Page 2 of 11

Sv: Sixty Mango

Posted: Mon Nov 14, 2011 10:31 pm
by norshuttle
Sweet!!!!  :thup :thup

Sv: Sixty Mango

Posted: Wed Nov 16, 2011 12:39 am
by Gaute(alutig)
Fikk piler i posten i dag ;D
[img width=448 height=600]http://i180.photobucket.com/albums/x113 ... de-1-1.jpg[/img]
Bare å få gitt de et strøk med rett farge nå så blir det bra..

Sv: Sixty Mango

Posted: Wed Nov 16, 2011 9:40 am
by GreenBug
Grattis med flott bil!!  :) Gleder meg til å se denne noen tommer lavere  ;D  8)

Sv: Sixty Mango

Posted: Wed Nov 16, 2011 4:22 pm
by herulf
Denne bilen treiet jeg for jeg solgte for ca. 5 år siden den ble lakket..

Sv: Sixty Mango

Posted: Wed Nov 16, 2011 5:46 pm
by Gaute(alutig)
Må gjerne komme med litt historikk Herulf :)

Sv: Sixty Mango

Posted: Sun Nov 20, 2011 11:56 pm
by Gaute(alutig)
Da har jeg i hvertfall fått påplass ei pil.. Men den trenger litt hjelp for å "stå"..Gi den en VWiagra?
Image

Bilen drar også litt til venstre så en bremsejobb er nok på sin plass.
Har bestilt nye komplette frambremser fra Unneberg, og plukker av bremseskjold for blåsing og pulverlakk før det monteres nytt.
Image
Skulle gjerne hatt noen senkespindler og putta på no, men det får vente litt sier lommeboka..

Sv: Sixty Mango

Posted: Mon Nov 21, 2011 12:04 am
by Sander
Forstår ikkje heilt fargen på denne bilen, på siste bida her ser den knall gul ut, på dei forrige grøn. Må kanskje ta meg ein tur!

Sv: Sixty Mango

Posted: Mon Nov 21, 2011 12:14 am
by Gaute(alutig)
Er nok godt med grønn i den Sander. Bare crappy iphonebilder som lurer deg.
Bare å ta turen!

Sv: Sixty Mango

Posted: Mon Nov 21, 2011 5:26 pm
by Tistlo
når da gjeld pillekur for piler so prøvde eg noko anna på ein 56modell eg fiksa litt på, det endte vel igrunn berre med at eg gjekk over alt av kontaktar, klypte enden på ledningane og laga ny ende + ikkje minst smøra pilene opp igjen. då var alt av problem iordnen!

Sv: Sixty Mango

Posted: Wed Nov 23, 2011 11:13 am
by Gaute(alutig)
Har fått blåst og pulverlakka bremseskjold og skifta bremser på høyre siden:
Image
Bremsa beint med en gang, men venstre sida får nok samme jobben snart siden jeg har kjøpt delene.

Har fått pilene til å gå, men da virka ikke blinklysene bak..
Må jeg gjøre noen forandringer i releer eller noe anna rask? :-[ (Blir aldrii noen elektriker..)

Det står en duppedings under dashbordet. Tror det er noe vindusspylergreier.
Det går en slange ut fra den, men den er kappa framme i bagasjerommet. Noen som har slik på sin bil?
Image

Sv: Sixty Mango

Posted: Wed Nov 23, 2011 12:07 pm
by Solan
Biler med piler (rim, gitt!) skal ikke ha blinklys :) Det er jo derfor pilene er der, de erstatter blinklysene. Det skal nok ikke være blinkrelé heller på disse da. Hvis din bil hadde fått blinklys der hvor pilene hadde stått, så var det sikkert satt inn blinkrelé osv da. Og pilene syns jo både forfra og bakfra. Baklysene består da bare av parklys og bremselys.

Men sikkert andre her på forumet som kan fortelle deg mer om ombygging fra blinklys til piler?

Lykke til, piler ruler!

:)

PS: Bremsejobben så verri nais ut :)

Sv: Sixty Mango

Posted: Wed Nov 23, 2011 2:48 pm
by Gaute(alutig)
Aha!  Trodde det skulle blinke i baklysa uansett jeg..
Der ser du, en lærer stadig noe nytt!
Men jeg må nok sikkert fjerne noe blinkrele ja.

Sv: Sixty Mango

Posted: Thu Nov 24, 2011 12:18 am
by erika
Lurer på om det var en slik spyler bryter på en oval jeg hadde. Synes å huske at det lå en flat plastpose fremme i dasjen. Litt sånn utlagt tarm greie.
Å begynne i "ene enden" blir bra illustrert her - fin bremsejobb!

Sv: Sixty Mango

Posted: Thu Nov 24, 2011 1:21 am
by Tistlo
Piler er berre velstand og tøft!

det er kanskje ein ide å få sandblåst sikringsboksen om ikkje da er gjort , so får du kanskje litt meir gnist i dei gamle pilane og:)

Sv: Sixty Mango

Posted: Fri Nov 25, 2011 11:23 pm
by Gaute(alutig)
Nja, sandblåse sikringsboksen tror jeg kanskje jeg står over, men nå står pilene som et skudd når bilen går..
Når den ikke går er det en litt annen historie :( Da går de halvveis. Kanskje eg må til med et nytt batteri?
Får skaffe meg en 6 volts lader først og gi det en skikkelig topplading tror eg.