Page 2 of 4
Sv: Karoline - 1300/70
Posted: Sun Jul 06, 2008 5:16 pm
by Jon T
en skal ikke skimse av en fotograf fra tenerife med ukepenger tikkende inn hver uke..
Sv: Karoline - 1300/70
Posted: Wed Jul 09, 2008 11:35 am
by RZR Andy
Hehe, de to eldste podene sitter akkurat nå og teller pengene fra sparebøssene... har mye mer de enn jeg!
Vel, prosjektet er underveis - dette blir ingen restaurering - snarere nødvendig reparering om ikke er rettet mot det kosmetiske:
http://www.regenstadt.com/nucleus/index ... nucleus_cf
Sv: Karoline - 1300/70
Posted: Sun Jul 13, 2008 1:06 am
by RZR Andy
Sv: Karoline - 1300/70
Posted: Sun Jul 13, 2008 1:36 am
by Tistlo
Fy f*** du jobbar effektivt!!
Kva bor bruker du til punktsveisene? biltema eller vanleg stålbor?
Sv: Karoline - 1300/70
Posted: Sun Jul 13, 2008 11:10 am
by RZR Andy
Nok prating, vet du!

Bruker punktsveisbor som er kjøpt på AS Maskin. Måtte forhåndsbetales og bestilles. Men de er ikke noe spesielle, flatt skjær med en spiss i senter. Viktigst av alt er å smøre boret hyppig (bruker nå Biltema sin sprayolje), ellers slites de altfor fort.
Sv: Karoline - 1300/70
Posted: Sun Jul 13, 2008 11:29 am
by Tistlo
Derfor boren min vart so sløv etterkvart... skal kjøpe meg sånn olje

Sv: Karoline - 1300/70
Posted: Thu Jul 17, 2008 12:59 am
by RZR Andy
Da var Pumaen fra Jøran i hus.
http://www.regenstadt.com/
Sv: Karoline - 1300/70
Posted: Thu Jul 17, 2008 1:34 pm
by Tistlo
Detta vert saker
Men eg må berre spørra: Kortid reiser du på jobb om dagane? eller står du tidlig opp, sidan du får tid til å jobbe på bilen før du reiser på jobb ?

Sv: Karoline - 1300/70
Posted: Mon Jul 28, 2008 12:35 am
by RZR Andy
Hei, jobber skift ja. Formiddager og ettermiddager - og helger.
Forøvrig oppdatert på
http://www.regenstadt.com/nucleus/index.php?itemid=326
Sv: Karoline - 1300/70
Posted: Mon Jul 28, 2008 1:00 am
by Fralg
Imponerende fremgang på prosjektet ditt!
Ikke så mange uker siden jeg så den i Solsvik full av rust!
Sv: Karoline - 1300/70
Posted: Mon Jul 28, 2008 7:14 am
by RZR Andy
Jotakk, det går rette veien nå - men jeg var virkelig i tvil om det var verdt det. Selv om disse årsmodellene er "mindreverdige" i forhold til de mer klassiske eldre så tror jeg likevel at dette svarer seg over tid. Den tilhører jo toppen i produksjonsantall, men det er sannelig en stund mellom hver gang en ser disse i div. blader som UltraVW og VolksWorld - enten gidder de ikke kjøre features på dem eller så er det rett og slett for få som bryr seg om å fikse dem. Eller så er det fleste hugget - virker som det er langt flere 60-tallere på markedet. Kanskje en kombinasjon? Blir jo ikke noe restaurering dette, så det gjør det jo litt lettere å gjennomføre både arbeidsmessig og økonomisk.
Er vel forresten Erik som skal ha kred for at prosjektet er i gang - alt peset om "late lookere" antagelig!

Sv: Karoline - 1300/70
Posted: Mon Jul 28, 2008 6:25 pm
by erika
hehe....
Påls spådom om at late-lookere blir det neste - ser ut som om den har noe for seg
Inspirasjon:
Sv: Karoline - 1300/70
Posted: Mon Jul 28, 2008 11:40 pm
by Jon T
Vakkert!

Felg valget burde være enkelt etter å ha sett dette bildet..
Sv: Karoline - 1300/70
Posted: Tue Jul 29, 2008 7:40 am
by RZR Andy
Denne er bare herlig - et nydelig stykke sveitserost. Tidlig 68-modell.
Flere bilder her:
Er ikke meg i mot de 2liters fuchsene, men jeg heller litt mer mot Pedrini - helst polerte.

Eller Hegglin?
Karoline blir nok dessverre ikke så fin som denne...med det første!
Sv: Karoline - 1300/70
Posted: Tue Jul 29, 2008 11:11 am
by RZR Andy
Liten update uten bilder:
Svein stilte opp trofast i går kveld også, slipte bakskjermene platerene. Begge forskjermene er nå under behandling - de er allerede slipt og sandblåst der nødvendig, så behandlet med først to strøk med Brunox, så sprøytesparkel, sliping og nytt strøk med sprøytesparkel. Håper å få gjort ferdig sparkling og grunning med ppg-primer i ettermiddag så disse er klare til sprøyting. Er jo like varmt ute nå som i en lakkboks, så jeg håper å få dette unnagjort snarest mulig.