Karoline - 1300/70

Legg inn bilder og info om bilen din eller prosjektet ditt.

Moderator: Global moderator

Jon T
Supermedlem
Supermedlem
Posts: 1743
Joined: Sun Sep 02, 2007 5:03 pm
Location: Bergen

Sv: Karoline - 1300/70

Post by Jon T »

en skal ikke skimse av en fotograf fra tenerife med ukepenger tikkende inn hver uke..
User avatar
RZR Andy
Ultramedlem
Ultramedlem
Posts: 3618
Joined: Sun Sep 02, 2007 3:51 pm
Location: Bergen
Contact:

Sv: Karoline - 1300/70

Post by RZR Andy »

Hehe, de to eldste podene sitter akkurat nå og teller pengene fra sparebøssene... har mye mer de enn jeg!
Vel, prosjektet er underveis - dette blir ingen restaurering - snarere nødvendig reparering om ikke er rettet mot det kosmetiske:
http://www.regenstadt.com/nucleus/index ... nucleus_cf
User avatar
RZR Andy
Ultramedlem
Ultramedlem
Posts: 3618
Joined: Sun Sep 02, 2007 3:51 pm
Location: Bergen
Contact:

Sv: Karoline - 1300/70

Post by RZR Andy »

Takker høyere makter for det fine været!!!
http://www.regenstadt.com/nucleus/index.php?itemid=317
User avatar
Tistlo
Ultramedlem
Ultramedlem
Posts: 4986
Joined: Mon Jun 23, 2008 3:21 pm
Location: Bulken, Voss, Hordaland

Sv: Karoline - 1300/70

Post by Tistlo »

Fy f*** du jobbar effektivt!!

Kva bor bruker du til punktsveisene? biltema eller vanleg stålbor?
TLF: 97419035
User avatar
RZR Andy
Ultramedlem
Ultramedlem
Posts: 3618
Joined: Sun Sep 02, 2007 3:51 pm
Location: Bergen
Contact:

Sv: Karoline - 1300/70

Post by RZR Andy »

Nok prating, vet du!  ;) Bruker punktsveisbor som er kjøpt på AS Maskin. Måtte forhåndsbetales og bestilles. Men de er ikke noe spesielle, flatt skjær med en spiss i senter. Viktigst av alt er å smøre boret hyppig (bruker nå Biltema sin sprayolje), ellers slites de altfor fort.
User avatar
Tistlo
Ultramedlem
Ultramedlem
Posts: 4986
Joined: Mon Jun 23, 2008 3:21 pm
Location: Bulken, Voss, Hordaland

Sv: Karoline - 1300/70

Post by Tistlo »

Derfor boren min vart so sløv etterkvart... skal kjøpe meg sånn olje :)
TLF: 97419035
User avatar
RZR Andy
Ultramedlem
Ultramedlem
Posts: 3618
Joined: Sun Sep 02, 2007 3:51 pm
Location: Bergen
Contact:

Sv: Karoline - 1300/70

Post by RZR Andy »

Da var Pumaen fra Jøran i hus. http://www.regenstadt.com/
User avatar
Tistlo
Ultramedlem
Ultramedlem
Posts: 4986
Joined: Mon Jun 23, 2008 3:21 pm
Location: Bulken, Voss, Hordaland

Sv: Karoline - 1300/70

Post by Tistlo »

Detta vert saker ;D

Men eg må berre spørra: Kortid reiser du på jobb om dagane? eller står du tidlig opp, sidan du får tid til å jobbe på bilen før du reiser på jobb ? ;)
TLF: 97419035
User avatar
RZR Andy
Ultramedlem
Ultramedlem
Posts: 3618
Joined: Sun Sep 02, 2007 3:51 pm
Location: Bergen
Contact:

Sv: Karoline - 1300/70

Post by RZR Andy »

