Veeel, tok iallefall et bilde der den kom med
Svigermor jobber i reklamebyrå og hun ha scannet og retusjert denne Feb 1975 forsiden av HotVW for meg, og blåst den opp i plakatstørrelse.
Polarsilver, 57 oval ragtop - BRÅKE-boblen
Moderator: Global moderator
Sv: Polarsilver, 57 oval ragtop - BRÅKE-boblen
Ingen fornuft - ren entusiasme!
Sv: Polarsilver, 57 oval ragtop - BRÅKE-boblen
Kul svigermor! Kred!
'65 Typ 221 Mikrobuss "Bløygen"
'52 Typ 11c Boble "Magnolia"
"Don't make a fuss, just get on the bus ..." -- Frank Zappa
"Two things are infinite: The universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." -- Albert Einstein
'52 Typ 11c Boble "Magnolia"
"Don't make a fuss, just get on the bus ..." -- Frank Zappa
"Two things are infinite: The universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." -- Albert Einstein
Sv: Polarsilver, 57 oval ragtop - BRÅKE-boblen
Ikke så mye oppdateringer på denne annet enn at den er dagligbilen min nå i sommerhalvåret. 1600 som er i nå med doble dellorto går greit, men ikke noen reser. I kveld fant Ørjan/Ølle og jeg ut at vi måtte teste AFR verdiene/lambda på den for å finne ut om dysingen er rett på gasserene.
[img width=800 height=600]http://i222.photobucket.com/albums/dd23 ... vmafrg.jpg[/img]
[img width=800 height=600]http://i222.photobucket.com/albums/dd23 ... eek20v.jpg[/img]
Så hva fant vi ut?
1) vi må få oss en vannbrems slik at vi kan få kosistente data, da 50 sonen i svingene opp Birkelundsbakken ikke er den ideelle testbanen. (Eller velge en bedre "basis-løype"
2) vi må lese oss opp på hvilke verdier mortoren bør ha
3) finne en annen måte å feste lamdaen på en med sveisetang som hopper av i annenhver dump.
Også er den nok på den magre siden!
[img width=800 height=600]http://i222.photobucket.com/albums/dd23 ... vmafrg.jpg[/img]
[img width=800 height=600]http://i222.photobucket.com/albums/dd23 ... eek20v.jpg[/img]
Så hva fant vi ut?
1) vi må få oss en vannbrems slik at vi kan få kosistente data, da 50 sonen i svingene opp Birkelundsbakken ikke er den ideelle testbanen. (Eller velge en bedre "basis-løype"
2) vi må lese oss opp på hvilke verdier mortoren bør ha
3) finne en annen måte å feste lamdaen på en med sveisetang som hopper av i annenhver dump.
Også er den nok på den magre siden!
Ingen fornuft - ren entusiasme!
Sv: Polarsilver, 57 oval ragtop - BRÅKE-boblen
Står på gulvet i verkstedet, klar for en oppgradering med nye topper fra Skinne og Pauter kam - målet var +/- 50HK til....
Mye deler her....
Mye deler her....
Ingen fornuft - ren entusiasme!
- Trond Dahl
- Juniormedlem
- Posts: 84
- Joined: Tue Aug 19, 2008 12:09 am
Sv: Polarsilver, 57 oval ragtop - BRÅKE-boblen
Få dere en Innovative LM2 istedet, da kan dere recorde verdier sammen med rpm og se det i grafer på en maskin etterpå. Nesten som å gjøre pulls i dyno...
T1 1957
-
- Juniormedlem
- Posts: 84
- Joined: Tue Apr 13, 2010 2:32 pm
Sv: Polarsilver, 57 oval ragtop - BRÅKE-boblen
Håndbrems / vannbrems... Poteito potato!erika wrote:
Så hva fant vi ut?
1) vi må få oss en vannbrems slik at vi kan få kosistente data, da 50 sonen i svingene opp Birkelundsbakken ikke er den ideelle testbanen. (Eller velge en bedre "basis-løype"
Sv: Polarsilver, 57 oval ragtop - BRÅKE-boblen
Svein, vi tenkte å ta vann inn fra fossen ved siden av - gratis vann!
Ingen fornuft - ren entusiasme!