Jepp. Sugde opp derfra og hadde direkte i flottørkamrene. Ellers har jeg én kommentar:
T-1 wrote:
har du sjekka at avstanden på pinnen som dytter opp den dingsen inni pumpa er lik på den nye pumpa. sitter armen lenger inn vil du heller ikke klare og få noe bensin. hvis du skjønte hva jeg mente nå
Har ikke målt den nye og gamle pumpen mot hverandre, men målte pinnen til 108 mm og bestilte den rette ut fra det. Den nye pumpen er montert med pakning i motsetning til den gamle, men så lite kan da ikke ha noe å si?
nei det har ikke no og si. men det er jo bare og sette på en slange om gangen og se hvor det blåses/suges. hvis du ikke finner ut av det da er det og ta av pumpa og sammenligne.
Gamlekjerringen går! Ikke justert foreløpig, men drar allerede mye bedre enn før overhalingen. Kjenner heller ikke noen oljelukt, og kan ikke se oljedrypp under bilen selv med 10-30W
Hentet bilen hjem fra BBH nå. Gikk veldig fint til å begynne med, men når hun ble varm slet hun mer. Manglet drag spesielt i motbakker og var voldsomt tungstartet. Justerte tenningen, da ble det litt bedre. Skal lade batteriet (nesten nedtappet etter startforsøkene før helgen) og justere ventiler, så får vi se.
Selv om den kondensatoren jeg fikk i dag var type 3-spesifikk var ledningen for kort. For å unngå å skjøte den byttet jeg plassering på kondensatoren:[attachment=1]
Bytter resten av tenningsdelene i løpet av helgen samt går lett over gasserne, så får vi se om ikke det kan gjøre susen.
Attachments
IMG_20110812_144223 [800x600].jpg (79.91 KiB) Viewed 1312 times
Henrik wrote:
Selv om den kondensatoren jeg fikk i dag var type 3-spesifikk var ledningen for kort. For å unngå å skjøte den byttet jeg plassering på kondensatoren:[attachment=1]
Bytter resten av tenningsdelene i løpet av helgen samt går lett over gasserne, så får vi se om ikke det kan gjøre susen.
Det er allerede dobbelsjekket, men kjører nå på med en trippelsjekk. For øvrig er hovedmistenkt kanskje forgasserne, jeg justerte disse til grunninnstilling på nytt og syns jeg merket forbedring. Prøveturen gikk såpass greit at jeg kjørte helt til Dalland for å hente syncrodings til gasserne, men den er ikke friskmeldt, absolutt. Så nå går mistanken hovedsaklig på gassere, litt på coil og tennkabler. Virker som den går ujevnt mellom sidene.
Da er fruen friskmeldt igjen Den gikk på 3 sylindre, da støtstangen på innsugsventil på sylinder 1 hadde hoppet av vipperen. Ble litt lang i masken i det jeg vippet av ventildekselet.....