Hvem trenger garasje/mekkeplass?

Her finner du siste nytt fra VWACB til klubbens medlemmer.

Moderator: Global moderator

Tistlo
Ultramedlem
Ultramedlem

Sv: Hvem trenger garasje/mekkeplass?

Post by Tistlo »

1000for ein kvadratmeter!?!? Ka er de for idiotisk måte å ta betaling >:(

Legg inn eit bud på heile bygget :thup
TLF: 97419035
VW 181
Ultramedlem
Ultramedlem

Post by VW 181 »

Kristian Gelin wrote: Lurer på hva medlemmene er villig til å betale for mekke lokale, og om medlemmene synes det er greit å bruke penger på å lage til et "mekke/lokale/miljø"
og eventuelt hva som skal til for at det skal være levelig for medlemmer og VWACB økonomisk?

Jepp, kjære medlemmer, dette er en diskusjon vi har hatt i styret. Hvar er dere villige til å betale for en mekkeplass, for en lagringsplass, for et lokale? ???
Det ser ut som at lokaler er dyrere enn det vi liker, skulle jo selvsagt vært bortimot gratis, men slik er ikke verden! :(

Hadde vært kjempeflott om det kunne kjøres en debatt her, slik at vi vet hva dere mener ang pris, og om det er vilje til å betale de prisforlangende vi møtes med.

Så sett igang, vi trenger input fra dere!!!
1971 VW 181 "Erwin"
1972 1302S "Smurfen"
Jon T
Supermedlem
Supermedlem

Post by Jon T »

Jeg tror nok smertegrenser går på 1000 lappen pr måned og for noen kanskje 1500. Lokalet i damsgårdsvein er jo perfekt, det går jo an å ta kontakt med eier og høre om han er villig til å dele opp lokalet til de 300 kvm klubben ønsker.
Interessen rund luftkjølt er jo på nær en topp på mangen år og ett godt aktivt klubblokalet endrer nok ikke det. Som Bjørn erfarte med solsvik gikk det vel litt tregt i begynnelsen, men det tok ikke mangen måneder å fylle opp der ute.
Pengene er jo på klubbkontoen så det er vel bare å prøve et år, går det ikke ja så går det ikke. Men det tror jeg det gjør!
Bjørn Hjellestad
Supermedlem
Supermedlem

Post by Bjørn Hjellestad »

Ser rundt om på trådene at det er stor aktivitet på denne årstiden, varmedressen er på og engasjementet er stort.
Med 21 VWACB biler i Solsvwik er det knapt med plass til å skru nå, det er et klart behov for å ha både lagrings plass og mekkeplass i VWACB.

Det er medlemsmasse og biler til et stort VWACB-lokale, dette er en stor avgjørelse for klubben og medlemmene har behov for å være med i prosessen om å velge og vrake i lokaler.

Nå som det er uro i finansmarkedet går gjerne prisene i riktig retning, med endel honorerte dugnadsprosjekter for private og næringsliv vil det fint være mulig å stable nok cash til en solid egenkapital. Her kan vi sette opp et team som tar seg av organiseringen slik at styret ikke blir overbelastet.

For å komme langt må vi tenke stort!
VWACB trenger:
-kontor til styret
-møtelokale, her kan vi treffes og prate boble 24/7
-würst kjøkken, til våre tyske favoritter
-utstilling,vårt eget museum, åpen for publikum med utskifting av biler i tide og utide,  inngangspenger + salg av vwafler og kaffe, åpent hver søndag og onsdag
-lagring, for vekkstuede prosjekter, bruksbiler og de som taees ut en gang i året
-mekanisk verksted, her kan du skifte bremser, senke boblen og reparere motoren
-sandblås, sveis og bulk, støv skrot og rot er fint å ha adskilt fra mekanisk
-lakk og tectyl verksted, fint å ha et sted å lakke, mange som har lyst på en "ok" lakkering framfor å brenne av femsifrede beløp på en lakk-jobb

Priser jeg synes er grei:
-mekkeplass kr 1000.-
-parkering 500,-
-lagring av framtidige prosjekter 300,-
RZR Andy
Ultramedlem
Ultramedlem

Post by RZR Andy »

Godt resonnert, Bjørn - dette er oppsummert hva klubben ideelt sett burde kunne tilby. Ville gitt en skikkelig boost for interessen  og samtidig presentert klubben utad (= flere aktive medlemmer og evt. sponsorinntekter?). Kanskje er det også realistisk gjennomførbart til en spesifikk sum om det tenkes kreativt på alle plan?

Hadde jo vært greit å vite hva styret tenker om dette også, hvilke løsninger ser man for seg, hvor mye har klubben råd til å forskuttere og hvor mye må evt. medlemmene stille opp med for å få kabalen til å gå opp. Alt er jo et spørsmål om prioriteringer, noe som har vært oppe flere ganger gjennom tjue år...

