noen som har noe info om denne?

Her kan du diskutere alt mulig, men la det være interessant for andre VW-interesserte.

Moderator: Global moderator

TheRealRednose
Nybegynner
Nybegynner

Sv: noen som har noe info om denne?

Post by TheRealRednose »

Oi, her har det virkelig tatt fyr ser jeg.

Det var jeg som fikk tak i damen (- eller rettere sagt bilen)
Situasjoenen var den at jeg plutselig ble i beit for bil og trengte en bruksbil noen uker. Hadde ikke tenkt å kjøpe boble da jeg allerede for noen måneder siden fikk tilslaget på en -57 modell.

Jeg så annonsen på Finn.no og ringte damen på formiddagen. Hun tok ikke telefonen og svarte heller ikke på meldinger. Jeg sendte henne en mail om at jeg tok bilen for 12 000 kr. Fikk kort tid senere svar at jeg kunne få den hvis jeg ville.

Var ikke meningen å tråkke på noen her inne. Så som sagt annonsen på Finn.no og ikke på denne tråden her.

Jeg kommer KANSKJE til å selge den igjen når våren kommer og Ovalen min er på veien.
-61 Ferdinand
-57 Oval
norshuttle
Supermedlem
Supermedlem

Post by norshuttle »

TheRealRednose wrote: Oi, her har det virkelig tatt fyr ser jeg.

Det var jeg som fikk tak i damen (- eller rettere sagt bilen)
Situasjoenen var den at jeg plutselig ble i beit for bil og trengte en bruksbil noen uker. Hadde ikke tenkt å kjøpe boble da jeg allerede for noen måneder siden fikk tilslaget på en -57 modell.

Jeg så annonsen på Finn.no og ringte damen på formiddagen. Hun tok ikke telefonen og svarte heller ikke på meldinger. Jeg sendte henne en mail om at jeg tok bilen for 12 000 kr. Fikk kort tid senere svar at jeg kunne få den hvis jeg ville.

Var ikke meningen å tråkke på noen her inne. Så som sagt annonsen på Finn.no og ikke på denne tråden her.

Jeg kommer KANSKJE til å selge den igjen når våren kommer og Ovalen min er på veien.
Du har ikke tråkket på noen Stian!!

Førstemann til møllen får først malt eller noe sånt :)

Slitan med kul vogn :thup :thup
54 VW 1200 Oval Beige (GERDA!!!)
64 VW 1200 Hvit (Herbie)
62 VW Karmann Ghia Rød/sort (Ghina)
61 VW 1200 DeLux Pastel Blauw (Charlie) Solgt des 2014
74 VW 1303S Rød (Lynet) Solgt mars 2013
73 VW 1300S Maya gull (Fiona) Solgt til Frode Ø mars 2012
73 VW 1303s Automatic Maya (solgt til Stavanger
StarBugs Geir
Ultramedlem
Ultramedlem

Post by StarBugs Geir »

Klart du ikke har gjort noe galt Stian! :) Det er jo jeg som har fyrt igang ett eller annet. :-\ Gratulerer med bilen, synes det var fint denne ble i byen, så får heller de som bor andre steder bli irritert. Synes det er gledelig med HVER bil som kommer eller blir værende. :thup

Hvis de forsvinner ut av byen er det selvsagt suverent om det er til en VWACB-medlem! :)
Last edited by Anonymous on Wed Feb 23, 2011 12:00 pm, edited 1 time in total.
1974 1303S
2018 Husqvarna Vitpilen 701
RZR Andy
Ultramedlem
Ultramedlem

Post by RZR Andy »

Tror alle snakker forbi hverandre her, egentlig!
Skjønner Gaute som sitter i Florø og ikke har like lett tilgang til å få sjekket biler her i byen, og jeg forstår godt at du sliter med abstinenser!  ;)
Geir (og mamge flere) er glade for at bilen ikke forsvant østover over fjellet, og dermed ut av syne.
PS ! Stian oppdaget vel (også som flere) denne bilen på finn før Gaute la den ut her, så jeg tror vi skal alle være happy med at den blir i lokalmiljøet inntil videre. Den kom forøvrig riktig vei over fjellet for seks år siden, kjekt at det som kommer vår vei får bli!
TheRealRednose
Nybegynner
Nybegynner

Post by TheRealRednose »

