Se på spesifikasjonene, JH! Alternativet er å
Kjøpe en rusten/sleten 1302 (siden det finnes knapt noen rustfrie!)
- Kjøpesum 5-10000
- Bruke 15-20000 i sveisearbeid + deler
- 20-30000 i lakkering
- så vil du gjerne trenge litt utskifting av slitedeler og en overhalt motor, legg f.eks. til 20000+ for en Remtec 1641 fra Unneberg.
Alt fra 50-100000 er mulig å bruke på et objekt trenger endel arbeid. Og enda mer om den skal være ekstra strøken! Og da er den knapt mer enn en vanlig original restaurert 1302S i andre enden av prosjektet.
Aner jo ikke mer om denne enn det som er beskrevet. Men siden den er FIA-godkjent for løp MÅ den være teknisk topp. Hva Rallybugs har brukt for å bygge opp sin på tilsvarende måte er et åpent spørsmål, men alt i sånne deler er dyrt - kanskje har den kostet et sted mellom 250 og 300k her i landet.
Hvis en da tar regnestykket på nytt, så mener jeg at de som synes den averterte bilen er dyr, er gnitne hvis de ikke vil betale det den koster... At det ikke er en løpsbil (denne er godkjent for veibruk) du er ute etter er en annen sak - her snakker jeg om bilen, ikke deg som leter etter 1302 i den berømte høystakken!
Fresh international FIA-papers,
new:
rollergate,
raceseats + racebelts, 10000
4 x extra lamps, 5000
Halda-km-instrument, 10000
1.6 engine with drysumpsystem 2x48 Italy IDA:s etc, 60000?
racegearbox with longer 1+2 and shorter 3+4 + ZF irs-splitlimiter, 20000?
Bilstein-shocks, 8000
platewheels + extra platewheels with winter racetyres. 10000
Just passed street checkingcontrol=papers ok. The engine is just uppdated driven max 100km on the street. Metallicblue, no rust.
This car has rallyhistory from early 1980:s. =
priceless
Denne?
