Det var det eg stod og såg på.. bare bore ut sveisene i selve festet og bytte platen bak, og så sette det fint på plass igjen
Tror det blir løsningen. Må bare på Biltema og få meg nå punktsveisbor, min e utslitt
Disse klokkerholm delene eg fikk var ike bedre enn de måtte være..
55 oval (solgt)
60 boble (solgt. Skulle eg aldri ha gjort)
72 crossover Dobbelkabiner (solgt)
58 boble (solgt)
60 boble (solgt)
65 panel
Da har eg vært en tur til Unneberg og snopet
bremseband med monterinssett og foringer til torsjonsfjærene bak
kjøpte og nye bremsesylindre og litt annet knask
skulle gjerne hatt den butikken i nabolaget..
55 oval (solgt)
58 boble (solgt)
60 boble (solgt)
65 panel
Har begynt på støtfangerfeste jobben..
skar ikke vekk hele festet engang, er solid i framkant. Sandblåser litt inni der og god knall
Godt med stålmakk i selve bakspissen, men støtfangerfestet er det bare litt småfiks på
Er egentlig ferdigsveist, men glemte å ta bilde
55 oval (solgt)
58 boble (solgt)
60 boble (solgt)
65 panel
Har ikke vært updates her på en stund..
Modifiserte klokkerholmfestene så de ligna på orginalfestene og satt de på igjen
Begge sider ferdig. Då kan eg vel egentlig henge bilen opp igjen i vogga, men eg tror eg venter litt siden eg skal til med ene dørfestet.
Her har eg bestilt sveisedel fra "mags" på vwnorge og håper den kommer i posten om ikke altfor lenge
55 oval (solgt)
58 boble (solgt)
60 boble (solgt)
65 panel
knurren/Jon T wrote:
Denne får du ferdig til neste sommer Gaute?
Utrolig pent arbeid du gjør, litt misunnelig på sveise ferdighetene dine..
Jobb av øverste hylle - absolutt! Men det er ingen grunn til å være misunnelige: tror dere rett og slett må over(be)tale overkirurg Trygve til å kjøre et transplantasjonskurs på Krankenhaus i vinter! Da blir det fart i fiksing både her og der!
Då har eg vært å handla "nytt" sveiseapparat
Kjøpte det hos ett firma i florø som har kjøpt opp ett konkursbo på østlandet.
Fikk det for omtrent halv pris av nytt inkl. full garanti og ny pistol/slange og 0,6 tråd
Når det i tillegg ser ubrukt ut så klarte eg ikke å la være. Kjøpte det gjennom jobben så gikk eg klar momsen og..
55 oval (solgt)
58 boble (solgt)
60 boble (solgt)
65 panel
kan man få nok sveiseapparat? Den tanken har aldri slått meg..
Nei det eg har brukt på bobla har eg bare hatt på langtidslån, og no var eigeren så frekk at han ønska det tilbake (har du hørt på makan..)
Så då var det vel på tide å få kjøpt seg ett sjøl..
ps: Eg tror eg må holde igjen gassen til den er tom sånn at han ikke får helt feil inntrykk av meg og tror eg e av den greie sorten..
55 oval (solgt)
58 boble (solgt)
60 boble (solgt)
65 panel
då e eg i gang med dørstolpen..
fant ut det var best å bruke hele biten, i stedet for å korte den ned, siden det går ei plate opp på baksida og.
Passsformen er ikke helt som eg trodde/håpet på, men det skal gå greit med litt justering.
uansett vel verdt pengene, hadde nok ikke blitt bedre passform om eg skulle prøvd å lage den sjøl..
då e det bare lit rustbehandling av området rundt før nysveisen skal få brynt seg
55 oval (solgt)
58 boble (solgt)
60 boble (solgt)
65 panel