Sitter i dag med sånn herlig litt sliten følelse etter en god og lang tur.
Selv har jeg aldri tatt fly Bergen-Oslo og heller aldri krysset fjellet her.
Vi tok flyet fra Flesland 9.20, tok flytoget til Oslo S og møtte selgeren der,
ute på parkeringsplassen så vi bilen stod og putret pent på tomgang.
Etter å ha håndhilset på den hyggelige selgeren hoppet eg ned på alle fire og lette ivrig etter rust...
Rustfri og urør var stikkordene her! det verste av rust var noen få små punkt der lakken hadde skallet av og det var blitt litt brunt.
Bilen kommer vist nok fra nord Norge, for så å ha stått en stund i en låve og har blitt små lakket litt skjermer.
På interiør siden var det fin patina med litt småpirk rundt taklyset og litt revner dash gummi.

Vi kjørte oss først litt vill i Oslo, før gps'en reddet oss ut mot Hønefoss, bilen gikk bra og ok lunk i kupeen.
Noen timer på vei, og temperaturen ute sank, uten isskrape og ikke fult fungerende varmeapparat stoppet vi på en bensinstasjon for å bytte ut et ødelagt bibliotek kort med en isskrape.
Jeg krøp også under bilen og fikk montert "varmeslangen" mellom varmepotta og kanalen.
Videre hadde vi nesten isfri frontrute og sikker minst 15+ grader inne og 20- ute.
Da vi (og takk for tips) valgte riktig vei, var det nesten konstant bar asfalt og lite vind.
Vi ble ofte forbikjørt, av personbiler og semitrailere, men dem kan dere lese om på bt: http://www.bt.no/nyheter/lokalt/Braste-gjennom-broeytekanten-1251950.html
Utrolig nydelig landskap, lange tunneler og fin motordur skapte en minneverdig tur.
Etter vi passerte Voss begynte oljelampa å blinke smått i harde svinger og når vi nærmet oss Bergen ble det oftere.
Vi stoppet hos meg og fylt på etterlengtet olje før vi hentet bruksbilen på Flesland og tok kvelden.
Stolte eier.

En bre eg ikke husker navnet på, men har gått på.

Fin interiør patina.

Nesten på toppen.

Toppen?

En lang tunnel... (photo shoot)

Den stolte photobaben!

Og til slutt et obligatorisk brøytekant bilde.