lot min mor og min bror få være med en tur i boblen på onsdagen, vi låste dørene og alt var greit. så hadde broren min glemt mobilen i bilen og fikk nøkkelen og jeg gav han beskjed om å låse bilen igjen. da jeg skulle ut og kjøre med den i dag (siden det faktisk var fint vær en stund) åpnet jeg døren på passasjersiden og der var det vann opp til listen :O viste seg at min bror ikke lukket døren skikkelig og siden det har striregnet de siste dagene ble det altså privatbasseng i bilen
Har øst ut og tørket opp så mye vann som mulig (med plutoduk klut) har også satt inn varmevifte og fuktsluker i bilen og satt den i garasjen hos mine foreldre.
Noen andre gode råd og komme med? noe som kan gå galt som jeg bør vite om osv?
Dette var dumt, men la den tørke seg så mye som mulig. Ta ut matter og evt teppene, for å forsikre deg om at det faktisk blir helt tørt.
Da jeg hadde boble tidligere, var det faktisk ganske vanlig å lage hull i gulvet foran baksetet. Dette ble gjort for å la vann som kom inn, også
ha en mulighet til å slippe ut. Men det er selvfølgelig ingen som ønsker å lage hull i bilen.
Du har vel, så vidt jeg skjønner, gjort det riktige her.
Vifteovn og vinduene på gløtt i en garasje er det eneste saliggjørende her...
Å borre hull i gulvet på en bil som ikke lekker til vanlig er nok litt i overkjant, ja - men en fin måte å lense en lekk bil på...
Bobledører er ofte vanskelige å lukke for ukyndige på området... de er jo pottetette disse bilene...
vet! sa at han måtte lukke døren godt.. men men... er allerede et lite hull der, men det er et lite rusthull :S det føltes liksom kke helt riktig å stå å øse vann ut av bilen med litermål skjekket den nå nettopp, det er fortsatt vått men bedre enn i går så vi får håpe den gjør full recovery!
Og viss det er noko trøst, så er dette nesten dagligdagse ting for VW fortsatt, sjølv om ikkkje dørene har stått opne! Du kan vere glad golvteppet ikkje er så tjukt som i passat iallefall. Eg snakkar av erfaring..
Lite tips til deg og andre i samme situasjon; om det er noen som bruker bleier i familien, stjel en pakke!
Dagens teknologi gjør en slik innretning til et fantastisk verktøy for de stedene som er vanskelig å komme til med litermålet!
Regenstadt Zombie Racewerks: http://www.regenstadt.com
The terrifying time transporting machine of Dr.Tregs!
Jeg var for noen år siden den (u)lykkelige eier av en 68 fiat som lakk verre enn se&hør. Satt den i garasje en natt i uken: med gløtting på et vindu og ovn med full varme på inni. Da får du ut all fuktighet i bilen din.
Obs! ikke sett ovnen i setene eller tett til noe andre brennbart, da får du en enda kjipere opplevelse.
Jeg begynte med en oljeovn men fant ut at en el-vift-ovn var det beste.
Last edited by Anonymous on Tue Oct 07, 2008 11:43 am, edited 1 time in total.
RZR-Marius wrote:
Lite tips til deg og andre i samme situasjon; om det er noen som bruker bleier i familien, stjel en pakke!
Dagens teknologi gjør en slik innretning til et fantastisk verktøy for de stedene som er vanskelig å komme til med litermålet!
ingen som kan si at bleieavtalen på kiwi ikke har vært godt for noe. hehe!