Du burde vært politiker, Andre :D
-61 Ferdinand
-57 Oval
norshuttle
Supermedlem
Supermedlem

Post by norshuttle »

TheRealRednose wrote: Du burde vært politiker, Andre :D
Han er jo nesten det siden han jobber på flyparkeringen. Megler mellom SAS og oss ;D
54 VW 1200 Oval Beige (GERDA!!!)
64 VW 1200 Hvit (Herbie)
62 VW Karmann Ghia Rød/sort (Ghina)
61 VW 1200 DeLux Pastel Blauw (Charlie) Solgt des 2014
74 VW 1303S Rød (Lynet) Solgt mars 2013
73 VW 1300S Maya gull (Fiona) Solgt til Frode Ø mars 2012
73 VW 1303s Automatic Maya (solgt til Stavanger
Gaute(alutig)
Supermedlem
Supermedlem

Post by Gaute(alutig) »

Jeg forventer selvfølgelig ikke å ha førsterett på noen bil fordi om jeg legger ut noe her.
Det er litt vanskelig for meg å få kikka på bil i full fart når den står i byn, så derfor spurte jeg om noen hadde noe mer info om den.
Det jeg reagerte litt på er Et lite "sleivspark" fra Geir om at han ønsker at den blir i byn. Det burde være godt nok at den blir i klubben skulle eg tro..
(Et styremedlem jobber vel for alle i klubben?)Uansett, tydeligvis pirk fra mi side..
Gratulerer til ny eier  :)

Gaute
55 oval (solgt)
60 boble (solgt. Skulle eg aldri ha gjort)
72 crossover Dobbelkabiner (solgt)
58 boble (solgt)
60 boble (solgt)
65 panel
StarBugs Geir
Ultramedlem
Ultramedlem

Post by StarBugs Geir »

Bare så det er tindrende klart; Hvis det at jeg ønsker (og uttaler) at flest mulig biler skal bli i og komme til Bergen oppfattes som et "sleivspark", så er det ikke det.

Jeg jobber selvsagt for alle i klubben, men primært for å sørge for at miljøet i Bergen blir størst mulig, med flest mulig biler og mest mulig aktivitet lokalt. Det tror jeg er relativt godt kjent.

Hvis dette er "upassende" for en styremedlem i VWACB, så er det noe jeg kan leve godt med. Det er faktisk et verv det er fullt mulig å klare seg meget godt uten. Hvis man skal ha "munnkurv" fordi man sitter i styret er jeg i utgangspunktet ekstremt lite egnet for jobben. ;D
1974 1303S
Sander
Supermedlem
Supermedlem

Post by Sander »

....men var det viktigaste for eit styremeldem i VWACB at bilen vart i Bergen eller at bilen vart i klubben??
-78 T1 1303 Karman Cab
-75 T2 1600 Westfalia camping bay
-74 T1 1303 S    + 1997
-72 T1 1302 LS    + 2001
-69 T1 1300        + 1986
-54 T1 1200        + 1982
RZR Sune
Supermedlem
Supermedlem

Post by RZR Sune »

eg trodde at Florø var en del av den nordlige delen av Bergen;)
www.samboen.com

1962 T1 Tysnes Raceren
1962 T1
1959 T2 Panel
1961 Vespa 150
1991 Carrera 4

Det går ikke så fort, men så blir det ikke så bra heller!
Moshe
Global moderator
Global moderator

Post by Moshe »

Vi har etter hvert hatt mange slike diskusjoner, forskjellen denne gangen er vel at Gaute fra vestlandet og vwacb var interessert...
Som Andre sier, så er det viktigste for "oss" at bilen forblir i klubben. Jeg har nok også trakket i baret noen ganger og forvekslet i klubben med i byen - men det er jo i klubben og på vestlandet vi ønsker bilene skal forbli. Da har vi jo en kjangs til å få sett dem igjen...
Problemet er at vi alt for mange ganger har sett at klubbiler har forsvunnet over fjellet, for så aldri å bli sett igjen!

