Polarsilver, 57 oval ragtop - BRÅKE-boblen

Legg inn bilder og info om bilen din eller prosjektet ditt.

Moderator: Global moderator

User avatar
erika
Ultramedlem
Ultramedlem
Posts: 2302
Joined: Mon Sep 24, 2007 4:29 pm

Sv: Polarsilver, 57 oval ragtop - BRÅKE-boblen

Post by erika »

Veeel, tok iallefall et bilde der den kom med  :)
Svigermor jobber i reklamebyrå og hun ha scannet og retusjert denne Feb 1975 forsiden av HotVW for meg, og blåst den opp i plakatstørrelse.
Ingen fornuft - ren entusiasme!
User avatar
Solan
Styret
Styret
Posts: 5238
Joined: Mon Sep 03, 2007 1:08 pm
Location: Fan'a...

Sv: Polarsilver, 57 oval ragtop - BRÅKE-boblen

Post by Solan »

Kul svigermor! Kred!  :thup
'65 Typ 221 Mikrobuss "Bløygen"
'52 Typ 11c Boble "Magnolia"

"Don't make a fuss, just get on the bus ..." -- Frank Zappa
"Two things are infinite: The universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." -- Albert Einstein
User avatar
erika
Ultramedlem
Ultramedlem
Posts: 2302
Joined: Mon Sep 24, 2007 4:29 pm

Sv: Polarsilver, 57 oval ragtop - BRÅKE-boblen

Post by erika »

Ikke så mye oppdateringer på denne annet enn at den er dagligbilen min nå i sommerhalvåret. 1600 som er i nå med doble dellorto går greit, men ikke noen reser. I kveld fant Ørjan/Ølle og jeg ut at vi måtte teste AFR verdiene/lambda på den for å finne ut om dysingen er rett på gasserene.
[img width=800 height=600]http://i222.photobucket.com/albums/dd23 ... vmafrg.jpg[/img]

[img width=800 height=600]http://i222.photobucket.com/albums/dd23 ... eek20v.jpg[/img]

Så hva fant vi ut?
1) vi må få oss en vannbrems slik at vi kan få kosistente data, da 50 sonen i svingene opp Birkelundsbakken ikke er den ideelle testbanen. (Eller velge en bedre "basis-løype"
2) vi må lese oss opp på hvilke verdier mortoren bør ha
3) finne en annen måte å feste lamdaen på en med sveisetang som hopper av i annenhver dump.

Også er den nok på den magre siden!
Ingen fornuft - ren entusiasme!
User avatar
erika
Ultramedlem
Ultramedlem
Posts: 2302
Joined: Mon Sep 24, 2007 4:29 pm

Sv: Polarsilver, 57 oval ragtop - BRÅKE-boblen

Post by erika »

Står på gulvet i verkstedet, klar for en oppgradering med nye topper fra Skinne og Pauter kam - målet var +/- 50HK til....

Mye deler her....
Ingen fornuft - ren entusiasme!
User avatar
Trond Dahl
Juniormedlem
Juniormedlem
Posts: 84
Joined: Tue Aug 19, 2008 12:09 am

Sv: Polarsilver, 57 oval ragtop - BRÅKE-boblen

Post by Trond Dahl »

Få dere en Innovative LM2 istedet, da kan dere recorde verdier sammen med rpm og se det i grafer på en maskin etterpå. Nesten som å gjøre pulls i dyno...
T1 1957
Sveins Autohaus
Juniormedlem
Juniormedlem
Posts: 84
Joined: Tue Apr 13, 2010 2:32 pm

Sv: Polarsilver, 57 oval ragtop - BRÅKE-boblen

Post by Sveins Autohaus »

erika wrote:
Så hva fant vi ut?
1) vi må få oss en vannbrems slik at vi kan få kosistente data, da 50 sonen i svingene opp Birkelundsbakken ikke er den ideelle testbanen. (Eller velge en bedre "basis-løype"
Håndbrems / vannbrems...  Poteito potato!  ;D
User avatar
erika
Ultramedlem
Ultramedlem
Posts: 2302
Joined: Mon Sep 24, 2007 4:29 pm

Sv: Polarsilver, 57 oval ragtop - BRÅKE-boblen

Post by erika »

Svein, vi tenkte å ta vann inn fra fossen ved siden av - gratis vann!
Ingen fornuft - ren entusiasme!
Post Reply