Fikk i sammen bobla på Torsdagskvelden, og tenkte det skulle bli boble på jobb i fineværet på Fredag..
Det var til eg kom ut i garasjen seint Torsdags kveld og det stinka bensin

Kikka under bilen og joda der lå det en fin dam. Det viste seg at det lok ut av bensinkrana.
Plukka den ut for å se om det var mulig å berge stumpene..
Det viste seg at det lot seg ikke gjør, så da begynte jakta på ett eller annet som kunne passe til gjengene på tanken!
Etter å ha lett byen rundt etter noen som kunne ha noe som passet, uten videre hell skar jeg sund bensinkrana som var ødelagt for å prøve å sveise en slangestuss på "mutteren" på krana.-
Det gikk ret til !"¤#""$..
Da begynte paniken å bre seg Det skulle kjøres i helga!
Det ble vurdert både krympestrømpe og div. andre tvilsomme løsninger siden det ikke var mulig å oppdrive en gjengetapp med M18x1.0 i stigning.
Klokka 10 fredagskvelden kom det en telefon fra en kollega med børsemakerverksted heime i kjelleren. Han hadde funnet en tapp!
Eg stod klar i døra med ei pils i hver hånd og var klar for å gå ned til naboen for å slukke mine sorger, men da ble det fort endring i planene!
Ut på jobb og fyre opp dreiebenken og gå løs på noe messing eg fant borti en krok.
Eg er ingen dreier, men med mottoet "funksjon foran form" skred eg til verket med stor iver
En time senere
Montert på tanken. Bare å få inn et separat bensinfilter og få den i bilen
Lørdag formiddag var tanken var komt i bilen, tenning stilt, batteriet ladet.. klar for oppstart.. blæh!
tomt for strøm! Det var nok till at eg fikk viskerne til å gå, og litt lys fikk eg og, så eg ble usikker på om det var batteriet eller starteren. Etter litt om og men, og med bilen stående på halv 8 nedi veien (etter å ha prøvd å løpe den i gang) måtte eg krype til korset og rådføre meg med John Rune (J.R.H)
Han foreslo at vi prøvde batteriet hans i stedet for å kjøre på med startkabler og 12v (hadde blitt neste mulighet)
Etter 10 sekund med nytt batteri gikk bilen som ei klokke
Så helga har vært helt topp med en god vask og noen godturer rundt i byn :-)