Page 10 of 42

Sv: Min 66 typ1 1300 - "Grynet"

Posted: Mon Jan 26, 2009 10:35 am
by Solan
Nå trenger vår kjære Grynet en skikkelig overhaulin'...

Jeg har en stund lurt på hva den dundrende hodepina kom av... og selv om jeg egentlig har vært klar over det en stund (men enkelte ting fortrenges oppi hodet når man har runda 20...), så ga Tommy meg svaret da han satte seg inn i bilen her om dagen: -Å fy flate, her lukta det eksos!!!

Så: Nye varmepotter må monteres asap på denne daily driver'n, ellers havner eieren på de evige jaktmarker enten pga forfrysning, eller eksosforgiftning!

Dugnadsfolk er herved invitert! Hva med onsdag på abc? Tommy: er'e en ledig plass for et kriseoppdrag da?

Sv: Min 66 typ1 1300 - "Grynet"

Posted: Mon Jan 26, 2009 11:06 am
by RZR Andy
Solan wrote: Nå trenger vår kjære Grynet en skikkelig overhaulin'...

Jeg har en stund lurt på hva den dundrende hodepina kom av... og selv om jeg egentlig har vært klar over det en stund (men enkelte ting fortrenges oppi hodet når man har runda 20...), så ga Tommy meg svaret da han satte seg inn i bilen her om dagen: -Å fy flate, her lukta det eksos!!!

Så: Nye varmepotter må monteres asap på denne daily driver'n, ellers havner eieren på de evige jaktmarker enten pga forfrysning, eller eksosforgiftning!

Dugnadsfolk er herved invitert! Hva med onsdag på abc? Tommy: er'e en ledig plass for et kriseoppdrag da?
Var litt eksoslukt ja, når du sier det. Har du nye varmevekslere på lur?

Sv: Min 66 typ1 1300 - "Grynet"

Posted: Mon Jan 26, 2009 12:00 pm
by Solan
Nye og nye... jeg har de som satt på AD-motoren fra Bløygen, de ser ganske bra ut! De ligger på abc, så jeg tar sjansen på at disse holder noen tusen km til. Ellers har jeg noen som er så gode som nye på vei fra broder Dag i Skien  8)

Sv: Min 66 typ1 1300 - "Grynet"

Posted: Wed Jan 28, 2009 12:28 pm
by Solan
...va'kke mye respons på dugnad her, nei...

får vel herje på sjæl, men satser litt på Tommy-hjelp...

Sv: Min 66 typ1 1300 - "Grynet"

Posted: Wed Jan 28, 2009 12:40 pm
by Jon T
Solan wrote: ...va'kke mye respons på dugnad her, nei...

får vel herje på sjæl, men satser litt på Tommy-hjelp...
Sorry Mr.S, har ikke sjans i kveld!

Sv: Min 66 typ1 1300 - "Grynet"

Posted: Wed Jan 28, 2009 2:14 pm
by RZR Sune
Hoi Svein! Kan være med om vi tar det annen kveld.

Sune:)

Sv: Min 66 typ1 1300 - "Grynet"

Posted: Wed Jan 28, 2009 2:58 pm
by Solan
JH (sikker) og Tommy (trolig) kommer, da fikser vi nok det her ganske greit  8)

Sv: Min 66 typ1 1300 - "Grynet"

Posted: Wed Jan 28, 2009 9:27 pm
by RZR Arve
Jon T wrote:
Solan wrote: ...va'kke mye respons på dugnad her, nei...

får vel herje på sjæl, men satser litt på Tommy-hjelp...
Sorry Mr.S, har ikke sjans i kveld!
Beklager Svein, har ikke fått med meg dette... Hjelper deg gjerne neste gang du skal mekke!

Sv: Min 66 typ1 1300 - "Grynet"

Posted: Thu Jan 29, 2009 12:14 am
by erika
Var ute med kunder på jobben i kveld - prøver igjen neste gang!

Sv: Min 66 typ1 1300 - "Grynet"

Posted: Thu Jan 29, 2009 2:31 pm
by RZR Andy

Sv: Min 66 typ1 1300 - "Grynet"

Posted: Thu Jan 29, 2009 2:44 pm
by RZR Sune
Steike bra jobbet! De boltene snapper faan meg over alt. Samme jobben på Krankehaus også.
S

Sv: Min 66 typ1 1300 - "Grynet"

Posted: Thu Jan 29, 2009 3:18 pm
by Solan
Virkelig hederlig innsats igår, lyden på kjerra nå er feeeet!  8)

Stor takk til Andy, John Harry og Tommy, Hans Martin og Arne Fasty! God knall, folkens!

Sv: Min 66 typ1 1300 - "Grynet"

Posted: Thu Apr 16, 2009 4:03 pm
by Solan
Nå har Grynet havna på ABC, og skal få en "Light overhaul"; skiver framme, litt ned bak, nye dempere bak, castershims, camberadjusters osv i forstilling (og forstillingskontroll !), ombygging til 12 Volt, samt litt ymse  ;)

Her trengs det hjelp for at ikke Grynet skal gå glipp av mange hendelser nå i sesongoppstarten!

...fortsettelse følger...

Sv: Min 66 typ1 1300 - "Grynet"

Posted: Mon May 04, 2009 6:28 pm
by Solan
Nå har Grynet fått skivebremser framme, det ble kanonbra bremser nå!

Castershims og camberadjusters er på plass i forstillinga (og forstillingskontroll kommer på fredag).

Tommy gjorde en innsats og fikk på "nytt" trekk til førersetet, med innlagt korsryggstøtte, knallbra.

Venter litt med høyspenningsprosjektet foreløpig, nå for tida gjelder det å ha kjerra på veien!

Ny to-krets masterpumpe
[attachment=1]

Feitameita med nye skiver og calipere  8)
[attachment=2]

Sv: Min 66 typ1 1300 - "Grynet"

Posted: Mon May 04, 2009 7:02 pm
by erika
Det så bra ut!
Hva gjør du når du skifter fra 1krets til 2krets?

Er bremselengden kortere, eller føles bare oppbremsingen anderledes?