Hei, jobber skift ja. Formiddager og ettermiddager - og helger.
Forøvrig oppdatert på http://www.regenstadt.com/nucleus/index.php?itemid=326
User avatar
Fralg
Supermedlem
Supermedlem
Posts: 803
Joined: Tue Aug 28, 2007 8:42 am
Location: Nær Bergen
Contact:

Sv: Karoline - 1300/70

Post by Fralg »

Imponerende fremgang på prosjektet ditt!
Ikke så mange uker siden jeg så den i Solsvik full av rust!
www.algroy.no     The Split  Cruisers
1951 - 1958 - 1958 - 1959 - 1961  + 1999
Patina er mangel på vedlikehold og reparasjoner
Image
User avatar
RZR Andy
Ultramedlem
Ultramedlem
Posts: 3618
Joined: Sun Sep 02, 2007 3:51 pm
Location: Bergen
Contact:

Sv: Karoline - 1300/70

Post by RZR Andy »

Jotakk, det går rette veien nå - men jeg var virkelig i tvil om det var verdt det. Selv om disse årsmodellene er "mindreverdige" i forhold til de mer klassiske eldre så tror jeg likevel at dette svarer seg over tid. Den tilhører jo toppen i produksjonsantall, men det er sannelig en stund mellom hver gang en ser disse i div. blader som UltraVW og VolksWorld - enten gidder de ikke kjøre features på dem eller så er det rett og slett for få som bryr seg om å fikse dem. Eller så er det fleste hugget - virker som det er langt flere 60-tallere på markedet. Kanskje en kombinasjon? Blir jo ikke noe restaurering dette, så det gjør det jo litt lettere å gjennomføre både arbeidsmessig og økonomisk.
Er vel forresten Erik som skal ha kred for at prosjektet er i gang - alt peset om "late lookere" antagelig! ;D
User avatar
erika
Ultramedlem
Ultramedlem
Posts: 2302
Joined: Mon Sep 24, 2007 4:29 pm

Sv: Karoline - 1300/70

Post by erika »

hehe....
Påls spådom om at late-lookere blir det neste - ser ut som om den har noe for seg  :)

Inspirasjon:
Attachments
LL.jpg
LL.jpg (45.21 KiB) Viewed 1656 times
Ingen fornuft - ren entusiasme!
Jon T
Supermedlem
Supermedlem
Posts: 1743
Joined: Sun Sep 02, 2007 5:03 pm
Location: Bergen

Sv: Karoline - 1300/70

Post by Jon T »

Vakkert! :'(
Felg valget burde være enkelt etter å ha sett dette bildet..
User avatar
RZR Andy
Ultramedlem
Ultramedlem
Posts: 3618
Joined: Sun Sep 02, 2007 3:51 pm
Location: Bergen
Contact:

Sv: Karoline - 1300/70

Post by RZR Andy »

Denne er bare herlig - et nydelig stykke sveitserost. Tidlig 68-modell.
Flere bilder her:
Image
Image
Image
Image

Er ikke meg i mot de 2liters fuchsene, men jeg heller litt mer mot Pedrini - helst polerte.
Image
Eller Hegglin?
Image
Karoline blir nok dessverre ikke så fin som denne...med det første! 
Last edited by Anonymous on Tue Jul 29, 2008 7:50 am, edited 1 time in total.
User avatar
RZR Andy
Ultramedlem
Ultramedlem
Posts: 3618
Joined: Sun Sep 02, 2007 3:51 pm
Location: Bergen
Contact:

Sv: Karoline - 1300/70

Post by RZR Andy »

Liten update uten bilder:
Svein stilte opp trofast i går kveld også, slipte bakskjermene platerene. Begge forskjermene er nå under behandling - de er allerede slipt og sandblåst der nødvendig, så behandlet med først to strøk med Brunox, så sprøytesparkel, sliping og nytt strøk med sprøytesparkel. Håper å få gjort ferdig sparkling og grunning med ppg-primer i ettermiddag så disse er klare til sprøyting. Er jo like varmt ute nå som i en lakkboks, så jeg håper å få dette unnagjort snarest mulig.
Post Reply