At en bil, annonsert på Finn, ble solgt til førstemann med penger er jo gledelig for ham, og leit for Gaute. Slik har det alltid vært. Men at Geir ikke unte deg bilen Gaute, det har jeg ingen som helst tro på! Litt uheldige formuleringer fra ene siden, og dertil kjappe slutninger fra andre siden, kan vi alle være i stand til å foreta. At alt et styremedlem sier skal knyttes til klubben og styret er og blir en fare, men også styrets medlemmer må ha lov til å tenke selv og til å mene noe selvstendig... noe annet blir for dumt!

Jeg håper inderlig at du finner deg et nytt (rullende) objekt Gaute, vi savner en kjørende Gaute i miljøet her vest!
75 VW1303 Boble *8/8-2022
84 VW Golf Cab. *8/7-2019
96 VW1600i Boble *11/10-2017
77 VW2000 Camper *25/1-2015
59 VW1200 Boble *8/10-2014
72 VW1600 Pick Up *20/9-2013
70 VW1200 Fridolin *5/12-2012
61 VW1200 Boble *27/5-2007

69 Boble *2020-2021
64 Notchback *2008-2017
74 Boble Cab *2006-2015
68 Notchback *2008-2009
67 Notchback *2004-2005
66 Boble *2003-2005
StarBugs Geir
Ultramedlem
Ultramedlem

Post by StarBugs Geir »

Sander wrote: ....men var det viktigaste for eit styremeldem i VWACB at bilen vart i Bergen eller at bilen vart i klubben??
Ok. Et direkte spørsmål fortjener et ærlig og oppriktig svar. Det ideelle for meg ville vært:

1. Bilen ble i Bergen/lokalt hos en medlem eller en som ble medlem. Om forrige eier var det vet jeg ikke.

2. En medlem på vestlandet fikk den.

3. En medlem annet sted i landet fikk den.

Om den endte hos en som ikke var eller ville bli medlem hadde det vært fint om den ble i Bergen.

Dette har ingenting med Florø eller Gaute å gjøre. Jeg unner selvsagt begge alt godt ang. bobler og på alle andre vis. VWACB har medlemmer stort sett over hele landet, så grensa for Bergen, eller hvor jeg helst ønsker å beholde bilene går vel der hvor man faktisk får se de. Det vil si så nært at de deltar på cruisinger, treff, felleskjøringer osv. Grensa blir derfor avhengig av hvor langt folk orker å kjøre.........så Bergen er i dette tilfellet ganske romslig tenkt. Ta gjerne med Florø som Sune sier ;).

Han som kjøpte bilen skal ha den som daily-driver i tiden fremover, og jeg ser frem til å se den i trafikken. :thup

Hvis disse svarene/tankene er uforenlig med klubbens "policy" så får det være. Politiker blir jeg aldri :).
Last edited by Anonymous on Wed Feb 23, 2011 3:41 pm, edited 1 time in total.
1974 1303S
RZR Sune
Supermedlem
Supermedlem

Post by RZR Sune »

..stormen i vannglasset ble veldig stor:) Tror hverken Gaute eller Geir egenntlig bryr seg veldig hvor denne bilen havnet, men begge er nok enig om at østlandet har nok flotte bobler:) ingen av dere er kranglefanter som vi sier, så jeg tror ikke dette hadde blitt noe stor diskusjon om den ikke hadde vært skriftlig. Og dermed med masse rom for feiltolkning... Geir gjør jo alt han kan for at handelsbalensen skal peke vestover:)
www.samboen.com

1962 T1 Tysnes Raceren
1962 T1
1959 T2 Panel
1961 Vespa 150
1991 Carrera 4

Det går ikke så fort, men så blir det ikke så bra heller!
Tistlo
Ultramedlem
Ultramedlem

Post by Tistlo »

Om nokon er hyppige på ein 61' so kjem da ein til salgs når snøen har smelta. utan rust og med nytt teppesett og diverse snacks. blandt anna skilt og vellukka eu kontroll. satsar på den vert verande på vestlandet  ;D
TLF: 97419035
sveineka
Supermedlem
Supermedlem

Post by sveineka »

Tistlo, denne kan være intresang for meg..... har snøfreser vist den skal fram før snøen går!!!!! :laugh: med de snømengden det er oppe hos deg så kan man vel vente å se litt lakk iløpet av Juli :laugh: :laugh: :laugh:
I MIN garasje.....

73- 1303 cab (Sabben)
72- 1302 Felleskjøpet
71- Swithun 50ccm(i deler)
73- Rico camper (Daffy)
Post Reply