Tennplugger til 1200

Har du noen gode tips eller triks å dele med dine luftkjølte venner? Eller har du et problem du ønsker hjelp til?

Moderators: Global moderator, Global moderator

Post Reply
TrygveHe
Nybegynner
Nybegynner
Posts: 30
Joined: Sat Apr 02, 2022 7:58 pm

Tennplugger til 1200

Post by TrygveHe »

Tiden leger alle sår, og nå har omsider hjullagrene fott reinstallert tetningene. Den har nå stått å trutnet i en ukes tid, og i dag har Tysnes raceren hatt en god prøvetur. Så da blir det spennende å sjekke garasjegulvet om det er dammer der i morgen.

Men den er ikke så enkel å kjøre da motoren nermest kveles ved for mye gasspådrag. Men kommer motoren seg opp i turtall trekker den godt. Den trekker rimelig godt på lavt turtall og. Her forsøkt å justere forgasser og tenning, uten noen serlig effekt. Det blir litt bedre når motoren bli varm, men langt fra sånn det skal være.

Jeg er litt tom for ideer, men tenkte å prøve å bytte tennplugger. Er dette et skudd i blinde?

Hva er riktig type tennplugger på en 1200 motor?

MVH
Trygve
User avatar
Solan
Styret
Styret
Posts: 5236
Joined: Mon Sep 03, 2007 1:08 pm
Location: Fan'a...

Re: Tennplugger til 1200

Post by Solan »

Hei Trygve

En av motorguruene i vwacb heter Raymond Walde. Jeg spurte han om tips i ditt tilfelle, og han vil gjerne at du tar kontakt med han på Messenger (Facebook sin meldingstjeneste), hvis du har mulighet for det? Hvis du ikke er på Facebook, sså er det likevel mulig å laste ned appen Messenger, og bruke den uten å være på Facebook. Raymond kan nok hjelpe deg med gode tips :)
'65 Typ 221 Mikrobuss "Bløygen"
'52 Typ 11c Boble "Magnolia"

"Don't make a fuss, just get on the bus ..." -- Frank Zappa
"Two things are infinite: The universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." -- Albert Einstein
TrygveHe
Nybegynner
Nybegynner
Posts: 30
Joined: Sat Apr 02, 2022 7:58 pm

Re: Tennplugger til 1200

Post by TrygveHe »

Hei.

Takk for tipset. Da prøver jeg det.

MVH
Trygve
Post Reply