Tenningsproblemer 1302

Har du noen gode tips eller triks å dele med dine luftkjølte venner? Eller har du et problem du ønsker hjelp til?

Moderator: Global moderator

Tistlo
Ultramedlem
Ultramedlem

Sv: Tenningsproblemer 1302

Post by Tistlo »

Har du sjekka stiften?? Om den er dårleg so vil ikkje bilen gå noko serleg godt heller. lurt med ny kondensator og ny stift kanskje? Eller so kan du pusse kontaktflata på stiften med smergel.

Om du får den til å gå so kan du jo løysa opp fordelaren og vri den eine eller andre vegen og sjå om den går bedre då.
TLF: 97419035
Bjørn Hjellestad
Supermedlem
Supermedlem

Post by Bjørn Hjellestad »

RHK wrote: Flott. Da prøver jeg å skifte bensinpumpen. Men hva med rekkefølgen på pluggledningene jeg beskriver? Er det mulig at dette kan være riktig?
Hei!

Du sier den går forholdsvis greit på tomgang og dør med litt belastning, her er det mulig at fortenningen som reguleres av fordeleren ved hjelp av vakum fra forgasseren som ikke henger helt med, sjekk slangen mellom forgasser og fordeler. Ta gjerne noen bilder av motoren og post her så kan vi se om alt er OK baki der!
Feil justert tenning gir også dårlig trekk kraft.

Tenningsrekkefølgen din er riktig, som nevnt her av Dalland er nr 1 vridd counter clockwise iforhold til hva tegningen viser, her er det eventuelt små justeringer som må til hvis det er tenningen som er i ulage.

Bensinfilteret kan se ut som det er tomt og allikevel levere plenty bensin, her ville jeg tatt av slangen som går til forgasseren, kinnet motoren og sett hvilke mengder som kommer ut.

Sjekk som Tistlo sier kondensator og stift, på boble er dette forbruksvare og du har for vane å la tenningen stå på i mer enn 5 sekunder uten at motoren går :thup
Last edited by Anonymous on Wed Nov 10, 2010 7:05 pm, edited 1 time in total.
Tistlo
Ultramedlem
Ultramedlem

Post by Tistlo »

Om den dauar ved pådrag so hender det att aks-dysa i forgassaren er tett. Den ser ut som ein kjøkkenkran og du ser den om du skrur toppen av forgassaren. ta den ut med ei nebbtong og blås gjennom med trykkluft frå begge sider so er du sikker. Samtidig so kan du jo sjå kor mykje drit som ligg i botn av flottørkammeret
TLF: 97419035
RHK
Nybegynner
Nybegynner

Post by RHK »

Da har jeg hatt besøk i garasjen av Tommy (T-1), som helt klart var noe mer kompetent enn meg (takker for hjelp!  :thup)
Må kjøpe ny rotor og fordelerlokk i morgen, men vi har kommet frem til at det er forgasseren som er hovedårsak til problemene.
Lurer på om det er noen som har en forgasser til salgs, i god stand? ???
Det står 34 pict-3 på den jeg har..
Last edited by RHK on Wed Nov 10, 2010 9:13 pm, edited 1 time in total.
TLF 93016594
T-1
Supermedlem
Supermedlem

Post by T-1 »

RHK wrote: Da har jeg hatt besøk i garasjen av Tommy (T-1), som helt klart var noe mer kompetent enn meg (takker for hjelp!  :thup)
Må kjøpe ny rotor og fordelerlokk i morgen, men vi har kommet frem til at det er forgasseren som er hovedårsak til problemene.
Lurer på om det er noen som har en forgasser til salgs, i god stand? ???
Det står 34 pict-3 på den jeg har..
Bare kjekt det  :) var en god miks av lenge siden noen hadde gjort noe med motoren og en ruffsette gasser. men vi fikk den hvertfall til og gå  :thup ny gasser eller en overhalling så er du på vei igjen!
The Wheeler dealer
Post Reply