Hehe... enkel modifisering gjør den brukbar, selv i Bergen...
Ble en liten runde i går også, så nå er begge enhetene samlet på mekkeplassen igjen...
Tror nok jeg gjør den sedvanlige tabben og begynner med understellet - da har jeg noen år på meg etterpå til å få karosseriet ferdig...
Ja, så var det tid for å høytrykkspyle bunnen, noe var bare skittent... annet var skikkelig inngrodd i en feit oljeblanding med asfalt og sand...
Litt godstoff, en kaffepause med godgjøring og så igang med høytrykkspyleren... så nå kan en jo se hva det er...
Girkassen og styresnekken var som vanlig mest inngrodd, men nå skinner de begge to!
Ellers så ser bilen meget bra ut, er ikke mye sveising som må til her... Men skal bilen bli så bra som jeg ønsker, så blir det nok å gjøre likevel...
[attachment=1]
[attachment=2]
[attachment=3]
Attachments
rest59-40.jpg (67.29 KiB) Viewed 3610 times
rest59-41.jpg (76.3 KiB) Viewed 3604 times
rest59-42.jpg (71.54 KiB) Viewed 3650 times
Last edited by Moshe on Thu Feb 02, 2017 8:34 pm, edited 1 time in total.
'65 Typ 221 Mikrobuss "Bløygen"
'52 Typ 11c Boble "Magnolia"
"Don't make a fuss, just get on the bus ..." -- Frank Zappa
"Two things are infinite: The universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." -- Albert Einstein
Demonterte forstillingen, og fikk et godt tips av Kristian som hadde sett at noen hadde montert en forstilling på et motorstativ type Biltema eller lignende...
Dette måtte jeg selvfølgelig prøve ut, og det passet som bare det!
Enkelt å få på plass, bra arbeidshøyde og mulig å snurre for bedre tilgang... Knall tips fra den kanten altså...!!!
Lenge siden oppdatering her... så jeg får sitere Pål: Det går ikke så fort, men så blir det ikke så bra heller...
Har demontert forstillingen, bremser, hjullager osv...
Så ble rust pusset vekk og forstillingen ble rustbehandlet og malt med kost - det er ikke alt vi klarer å pulverlakkere...
Så nå gjenstår å montere alt sammen igjen - nytt og gammelt i skjønn forening...