En T4 med rett over 270 000 km på telleverket er tatt inn i varmen hos Mjolnir Group som første firmabil.
Den er kjøpt med mangellapp, så det er litt som må fikses før den ser veien igjen.
Heldigvis er ikke utgangspunktet så ille - den ble tross alt kjørt for egen maskin til periodisk kjøretøykontroll
Mangler fra kontrollen:
1. Bremseskjold ikke tilstrekkelig festet, begge sider bak
2. Mer enn 25% på en side av bremseskive, begge sider foran
3. Bremsewire (parkbrems) skadet, bakre
4. Lastavhengig bremsekraftregulator sitter fast
5. For stor forskjell i bremsekraft mellom hjul på samme aksel, bak
6. Virkning parkbrems - for dårlig, venstre
7. Tilstand på understell/ramme: For stor korrosjon, skinne bak støtfanger
8. Eksosrør: For stor lekkasje fra midtre rør
9. Støvmansjett defekt, høyre, ytre foran
Vognen:
Mjolnir Group sin første firmabil - T4 fra 1999
Moderator: Global moderator
Re: Mjolnir Group sin første firmabil - T4 fra 1999
I prosjekter så går det jo fort litt kalendertid av og til - men nå har det vært litt aktivitet :
Har så smått begynt å få oversikt over hva som trengs av deler.
Når jeg skulle flytte bilen gjorde girvekslingen seg noe vanskelig. Så en ny feil har meldt seg - noe slitt sjaltemekanisme.
Hvor slitt ting faktisk er, er jeg usikker på. Men jeg er ganske sikker på at det ikke skal se slik ut: Her har setet til kulen til venstre i bildet skiftet adresse. Så som en start er ny foring/kulesete bestilt.
Har så smått begynt å få oversikt over hva som trengs av deler.
Når jeg skulle flytte bilen gjorde girvekslingen seg noe vanskelig. Så en ny feil har meldt seg - noe slitt sjaltemekanisme.
Hvor slitt ting faktisk er, er jeg usikker på. Men jeg er ganske sikker på at det ikke skal se slik ut: Her har setet til kulen til venstre i bildet skiftet adresse. Så som en start er ny foring/kulesete bestilt.
Re: Mjolnir Group sin første firmabil - T4 fra 1999
Sjaltemekansimen meldt inn i forrige innlegg: Etter at bilde var tatt og nytt sete bestilt, så ble det satt sammen igjen (det gamle setet lå like nedenfor kulen). Bilen har vært kjørt med prøveskilt etter dette, og giringen fungerte som den skulle. Så foreløpig ligger det nye setet/foringen i delekassen.
Ellers er jeg godt i gang med rustskaden som fikk 2 poeng på EU-kontrollen.
Ene hjørnet bak har fått nytt stål.
T4en er kanskje litt i et mellomstadie - den er for gammel til at man har fullgod deledekning og for ny til at ettermarkedet har tatt ekstra initiativ når det gjelder sveisedeler. Litt får man tak i, en del som ble kjøpt inn var D-søylen 7D1 809 028 A.
Takk til Pål som lånte meg løftebordet - det gjorde rustjobben mye greiere
Her har høyre hjørne fått litt nytt stål med påfølgende grunning: Bilens bakfanger var også for rusten.
Så et av stoppene i ferien var hos Olas Bil på Karmøy.
Her ble det god fangst - en bakfanger i vesentlig bedre stand
Veldig kjekt at det finnes sånne steder med selvplukk:
Ellers er jeg godt i gang med rustskaden som fikk 2 poeng på EU-kontrollen.
Ene hjørnet bak har fått nytt stål.
T4en er kanskje litt i et mellomstadie - den er for gammel til at man har fullgod deledekning og for ny til at ettermarkedet har tatt ekstra initiativ når det gjelder sveisedeler. Litt får man tak i, en del som ble kjøpt inn var D-søylen 7D1 809 028 A.
Takk til Pål som lånte meg løftebordet - det gjorde rustjobben mye greiere
Her har høyre hjørne fått litt nytt stål med påfølgende grunning: Bilens bakfanger var også for rusten.
Så et av stoppene i ferien var hos Olas Bil på Karmøy.
Her ble det god fangst - en bakfanger i vesentlig bedre stand
Veldig kjekt at det finnes sånne steder med selvplukk: