En Germanlooker vokser frem
Moderator: Global moderator
Sv: En Germanlooker vokser frem
Svein,Arne,Andre og undertegnede har akkurat vært på Sotra og beskuet Germanlookeren.

Kan skrive under på at Rolf ligger listen veldig høyt. Utrolig flott arbeid. Alt gjort i en liten enkel garasje.
Tenkte jeg skulle bøye meg i støvet, men det var ikke mye støv å bøye meg i den garasjen.
Takk for titten Rolf!
Hilen en haug med folk

Kan skrive under på at Rolf ligger listen veldig høyt. Utrolig flott arbeid. Alt gjort i en liten enkel garasje.
Tenkte jeg skulle bøye meg i støvet, men det var ikke mye støv å bøye meg i den garasjen.
Takk for titten Rolf!
Hilen en haug med folk
www.samboen.com
1962 T1 Tysnes Raceren
1962 T1
1959 T2 Panel
1961 Vespa 150
1991 Carrera 4
Det går ikke så fort, men så blir det ikke så bra heller!
1962 T1 Tysnes Raceren
1962 T1
1959 T2 Panel
1961 Vespa 150
1991 Carrera 4
Arne?!?RZR Sune wrote: Svein,Arne,Andre og undertegnede har akkurat vært på Sotra og beskuet Germanlookeren.![]()
![]()
![]()
Takk for titten Rolf!
Hilen en haug med folk
1967 T2 Panel
1967 Karmann ghia
1967 Karmann ghia
Det er tydelig det er torsdager det skjer hos Rolfen, strøkent arbeid og kanskje nord-europas minst rustne 1303. Lakken var bra med en fin custom farge.
Hvis ikke han blir ferdig til neste år, blir ingen ferdig!
Stå på Rolf!
Jon
Hvis ikke han blir ferdig til neste år, blir ingen ferdig!
Stå på Rolf!
Jon
Sune bør skrive innleggene sine litt tidligere på kvelden, er litt skriveleifer her.... (eller så må vi komme oss litt tidligere hjem fra garasjebesøk) De fleste av oss kjenner jo Snuten som Arve, kanskje Sune fikk noe ekstra i kaffen av Rolf'ern...? Eller så var han helt utslitt etter slaving med flytting for meg...Joker nord wrote:RZR Sune wrote: Svein,Arne,Andre og undertegnede har akkurat vært på Sotra og beskuet Germanlookeren.![]()
![]()
![]()
Takk for titten Rolf!
Hilen en haug med folk
Arne?!?

På vegne av vanvittig mange
Svein
Last edited by Solan on Fri Oct 10, 2008 10:42 am, edited 1 time in total.
'65 Typ 221 Mikrobuss "Bløygen"
'52 Typ 11c Boble "Magnolia"
"Don't make a fuss, just get on the bus ..." -- Frank Zappa
"Two things are infinite: The universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." -- Albert Einstein
'52 Typ 11c Boble "Magnolia"
"Don't make a fuss, just get on the bus ..." -- Frank Zappa
"Two things are infinite: The universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." -- Albert Einstein
Enkelt og greit - dette var GIBBA! Skal ikke ha så mye peiling før en skjønner hva som ligger bak av arbeid på denne bilen! Dette var en solid vitamininnsprøytning på en grå høstkveld, takk for kaffen!
Arve, eller Arne, var tross alt bare en bokstav feil, da! To knepp til høyre om å gjøre på et morratrøtt tastatur - don't press charges!
Arve, eller Arne, var tross alt bare en bokstav feil, da! To knepp til høyre om å gjøre på et morratrøtt tastatur - don't press charges!
Lørdag ble det dugnad på Rolf sin Germanlooker. 0900 var Svein på plass ved kjøkkenbordet og fikk servert kaffe og boller av Rolf.
Etter litt logistikk kom jeg også en halv time etter. Det var fortsatt kaffe å få.
Planen for dagen var å montere taktrekket Rolf selv hadde sydd! Svein og jeg monterte taktrekket i Grynet sammen med Andy i fjor vinter. Det vil si at vi har 99.9 prosent mer peiling på dette enn resten av norges befolkning!! Sånn blir det god statistikk av
Det vil ikke si at vi har peiling, men mer enn alle som ikke har prøvd det 
Lim, saks, klyper, kniv, kaffe, Grandiosa,kaffe, kaffe, lim lim lim... det er bare det en trenger!
I kjent stil kom taktrekket på plass. Jeg må si at vi hadde lært av utfordringene på Grynet og at dette ble et enda bedre resultat.
Ut på dagen fikk vi besøk av Tommy med sin nye 67. Tror også han ble mektig imponert hva Rolf har fått til i denne garasjen.
Mr Jon T forsov seg 10 timer så det ble ikke noe limsniffing på han denne lørdagen:)
Slenger ved noen bilder jeg tok fra mobilen. Undertegnede jobbet faktisk også selv om det ikke kommer fram på bildene
. Måtte jo være fotograf også selvfølgelig! Alle dugnader må dokumenteres i ren RZR ånd!
[attachment=1]
[attachment=2]
[attachment=3]
[attachment=4]
Det ble ca 10 timer fra start til slutt denne lørdagen. Da fikk vi montert taktrekket ferdig samt montert alle ruter utenom frontruten. Den var desverre skadet i lamineringen så
den må nok byttes før montering. Dørene står klar til montering i stuen. Bare litt lakk på hengslene så er de også klar for montering. Da er bilen tett Rolf!!
Skal stikke innom å ta noen bilder av et ferdig montert taktrekk. Ellers er det sikkert bare å stikke innom Rolf for å se bilen og slå av en prat.
Kaffe har han også!
Utrolig flott dugnad fokens!
Sune
Etter litt logistikk kom jeg også en halv time etter. Det var fortsatt kaffe å få.
Planen for dagen var å montere taktrekket Rolf selv hadde sydd! Svein og jeg monterte taktrekket i Grynet sammen med Andy i fjor vinter. Det vil si at vi har 99.9 prosent mer peiling på dette enn resten av norges befolkning!! Sånn blir det god statistikk av

Lim, saks, klyper, kniv, kaffe, Grandiosa,kaffe, kaffe, lim lim lim... det er bare det en trenger!
I kjent stil kom taktrekket på plass. Jeg må si at vi hadde lært av utfordringene på Grynet og at dette ble et enda bedre resultat.
Ut på dagen fikk vi besøk av Tommy med sin nye 67. Tror også han ble mektig imponert hva Rolf har fått til i denne garasjen.
Mr Jon T forsov seg 10 timer så det ble ikke noe limsniffing på han denne lørdagen:)
Slenger ved noen bilder jeg tok fra mobilen. Undertegnede jobbet faktisk også selv om det ikke kommer fram på bildene

[attachment=1]
[attachment=2]
[attachment=3]
[attachment=4]
Det ble ca 10 timer fra start til slutt denne lørdagen. Da fikk vi montert taktrekket ferdig samt montert alle ruter utenom frontruten. Den var desverre skadet i lamineringen så
den må nok byttes før montering. Dørene står klar til montering i stuen. Bare litt lakk på hengslene så er de også klar for montering. Da er bilen tett Rolf!!
Skal stikke innom å ta noen bilder av et ferdig montert taktrekk. Ellers er det sikkert bare å stikke innom Rolf for å se bilen og slå av en prat.
Kaffe har han også!
Utrolig flott dugnad fokens!
Sune
- Attachments
-
- The Glue Crew.jpg (156.98 KiB) Viewed 1810 times
-
- klype testing.jpg (194.9 KiB) Viewed 1816 times
-
- svein.jpg (234.68 KiB) Viewed 1845 times
-
- Tommy in da house.jpg (252.62 KiB) Viewed 1811 times
-
- ruten bak.jpg (200.49 KiB) Viewed 1810 times
-
- rutegummi.jpg (209.62 KiB) Viewed 1835 times
-
- rolf.jpg (238.16 KiB) Viewed 1831 times
-
- klipping og liming.jpg (202.68 KiB) Viewed 1814 times
-
- getting closer.jpg (181.01 KiB) Viewed 1819 times
Last edited by Anonymous on Mon Nov 03, 2008 10:29 am, edited 1 time in total.
www.samboen.com
1962 T1 Tysnes Raceren
1962 T1
1959 T2 Panel
1961 Vespa 150
1991 Carrera 4
1962 T1 Tysnes Raceren
1962 T1
1959 T2 Panel
1961 Vespa 150
1991 Carrera 4
Den blir utrolig flott, det er ingen tvil om! Antagelig var det lettere å jobbe med vinylen som Rolf hadde sydd? Taktrekking tar tid, det vet vi! 

