.php/topic,48203.0.html
Takker for svar.
Neida, prisene er ikke gale. Wolfsburgwest ser ut til å ha mye kjekt, så får bare lage meg en handleliste  ;)
Enig med Tistlo, Wolfsburg West er gode greier. Som du sikkert har sett, så har de en "Wish List"-funksjon som er veldig kjekk, da slipper du å stole på egen hukommelse eller gule lapper som forsvinner.

Lykke til med prosjektet, flott bil! :thup
"Wish-list" funksjonen har jeg blitt godt kjent med, veldig genial den  ;)

Takker for det!

Sv: -58 Boble, R-9128

Posted: Sun Jan 13, 2013 9:27 pm
by JPSA
Har idag fått delt blokken.

Tenkte jeg skulle bestille litt motordeler fra wolfsburgwest.
Sliter litt med å finne ut hvilken kam jeg skal ha.

Min er merket med -5.
http://www.wolfsburgwest.com/wolfsburg_ ... mshaft.cfm

Sv: -58 Boble, R-9128

Posted: Sun Jan 13, 2013 9:36 pm
by Dalland
Det du ser på er selve drevet og de forskjellige størrelsene disse ble levert i.
Er jo skrevet pent på linken men kan skrive det eg og.
Når motorene ble bygget så var det alltid litt tolleranser ute å gikk, da tenker vi her på avstanden mellom veiv og kamaksel.
Pga denne forskjellige avstanden har kam drevene blitt laget i 9 forskjellige størrelser for å gi riktig klaring i drevene "backlash".
Da du har et drev som er -5 så må du holde det til et minus drev, om mulig beholde det gamle og bare bytte selve kamakselen.

Sv: -58 Boble, R-9128

Posted: Sun Jan 13, 2013 9:51 pm
by Tistlo
ser jo ut til att dei har lite sånne 30hestars kammar på lager for tida? kanskje du bør begynnar med ein ønskest kjøpt tråd på vwnorge? utrulig kva folk har liggande av gamle nos deler feks. men vist samlige kammar er like og forskjellane ligg kun i drevet so kan du jo kjøpa ein av dei WW kammane og flytta over drevet. enten nagla eller skrudd

Sv: -58 Boble, R-9128

Posted: Sun Jan 13, 2013 10:19 pm
by JPSA
Takker for svar! :)
Bruker nok bare opp igjen det drevet jeg har da.
Sendte en mail til WW no for å høre om de har noen kammer på vei inn.
Visst ikke hører jeg med hotshop eller unneberg om de kan ha.

Sv: -58 Boble, R-9128

Posted: Sun Jan 13, 2013 10:44 pm
by Solan
Jeg har en VW-interessert bror i Skien som heter Dag, han har mye NOS-deler (og andre deler) på sitt private lager. Du kan jo gi han en pling på 92 28 02 60 og høre om han kan ha noe sånt på lager.
Mvh Svein Lysø

Sv: -58 Boble, R-9128

Posted: Wed Jan 23, 2013 10:01 pm
by JPSA
Kam er bestilt fra hot-shop  :)

Sender nok avgårde en bestillling til wolfsburgwest om en stund slik at jeg kan få satt sammen motoren før våren.

Sandblåste diverse deler idag, lakkerer de iløpet av uken:
[img width=800 height=600]http://img.photobucket.com/albums/v288/Jonny_HotDog/Boble/20130123_173507_zpsc5109115.jpg[/img]

Blokken og toppene vil bli glassblåst før montering.

[img width=800 height=532]http://img.photobucket.com/albums/v288/Jonny_HotDog/Boble/IMG_9789_zpsbf374e80.jpg[/img]

[img width=450 height=600]http://img.photobucket.com/albums/v288/Jonny_HotDog/Boble/20130127_142006_zps9e2a7273.jpg[/img]

Sv: -58 Boble, R-9128

Posted: Thu Jan 24, 2013 1:42 pm
by Tistlo
strøkent!! hugs gruuuuundig vask av blokka etter glassblåsing. mykje oljekanalar som kan tetta seg til. bør eigentlig nappa ut oljepluggane og skrubba gjennom med børste.

Sv: -58 Boble, R-9128

Posted: Thu Apr 11, 2013 10:50 pm
by JPSA
Jobber litt på denne bilen innimellom.
Har glassblåst toppene og fått startet på å pusse opp motorrommet  :o
Noen timer til med sliping og noe sandblåsing, så kan jeg få sprøytet motorrommet.

"Skulle BARE" bytte clutch og noen pakninger  :P


Image

Image

Image

Sv: -58 Boble, R-9128

Posted: Fri Apr 12, 2013 10:39 am
by djupevik
Dette ser jo strøkent ut! Klar til sommersesongen da? :)

Sv: -58 Boble, R-9128

Posted: Fri Apr 12, 2013 11:25 am
by JPSA
djupevik wrote: Dette ser jo strøkent ut! Klar til sommersesongen da? :)
Takk for det :)

Er hvertfall veldig sugen på å få kjørt litt til sommeren, bare håpe arbeidslysten også vil det  :P

Sv: -58 Boble, R-9128

Posted: Thu Jun 20, 2013 10:46 pm
by JPSA
Har fått gjort en god del mer på Boblen siden forrige "oppdatering" i tråden her  ;)

Har fått malt motorrommet, ble til at jeg malte det med en arcanol/owatrol blanding av fargen svart matt.
Hadde jo planer om å sprøyte det, men det kan jeg ikke gjøre i lokalet hvor jeg står, da det er 5-6 andre biler der som helst ikke bør få noe støv på seg.
Alternativet var å dra bilen med på jobb og sprøyte det der, men ble aldri til. Ble for øvrig fornøyd med finishen på malingen.

Har startet å sette sammen motoren, og i den anledning dukker det selvsagt opp et par spørsmål da det er første luftkjølte motor jeg er borti.

Slik jeg har forstått det skal det være noen shims på fordeler gearet, enten var ikke disse i min motor når jeg demonterte den, eller har jeg mistet de.
Hva tror dere?
Visst jeg evnt bør/skal ha de shimsene montert, er det noen som tilfeldigvis kan ha noen slike liggende til overs. Evnt har målene på de, så kan jeg se hva jeg kan få tak.

Her kan dere se shimsene det er snakk om:
Image

Sv: -58 Boble, R-9128

Posted: Thu Jun 20, 2013 11:22 pm
by JPSA
Fant disse her no.
http://www.hotshop.as/index.php/compone ... -111105223

Er dette rett type mon tro?