Nostalgitreff i Florø 26. juli!

Her finner du siste nytt fra VWACB til klubbens medlemmer.

Moderator: Global moderator

Solan
Styret
Styret

Sv: Nostalgitreff i Florø 26. juli!

Post by Solan »

Ja, dette skulle dere ha vært med på, folkens!

Kanonvær, kanonkjekke folk, kanonbra by (er ikke vwacb egentlig en kanonklubb...?), kort sagt, meget bra!

Jeg kjørte fra Bontelabo (ingen andre hadde møtt opp der, gitt!) kl. 08.10, og var i Oppedal kl. 09.40, med innlagt bensinfyllingsstopp på Nyborg, ikke verst for en 1300 fra '66 gått 109.000 km!

I Førde møtte jeg Sune med sin '66 Panelvan, han stilte med co-pilot og greier. Så kjørte vi sammen til Florø (ca en times kjøring fra Førde).

Vi hadde oppstilling i hovedgata (som for anledningen var gjort om til gågate), og det var totalt 5 stk vw'er, kun oss to fra Bergen (Sune med Panelen og undertegnede med Grynet, en '66 1300 boble), selvfølgelig Sander med sin røde 78 Karmann kabriolet, samt to andre bobler, en 1302 og en 1303. Panelen og cabrioen var selvfølgelig veldig populære, men alle boblene vakte minner hos publikum, og var spesielt populære! Panelen fikk publikumsprisen som beste 60-taller, og kabrioen som beste 70-taller.

Jeg hadde dessverre ikke kamera, men jeg regner med at Sander og Gaute (alutig) tok noen bilder av hendelsen(e). Lokalavisa var på plass og tok mye bilder, men jeg har ikke sett noe av dette på nett. Har du en link, Sander?

Etter seansen i byen bar det ut til alutig sin jobb for å se på '55 barnfresh'en hans. Et veldig bra prosjekt som tas helt fra bunnen av (se ellers på forum-sidene for mer info og bilder).

Så dro vi inn til Eikefjord for å se på en (veteran)bilsamling som en lokal næringsdrivende hadde bygd seg opp. Her var det mye snadder, bl.a. en nydelig Porsche 911 fra ca 1970, en Mercedes 190 SL Hardtop fra beg. av 60-tallet (med kun 13.000 km på telleren!!!), en Ferrari med rundt 400 hk, flere Morgan, osv., totalt ca 15 biler (i tillegg var 5 biler på utlån eller plassert andre steder).

Sune med sidemann måtte dra tilbake til Byrkjelo, men Gaute, Sander og undetegnede dro tilbake til byen, og så bar det ut på bøljan blå med en åpen tresnekke, til en av de mange pubene som ligger på øyene rundt Florø (tror det var en fem-seks puber bare på holmene i skjærgården utenfor byen). Så ble det litt uteliv i sentrum etter båtturen. Neste dag fikk jeg en privat sightseeing i skjærgården med Sander i hans Uttern, vi var rundt Kinn, besøkte Rognaldsvåg, og mange plasser som jeg med min teflonhjerne ikke husker navnet på.

På søndag kjørte Sander og jeg "kolonne" mellom Florø og Førde.

En meget bra tur som flere skulle prioritert! Vi får komme sterkt tilbake neste år!
Last edited by Solan on Mon Jul 28, 2008 1:02 pm, edited 1 time in total.
'65 Typ 221 Mikrobuss "Bløygen"
'52 Typ 11c Boble "Magnolia"

"Don't make a fuss, just get on the bus ..." -- Frank Zappa
"Two things are infinite: The universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." -- Albert Einstein
FreddyB
Supermedlem
Supermedlem

Post by FreddyB »

Er JÆVLIG nysgjerrig på Sune og Byrkjelo, gitt. Det er 6 minuttar unna, men eg har ikkje sett panevan eller noko anna som kan minne om luftkjølt snadder der i området..

Elles skulle eg ønske eg kunne ha vore i Florø - men eg tok ein FreddyB.

::)
Hadde då aldri trudd eg skulle kjøpe late-looker..
Sander
Supermedlem
Supermedlem

Post by Sander »

Kva Firdaposten skriv om Nostalgia finn de på linken under. Der er det og nokre bilder, men legg ved eit par for sikkerhets-skuld

http://www.firdaposten.no/kultur/article3689259.ece

[attachment=1]
Attachments
sune.jpg
sune.jpg (34.29 KiB) Viewed 865 times
-78 T1 1303 Karman Cab
-75 T2 1600 Westfalia camping bay
-74 T1 1303 S    + 1997
-72 T1 1302 LS    + 2001
-69 T1 1300        + 1986
-54 T1 1200        + 1982
Solan
Styret
Styret

Post by Solan »

Saken er, mr FreddyB, at Sune (som bor i Bergen) har ei dame som er fotograf, og hu hadde bryllupsfotografering i Byrkjelo sist helg, derfor var Sune avgårde der med "Panelen", og mens dama jobba, så var gutta på Nostalgitreff og kruuusing. Og så har dama sin familie noe hyttegreier der oppe, såvidt jeg vet. Trur Panelen skal hjem igjen i ettermiddag.

Ellers må det jo være stas å være opphavet til et fast uttrykk i det norske språket, eller hva? Jeg tar en FreddyB idag jeg også, men gir meg i halv-fire-tida  :P

Neste år kommer du, Freddy...?
'65 Typ 221 Mikrobuss "Bløygen"
'52 Typ 11c Boble "Magnolia"

"Don't make a fuss, just get on the bus ..." -- Frank Zappa
"Two things are infinite: The universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." -- Albert Einstein
FreddyB
Supermedlem
Supermedlem

Post by FreddyB »

Såpass ja, hos Erik og Inger Berit. Det gjekk rykter om fotograf frå Bergen, sedu.  :D

Men då må eg få korrigere, for fotograferinga var på Reed, ved Breimshallen og mest truleg på Seime - om ho var til søndag.

Byrkjelo er berre dette vegkrysset lenger oppi/inni her, og har ikke'no med oss ordentlige å gjere.  ;D Om du derimot skreiv "Breim", så hadde du hatt full pott.

Neste år - så sant eg ikkje er på Svalbard eller har arbeidshelg - så kjem eg! Sann du mine ord.
Hadde då aldri trudd eg skulle kjøpe late-looker..
Gaute(alutig)
Supermedlem
Supermedlem

Post by Gaute(alutig) »

Får legge ut ett par bilder fra nostalgia eg og.
Image
Image
Image
Image
det er nok første gangen vi har så standsmessige biler på jobb

Takk til Sander for ett kjempetiltak!
55 oval (solgt)
60 boble (solgt. Skulle eg aldri ha gjort)
72 crossover Dobbelkabiner (solgt)
58 boble (solgt)
60 boble (solgt)
65 panel
Post Reply