Page 9 of 42
Sv: Min 66 typ1 1300 - "Grynet"
Posted: Wed Dec 31, 2008 12:33 pm
by Tistlo
Sikkert meir peng å spara med ikea-kaffi

Sv: Min 66 typ1 1300 - "Grynet"
Posted: Thu Jan 08, 2009 3:05 am
by hans
bilde jeg tok en mørk natt jeg fikk prøve Grynet - takk takk

Sv: Min 66 typ1 1300 - "Grynet"
Posted: Thu Jan 08, 2009 8:51 am
by RZR Sune
trygg på vegforholdene du Svein! Sommerdekk og hvite veger:)
Sv: Min 66 typ1 1300 - "Grynet"
Posted: Thu Jan 08, 2009 9:28 am
by Solan
...hysj....

Sv: Min 66 typ1 1300 - "Grynet"
Posted: Thu Jan 08, 2009 3:02 pm
by RZR Arve
Sv: Min 66 typ1 1300 - "Grynet"
Posted: Thu Jan 08, 2009 3:21 pm
by Solan
...å fillern....

Sv: Min 66 typ1 1300 - "Grynet"
Posted: Thu Jan 08, 2009 5:54 pm
by hans
fototriks

Sv: Min 66 typ1 1300 - "Grynet"
Posted: Fri Jan 09, 2009 11:50 am
by RZR Sune
... og så en som jobber i vegvesenet da! Rub it in!

Sv: Min 66 typ1 1300 - "Grynet"
Posted: Fri Jan 09, 2009 12:22 pm
by Solan
Såvidt jeg vet, så er det ikke forbudt å kjøre med sommerdekk på vinteren. Man skal være skodd etter forholdene, og det funker fint med sommerdekk på saltete veier (som er så godt som bare...). Så det så!
Sv: Min 66 typ1 1300 - "Grynet"
Posted: Fri Jan 09, 2009 2:55 pm
by FreddyB
Greier ikkje å lese det du skriv i støyen fra den påhengsen som nettopp passerte..
Sv: Min 66 typ1 1300 - "Grynet"
Posted: Fri Jan 23, 2009 5:09 pm
by Magnus
Nå (nermere bestemt lørdag) har jeg montert en girforkorter på grynet, så nå ere racing-gear...
Har dessverre ikke no' bilder nå, men ska prøve å få tatt no'n.
Ting kommer seg

Sv: Min 66 typ1 1300 - "Grynet"
Posted: Sat Jan 24, 2009 9:22 am
by Magnus
Vi skifta også olje på lørdag (forrige) og putta på litt liquid holy moly som var anbefalt av div. folk...
Men, problemet var at etterpå så virka det som Grynet gikk litt dårligere.

(og det var ikke det vi ville oppnå)
Noe vi har gjort feil/tips/triks/mm?
Sv: Min 66 typ1 1300 - "Grynet"
Posted: Sat Jan 24, 2009 12:01 pm
by RZR Andy
Ja, det er viktig å
ikke smøre inn motoren utvendig, den er
kun til innvortes bruk - i motoren altså...

Hvilken olje og viskositet brukte dere da? Ikke alltid at gamle travere er fornøyd når de får nytt og fancy fór, vet du!
Sv: Min 66 typ1 1300 - "Grynet"
Posted: Sat Jan 24, 2009 1:25 pm
by Solan
Vi brukte mineralsk olje fra Biltema, 10w-30, tror jeg. Trengs vel sikkert litt generell service på kjerra også etterhvert, jeg har kjørt over 10.000 km me'n siden jeg fikk den for under et år siden. Noen bedre...?
Har forresten henta skikkelige veteranskilt te Grynet igår, de monteres på abc idag.
Sv: Min 66 typ1 1300 - "Grynet"
Posted: Sat Jan 24, 2009 1:36 pm
by RZR Andy
Stilig!! Lurer på om 10-30 blir litt tynn, 10-40 eller 20-50 anbefales for motorer som har noen mil på nakken. Dessuten blir den antagelig litt tynn i forhold til temperaturen vi har nå. Stemplene blir ikke så varme, ergo kniper de litt mindre. Olje er jo et enormt tema med millioner av ulike meninger og erfaringer...