For de som ikke er så kjent med modellen, så er det altså i utgangspunktet en Golf MK2 Syncro. Bilene ble produsert hos VW som vanlige syncro, med noen spesielle detaljer som klistermerker, egne stoler og felger. Videre ble de sendt til Østerrike for karosseriløft hos Steyr-Daimler-Puch. Litt i overkant av 7500 ble produsert før det ble stopp grunnet høye produksjonskostnader og sikkert ikke de aller beste salgstallene. De ble produsert i 1990 og 1991.
Bilde av spesialdelene kontra en vanlig golf syncro:
[attachment=1]
Litt mer info og bilder her:
http://www.vwgolfcountry.net/blog/?page_id=2
De som kjenner meg har jo hørt meg snakke om Country i noen år nå, til varierende begeistring

Nesten et par år senere, i romjulen 2019, ble det gjort noen gode surferunder på gamle finn.no annonser og jeg kom over en blå bil i Florø som jeg var å såg på. Ikke helt det jeg hadde sett for meg så jeg takket nei. Videre oppdaget jeg at bilen i Hemsedal fortsatt stod på samme eier. Jeg tok kontakt og spurte hva status var - jeg fikk til svar at bilen hadde ikke blitt gjort noe med siden den gang og gikk nå på billigsalg

For å gjøre en lang historie kort ble bilen hentet og satt på lagring, bobleprosjektet skulle prioriters... Til slutt ble boblen godkjent med skilter og Countryen kunne få litt oppmerksomhet. Nye bremseskiver og klosser ble montert fremme, et par drivakselmansjetter byttet, nye bremsesylindre bak, sveiset sammen bensintank-stropper(får ikke tak i nye). Videre ble det en runde med EU kontroll og den listen arbeides det fremdeles med.
Håpet er å få denne godkjent og på vegen før vinteren.