Vinylen var veldig grei å jobbe med. Den var litt tykkere noe som gav oss noen utfordringer der det var sydd og vinylen lå dobbelt.
Når en trekker dette rundt rute kanten er det viktig at det ikke blir for stor kul med vinyl der rutepakkningen skal ligge for å unngå lekkasje.
Trikset er å klippe bort et lag uten å klippe opp sømmen..
Når det er sagt var rutegummien fra Dalhems utrolig grei å montere. 420 kr for hele bilen!! Note! Dette er gummi uten list.
Sune
Når en trekker dette rundt rute kanten er det viktig at det ikke blir for stor kul med vinyl der rutepakkningen skal ligge for å unngå lekkasje.
Trikset er å klippe bort et lag uten å klippe opp sømmen..
Når det er sagt var rutegummien fra Dalhems utrolig grei å montere. 420 kr for hele bilen!! Note! Dette er gummi uten list.
Sune
www.samboen.com
1962 T1 Tysnes Raceren
1962 T1
1959 T2 Panel
1961 Vespa 150
1991 Carrera 4
1962 T1 Tysnes Raceren
1962 T1
1959 T2 Panel
1961 Vespa 150
1991 Carrera 4
Registrerer at noen har satt klypen på onelineren!
Jeg Havnet på gammeldags smell på fredag og var ikke meg selv før langt ut på lørdag kveld, beklager fraværet!
Der ser nå ut som om dette er godt på vei, forundrer meg ikke om Rolf tuffer rundt på tørre bergensveier i januar!
Jeg Havnet på gammeldags smell på fredag og var ikke meg selv før langt ut på lørdag kveld, beklager fraværet!
Der ser nå ut som om dette er godt på vei, forundrer meg ikke om Rolf tuffer rundt på tørre bergensveier i januar!
Dette ser bra ut!
Virker som eg bør invitere til taktrekk-dugnad på 69en når den tid kommer! For dette kan dekan
Virker som eg bør invitere til taktrekk-dugnad på 69en når den tid kommer! For dette kan dekan

TLF: 97419035
er det nokon som veit om denne var gullfarga og full i rust før han starta på den?
Eg jobbar med ein som skulle pusse opp ein slik, men han selde den før han kom i gang. Eg meinar den havna på sotra.
Eg jobbar med ein som skulle pusse opp ein slik, men han selde den før han kom i gang. Eg meinar den havna på sotra.
Den var blå og uten rust - men stod "ute i åkeren".
Ingen fornuft - ren entusiasme!
her er det litt flere bilder fra sist uke. det er helt rått å se hva den mannen har fått ut av denne bilen. 
etter sist økt blei det satt inn front rute, og dørene kom på plass. Rolf har vel kommet mye lengre bare siden sist tipper jeg
Gleder meg se denne på scc neste år

etter sist økt blei det satt inn front rute, og dørene kom på plass. Rolf har vel kommet mye lengre bare siden sist tipper jeg

Gleder meg se denne på scc neste år

- Attachments
-
- rolf mekk 001.jpg (69.22 KiB) Viewed 1756 times
-
- rolf mekk 003.jpg (57.51 KiB) Viewed 1717 times
The Wheeler dealer