**Hans Martins GARASJE**

Legg inn bilder og info om bilen din eller prosjektet ditt.

Moderators: Global moderator, Global moderator

User avatar
hans
Supermedlem
Supermedlem
Posts: 1605
Joined: Sun Jan 17, 2010 11:07 pm
Location: Bergen

Sv: **Hans Martins GARASJE**

Post by hans »

Pfff . .. solgte Polizeien i fjor en gang og har angret siden. Husker egentlig ikke hvorfor den ble solgt. . . spurte minstejenta i dag om jeg fikk lakkere 03 om fra gull til hvit og grønn...  "#"%&&%"! i "!#%%" heller Pappa!" Lise 6 år  (ok, lett omskrevet men med samme budskap)

Hadde en 1600 motor klar men grunnet mystiske lyder under oppstart ble den revet igjen og delt. Fant der en bit mystisk som lå i en lagerbane og hadde laget et sår.

(Hadde jeg betalt for dropboxen min skulle jeg linket et bilde av saligheten)

Planen er derfor gjort om og en 1300 dobbelport blir nå strippet og stelt og bygd om til 1600.

1915 motoren som jeg har planer om mangler per tiden blokk så det prosjektet lar vente på seg enn så lenge. Sikkert like greit med tanke på hvor flink jeg er med de andre motorene :)
o 1957 T1 std
o 1959/64 T1 Ragtop Herbie
o 1989 Caravelle 1.9
User avatar
jayster
Supermedlem
Supermedlem
Posts: 1068
Joined: Thu Sep 20, 2007 6:33 pm

Sv: **Hans Martins GARASJE**

Post by jayster »

Ikke scc?
1973 1300s  T-1 (Buzz) en eiers bil !solgt.
1969 mr biggins. latelooker solgt.
1956 cal looker. Green Godess
1960 resto cal. OTT
User avatar
hans
Supermedlem
Supermedlem
Posts: 1605
Joined: Sun Jan 17, 2010 11:07 pm
Location: Bergen

Sv: **Hans Martins GARASJE**

Post by hans »

nei. fruen la ned veto, noe som var like greit med tanke på at jeg prøver ferdigstille en leilighet :)
o 1957 T1 std
o 1959/64 T1 Ragtop Herbie
o 1989 Caravelle 1.9
User avatar
hans
Supermedlem
Supermedlem
Posts: 1605
Joined: Sun Jan 17, 2010 11:07 pm
Location: Bergen

Sv: **Hans Martins GARASJE**

Post by hans »

Må le.

Da jeg kjøpte 1303n kom den uten nøkkel. Greit nok. Ble sjekket med tidligere eiere men ingen kunne si hvem den skyldige var mtp nøkkel borterotesituasjonen.
Fikk laget nye nøkler basert på dørlåsen som viste seg fånyttes da enten svitsj eller dørlåser var uorginale og passet dårlig overens.
Har ikke stresset mer med det før jeg nylig stappet motor bak i bilen, men i dag  ... i dag skulle jeg få ut svitsjen og koble til ny .

Oppdaget da at den eksisterende ikke var koblet til og at ledningene gikk fint over til siden og i retning en bryter og en rød trykknapp ...  ::)
Et lite napp og et lite trykk  :o og motoren tørnet. 

Kjekt med alt som er lett :D
o 1957 T1 std
o 1959/64 T1 Ragtop Herbie
o 1989 Caravelle 1.9
User avatar
djupevik
Styret
Styret
Posts: 1250
Joined: Tue Aug 25, 2009 7:41 am
Location: Bergen (fra Førde)

Sv: **Hans Martins GARASJE**

Post by djupevik »

Det enkle er ofte det beste ;D :thup
(o\ ! /o)  (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o)
https://www.instagram.com/thulevik/
User avatar
hans
Supermedlem
Supermedlem
Posts: 1605
Joined: Sun Jan 17, 2010 11:07 pm
Location: Bergen

Sv: **Hans Martins GARASJE**

Post by hans »

Følgende feil oppsto ved posting av meldingen:
Du ble automatisk logget ut i mellomtiden. Prøv å sende på nytt.
Du sendte ikke med noen tittel.
Du sendte ikke med noen tekst.


gir opp ...
Attachments
2015-08-07 21.29.02.jpg
2015-08-07 21.29.02.jpg (98.88 KiB) Viewed 666 times
o 1957 T1 std
o 1959/64 T1 Ragtop Herbie
o 1989 Caravelle 1.9
User avatar
Solan
Styret
Styret
Posts: 5236
Joined: Mon Sep 03, 2007 1:08 pm
Location: Fan'a...

Sv: **Hans Martins GARASJE**

Post by Solan »

På disse nymotens 1303'ene er det vel rattlås? Sikkert lurt å "deaktivere" denne før kjøring...
'65 Typ 221 Mikrobuss "Bløygen"
'52 Typ 11c Boble "Magnolia"

"Don't make a fuss, just get on the bus ..." -- Frank Zappa
"Two things are infinite: The universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." -- Albert Einstein
User avatar
hans
Supermedlem
Supermedlem
Posts: 1605
Joined: Sun Jan 17, 2010 11:07 pm
Location: Bergen

Sv: **Hans Martins GARASJE**

Post by hans »

Hver gang jeg tror jeg nærmer meg ferdig med denne dukker det opp flere Gremlins ..

Må ha nye hjullager til fjærbenstoppen på begge sider. Må sveise på Napoleonshatten på førersiden og jeg sliter med utslitt forgasser. Har to 34 pict 3 gassere - men som hos Øystein Sunde er det stort sett utslitt likt :) 

har fått byttet pakninger og vasket og skal få Oldschool til å ta en titt med meg i morgen (satser jeg på :)
o 1957 T1 std
o 1959/64 T1 Ragtop Herbie
o 1989 Caravelle 1.9
User avatar
hans
Supermedlem
Supermedlem
Posts: 1605
Joined: Sun Jan 17, 2010 11:07 pm
Location: Bergen

Sv: **Hans Martins GARASJE**

Post by hans »

[attachment=1]

Slik ser det ut bak i bilen BTW .....
Attachments
2015-08-12 20.22.49.jpg
2015-08-12 20.22.49.jpg (72.85 KiB) Viewed 589 times
o 1957 T1 std
o 1959/64 T1 Ragtop Herbie
o 1989 Caravelle 1.9
User avatar
hans
Supermedlem
Supermedlem
Posts: 1605
Joined: Sun Jan 17, 2010 11:07 pm
Location: Bergen

Sv: **Hans Martins GARASJE**

Post by hans »

og hvorfor bildene kommer på halvåtte når de er riktig vei på min PC aner jeg ikke ...
o 1957 T1 std
o 1959/64 T1 Ragtop Herbie
o 1989 Caravelle 1.9
User avatar
StarBugs Geir
Ultramedlem
Ultramedlem
Posts: 3150
Joined: Sat Aug 30, 2008 9:21 am
Location: Nordhordland

Sv: **Hans Martins GARASJE**

Post by StarBugs Geir »

hans wrote: Oppdaget da at den eksisterende ikke var koblet til og at ledningene gikk fint over til siden og i retning en bryter og en rød trykknapp ...  ::)
Et lite napp og et lite trykk  :o og motoren tørnet. 

Kjekt med alt som er lett :D
Tror du har fått deg raserbil! ;D :thup
1974 1303S
2018 Husqvarna Vitpilen 701
Post Reply