Skal det være ett lokale som huser alle medlemmene og alle deres biler (- dem som står i evt. egen garasje) så kan det jo hende at her må til en skikkelig statistisk undersøkelse blant medlemmene: Hvor mange biler har vi, hvor mange er prosjekter, hvor ønsker man lokale, hva er man villig til å betale, hvilke fasiliteter ønskes, trengs det et møtested, etc.
erika
Ultramedlem
Ultramedlem

Post by erika »

Den på Damsgård koster selvsagt ikke 1000 kroner kvdratmeteren. Ta kontakt! Dette må være et supert kokale!
Ingen fornuft - ren entusiasme!
Bjørn Hjellestad
Supermedlem
Supermedlem

Post by Bjørn Hjellestad »

Hva med vårt eget folkevognlotteri til inntekt for lokalet?

http://blog.algroy.no/wp-content/upload ... /lodd1.jpg

Kan snuten :police: sjekke hva som skal til for å sette igang et lotteri som er dekket av lovens lange arm?
FreddyB
Supermedlem
Supermedlem

Post by FreddyB »

Hadde då aldri trudd eg skulle kjøpe late-looker..
RZR Arve
Seniormedlem
Seniormedlem

Post by RZR Arve »

Lokalet i Damsgårdsveien må jo være midt i blinken! Mer sentralt kan det vel ikke bli, kort kjørevei uansett hvilken bydel man bor i. Prisen er nok det som er avgjørende, men jeg mener at det absolutt er verdt å ta en telefon til utleier. Nevn gjerne at flere i klubben har samme yrke som meg, utleiere blir ofte veldig positiv dersom de vet at bygget blir godt passet på.

Har troen på å tenke litt stort sånn som Bjørn nevner. 1300 kvm høres kanskje mye ut, men det gir samtidig et veldig stort potemsiale dersom klubben tør å satse. Lagringsplass og mekkeplass for bil er stor mangelvare i Bergen. Bare på min jobb vet jeg om mange som er villig til å betale litt for å få lagret bil/båt/sykkel, mange her inne har sikkert også bekjente i samme situasjon. Med litt annonsering og bruk av jungeltelegrafen tror jeg at det kan være mulig å fylle opp det meste av plassen temmelig fort.

Et slikt prosjekt krever selvfølgelig en god del av medlemmene. Lokalet må planlegges med tanke på utnyttelse og inntekter. Det vil også kreve litt å få den den daglige driften til å gå i orden. Dersom det blir gjort et godt stykke arbeid til å begynne med tror jeg ting kan gli veldig greit. Kanskje dette på sikt også kan gi klubben litt inntekter? Håper noen slår på tråden til utleier, synes ikke vi skal avslå det før vi i allefall har fått vite prisen...
1967 T2 Panel
1967 Karmann ghia
RZR Arve
Seniormedlem
Seniormedlem

Post by RZR Arve »

http://www.finn.no/finn/b2b/commercialp ... T.svl=Link

Standard/tekniske opplysninger
Område 1. Lokalene er av god standard.
Område 2. Eldre uisolert betongbygg med lav standardsom som leies ut rimelig.

Lokalene/innhold
Område 1. Ca 550 m2 kontorlokaler i 2. etasje og ca 1000 m2 lagerlokaler i 1. etasje.
Område 2. Ca 600 m2 lagerlokaler over 2 plan.

(Svar #55 på: I dag kl. 23:32 ») - ikke tilfeldig....
Last edited by RZR Arve on Wed Dec 10, 2008 11:35 pm, edited 1 time in total.
1967 T2 Panel
1967 Karmann ghia
RZR Andy
Ultramedlem
Ultramedlem

Post by RZR Andy »

:D Noen bør jo snart start opp avdeling Askøy også, Arve! Noen "locals"  :police:, kanskje??? Holde ungdommen unna gaten, osv. :thup
RZR Arve
Seniormedlem
Seniormedlem

Post by RZR Arve »

RZR-Andy wrote: :D Noen bør jo snart start opp avdeling Askøy også, Arve! Noen "locals"  :police:, kanskje??? Holde ungdommen unna gaten, osv. :thup
Burde kanskje ha gjort det ja. Skarholmen er jo forholdsvis sentralt også, slik at de som ikke bor på Askøy også kan få være med.
1967 T2 Panel
1967 Karmann ghia
Sander
Supermedlem
Supermedlem

Post by Sander »

Held no på å starte opp avdeling indre Florø i 1ste etasje av nedlagt evangeliesenter. Den siste veka har vi rive kontor og gangar, og meir riving står for døra i eit bygg frå -96. Her vert det 600 kvm oppvamra lokale på ei flate, stor port og god takhøgde. Eit stort rom, (pluss sosialrom med storkjerm, dusj, dass og eit par tonn bilblad), men litt betongsøyler innimelom. Kjøkken og slikt oppe. Foreløpig er vi 2, og ein 20-30 bilar. Desverre berre 3 luftkjølte, men mykje anna interresant. Det vert ingen bilder, her er fotoforbod.

Litt urettferdig, men eg klagar ikkje! Ikkje min feil at de fleste andre bur litt usentralt. Kanskje Alutig kjem med på litt sikt? Dette hadde fore eit kanonlokale for VWACB!!!
-78 T1 1303 Karman Cab
-75 T2 1600 Westfalia camping bay
-74 T1 1303 S    + 1997
-72 T1 1302 LS    + 2001
-69 T1 1300        + 1986
-54 T1 1200        + 1982
Gaute(alutig)
Supermedlem
Supermedlem

Post by Gaute(alutig) »

Ai ai ai.. Tror eg veit hvor du mener Sander, og lokalitetene der er nok upåklagelige, det tviler eg ikke på. :thup
Er nok det mest praktiske for meg å ha bilen på jobb foreløpig, men tar gjerne en tur innover for en kaffikopp og litt bilprat/skruing.
55 oval (solgt)
60 boble (solgt. Skulle eg aldri ha gjort)
72 crossover Dobbelkabiner (solgt)
58 boble (solgt)
60 boble (solgt)
65 panel
Post Reply