Page 2 of 2

Sv: 1966 - 1300 US

Posted: Wed Nov 03, 2010 12:14 am
by Jan-Henrik
Da har jeg endelig fått leid meg en garasje, så nå er nattesøvnen sikret en stund!!
Eneste endringer fra bildene som ligger ute er at orginal lyktene er montert og skiftet alle sikringer, pga det begynte fløyten å virke også!! KNALL!!

Vinterens planer er følgene:

Total gjennomgang av 6volt system og utskifting av deler kun til brukte orginale (eller selvfølgelig nye gamle orginaldeler) deler. (Lader kun 5,4 volt-6,00volt)
Bilen opp på stylter og "snu" felgene, luftventilen er nemlig på baksiden.
Skifte til sommerdekk :) Står vinterdekk på bakfelgene og alle hjulene er over 5 år gamle.
Sjekke bremsesystemet, veldig skjev fordeling.
Bytte skilter, montere alt av ekstrautstyr jeg kommer over i vinter. (Ekstralys, takgrind, skistativ, "N" på bakfanger etc)
Montere 6volt radio og høytaler i dash evt. 12 volt stereo med orginal converter.
Lage og montere hattehylle over "barnesete"
Finne, kjøpe og montere sikkerhetsbelte på førersiden, har allerede sikkerhetsbelte "to the ladies"
Montere slange til vinduvasken.
Lakkere opp igjen reservehjulet og montere hjulkapsel.
Stor motorvask og utskifting av alle væsker samt presse grease inn i nipler.
Periodisk kjørekontroll.

Etter dette er det tut å kjør og jeg kan ikke beskrive hvor mye jeg gleder meg til vårmønstringen!!

Ellers er det noen som har tips om deler eller utførelse av nevnte planer, tvil ikke med å rope høyt! (Ligger også en kjøp tråd ang nevnte deler)

Til slutt vil jeg takke for en flott mottakelse i klubben!!

Sv: 1966 - 1300 Ludwig

Posted: Wed May 23, 2012 11:10 am
by Jan-Henrik
Etter at luften gikk litt ut av meg ifjor, fikk jeg endelig EU godkjent boblen igår, med ikke mindre enn 0 feil.

Fikk meg en fin cruise igår også, men innslag av opphengt gasswire og stygge lyder fra trommel bak.

Blir "spennende" å åpne og inspisere. Men den er ihvertfall EU godkjent, kjekkere å reparere da :thup

Sv: 1966 - 1300 Ludwig

Posted: Wed May 23, 2012 2:45 pm
by VW 181
Grattis med EU-godkjenning!  :thup

Håper det ikke er noen større problemer, nå er det jo tid for å kjøre bilene..  8)

Sv: 1966 - 1300 Ludwig

Posted: Wed May 23, 2012 4:32 pm
by Tistlo
grattis med eu gokjenning ja!

har ikkje du kødda på eindel med desse pinneboltane ? kan vera ein som har komt for langt inn og tar borti diverse. sjekk for all del att senterbolten heng fast

Sv: 1966 - 1300 Ludwig

Posted: Wed May 23, 2012 10:17 pm
by Jan-Henrik
Tistlo wrote: grattis med eu gokjenning ja!

har ikkje du kødda på eindel med desse pinneboltane ? kan vera ein som har komt for langt inn og tar borti diverse. sjekk for all del att senterbolten heng fast
Tror det er det som har skjedd, men har ikke fått tid til å sjekke enda.

Men på verkstedet som fikset bærekulen, der var det en boble som de måtte ta inn på reklamasjon etter nettopp dette.
Så ikke bra ut :(

Sv: 1966 - 1300 Ludwig

Posted: Thu May 24, 2012 12:57 am
by Tistlo
med orginale hjulboltar er alle problem eliminerte :)

men ikkje kjøyr med bilen om da er fele lydar i trommlane! du riv sund bremsane dine

Sv: 1966 - 1300 Ludwig

Posted: Sat May 26, 2012 8:56 am
by hans
Flott bil  - kjekt at den er EU godkjent :)