Page 2 of 3
Sv: 1962 Kombi "Filmore"
Posted: Sat Apr 10, 2010 2:46 pm
by RZR Andy
Time vil sjåvv

Lars - kubben er bevart, men demontert fra bilen. Ville sjekke tilstanden bak, regnet med at det var rustet og vokst gjennom sånn at det måtte sveises inn et stykke her. Sånn så det ut:

Her var boltene til fangeren løsnet av:

og sånn så det ut inni støtfangeren - tysk panserstål er hardere enn norsk bjørkeved.

Null hull og kun overflaterust - slapp å gjøre annet enn å slipe ned og behandle med brunox.
Sv: 1962 Kombi "Filmore"
Posted: Sat Apr 10, 2010 4:13 pm
by Magnus
Heftig stuff!!
Ser jo ut som det var 20-30 år gammelt, det der!
Sv: 1962 Kombi "Filmore"
Posted: Sat Apr 10, 2010 4:22 pm
by RZR Andy
Jepp! Har ikke telt årringene enda, men den bjørken var sikkert borti tjue år
Sv: 1962 Kombi "Filmore"
Posted: Sat Apr 10, 2010 4:54 pm
by Jon T
Knall i padden Andy, godt å se at denne kommer på veien igjen.
Kommer til å følge med på tråden med Argus øyne...
Sv: 1962 Kombi "Filmore"
Posted: Sat Apr 10, 2010 6:12 pm
by T-1
Detta blir bra mister. regner med at med ditt tempo er den klar til treff hos vikør?

Sv: 1962 Kombi "Filmore"
Posted: Sat Apr 10, 2010 6:33 pm
by RZR Andy
No way Jose! Det blir for drøyt! Uansett, skal prøve å få ut noen flere bilder her etterhver.
Siden mellomsetet var M.I.A. og det er rimelig vanskelig å få tak i denne seteraden, var jeg kjapp med å slå til da Espen hadde en med seg til Bug-Out her for et par år siden. Ikke riktig farge eller årsmodell, men akkurat det kunne jeg ikke være så nøye på. Overgangen fra splitt pickup med fattige to seter til buss med potensielt 8 seter var for fristende, så dealen ble gjort på stedet. Stor takk til Espen for det! Så var eneste aber å finne tak i skruklemmene til å feste setene i dørken da...
Ikke alle vet at bussene har et "hemmelig" rom under fremsetet, og her kjente jeg tilfeldig en bylt med "eller annet" da jeg løftet ut setet. Viste seg å være noe sammenpakket papir, men veide litt for mye til å bare være rusk&rask...

Heyhey! Just what the doctor ordered..! Stor takk til den fremsynte korporalen på verkstedet som tok ut setene en gang!

Sv: 1962 Kombi "Filmore"
Posted: Sat Apr 10, 2010 6:35 pm
by RZR Andy
Og nå har nettopp Roy ringt meg og informert om at han har funnet et spann med original "vintage" olivengrønn lakk fra 1966 - DET blir spennende!
Sv: 1962 Kombi "Filmore"
Posted: Sat Apr 10, 2010 7:27 pm
by Solan
Jeg har nye plater fra Wolfsbürg West som skal være under skruene, Andre. Disse blir ikke brukt på Bløygen.
Sv: 1962 Kombi "Filmore"
Posted: Sat Apr 10, 2010 7:49 pm
by RZR Sune
Den så jo forunderlig bra bak størfangeren. Kun litt bak trekubben... ikke gale dette Andy!
Genialt at du fant klemmene så har du de originale klar når den tid kommer.
Keep up the good work MR!
Sv: 1962 Kombi "Filmore"
Posted: Sat Apr 10, 2010 8:17 pm
by RZR Andy
Solan wrote:
Jeg har nye plater fra Wolfsbürg West som skal være under skruene, Andre. Disse blir ikke brukt på Bløygen.
Ok, plater - er det de som er sveist i bunnen, eller er det noe slags skiver?
Sv: 1962 Kombi "Filmore"
Posted: Sat Apr 10, 2010 8:28 pm
by Solan
Sv: 1962 Kombi "Filmore"
Posted: Sat Apr 10, 2010 8:43 pm
by RZR Andy
Ser man det, ja! Det er jo greit å ha sånt liggende på lur til behovet dukker opp! Blir vel i første rekke behov for disse under registeringsprosessen, hadde jo vært kjekt å få alle 8 setene inn i vognkortet. Kult, vi får gjøre en deal, Svein!
Sv: 1962 Kombi "Filmore"
Posted: Sun Apr 11, 2010 11:57 am
by Tistlo
G R O M T ! Her var da mykkje spennande T2 å lesa om:) Skal verta morro å fylga med på att Filmore finn vegen tilbake til vegen igjen!
Og ang bakkeklaring so seier eg X2 til "Backroad Bussing" Det er laaangt tøffare enn skamsenk og uframkommligheit!
Stå på, og ikkje spar på bildene
Sv: 1962 Kombi "Filmore"
Posted: Sun Apr 11, 2010 1:55 pm
by erika
Ta gjerne med deg vingemitrene inn på Kranken i kveld. Har nettopp "ladet" blåsekabinettet med ny sand.
Sv: 1962 Kombi "Filmore"
Posted: Sun Apr 11, 2010 3:40 pm
by RZR Andy
Den er god, Erik - de trenger en liten omgang, ja! Selv om jeg slites mentalt mellom "Zenk oder Nicht" så tilsier økonomien at det første utgår med veldig høye kneløft! Blir dessuten litt fjollete å kjøre på Spelhaugen med nedslipt styresnekke... hva som skjer i fremtiden får være et åpent spørsmål, ingen kan jo som kjent si med sikkerhet...