Når den ble tre år var jeg tilfeldigvis på mobile.de og så at det lå ett par usolgte eksemplarer av spesialutgaven 695 Tributo Ferrari til salgs. Tanken på å oppgraderte lå og gnagde i bakhodet i noen måneder før jeg testet vannet med banken og fikk klarsignal. Bilen ble bestilt inn via Autovia i Sandvika
695 Tributo Ferrari ble designet og utviklet i ett samarbeid mellom Abarth og Ferrari og ble produsert i 1099 eksemplarer i rødt. 299 i gult og blått samt 99 i grå. Alle er Ferrari farger. Dette er f.eks eneste småbilen verdenskjente Amalgam har laget modell av i 1:8. Amalgam lager vanligvis meget detaljerte og eksklusive modeller av supersportsbiler og klassiske sportsbiler.

Når den ankom Autivia fikk jeg tilsendt disse bildene av en av klubbmedlemmene i Abarthisti Norge.

Østlandstur ble booket og på dagen jeg hentet bilen var det flere skuelystne Abarthisti som dukket opp for å hilse på.

Her er noen bilder fra første dag:

Noen uker senere ble det en tur på Italiensk dag på Vålerbanen og noen runder på banen

Planen var hele tiden å få justert litt på ECU, og i November ble ECU sendt til TMC Motorsport i Irland for mapping. Samtidig ble også gearkassens ECU remappet.
Resultatet er rundt 215 hester og godt over 300 Nm.