Dette ble en spesiell dag.....
Den første bobla jeg hadde bygde jeg om på Voss som 19 åring. Et skikkelig "galmanns" prosjekt mtp alder og forhåndskunnskap. Den ble ferdig til slutt, jeg var ikke lite stolt.....Dette var 80-tallet, så ikke døm for hardt.
Dårlige bilder. Bedre kommer senere. Det ene er fra BugOut på Rå skole tror jeg. Må ha vært rundt 90?
[attachment=1]
Har i lang tid lurt på hva som skjedde med bilen, og om den var vraket. Har ikke forsket så mye på det, men tanken har dukket opp jevnlig. Idag fikk jeg et tips fra Tom. Han mente å kjenne igjen noen skjermer i en annonse. Jeg måtte jo se etter, og jaggu var det rett. DETTE VAR KJENTE FORMER! Ikke mye tvil, siden det var one-off-heimamekk/modding, og ikke bolt-on-kjøpesett. Heldigvis vil sikkert mange si.
Tok umiddelbart kontakt, og var selvsagt mest opptat av om de hadde 03en som greiene var kappet av. Det hadde de! Den var i veldig dårlig stand, men uansett. De skal samle alt de har av greier til den, og henting er avtalt. I kveld var vi på befaring for å se hvor gærnt det var. Vel...det var gærnt. Men det var her det startet for meg. Dette var min første VW og min første luftkjølte. Bil/motor-hobbyen startet ikke med denne, men alle timene jeg brukte på denne i solid polyester-rus har jeg ikke tall på. Min interesse for modifisering og "lek med former" startet definitivt her. Iallefall i full størrelse.....
Den gangen var 285/40-15 dekk (nesten) det råeste man visste om. Speedometeret gikk til 300 (he he) ved hjelp av Letraset strykebokstaver.....For en jobb, og for en ide....

Verkstedet var et tomt lager min far ordnet for meg en periode.
Det vil bli en laaaaang prosess, men denne bilen er veldig spesiell for meg. Den skal gjenoppstå i ny form. Det vil ta tid, men når jeg nå får den tilbake etter så mange år, så fortjener den det. Karrosseriet kan reddes. Bunnen blir en utfordring men skal nok klare det.
Gleder meg til å få den i hus, og når panelen er solgt får vi se om det blir denne eller roadsteren jeg tar fatt på. Er nok store muligheter for at denne tar førsteplassen.....
Restene av stylingen
[attachment=2]
Fortsatt en bølle.
[attachment=3]
Vossa-dørstoppar. Utrolig at de fortsatt hang på.....
[attachment=4]
Restene av gitteret jeg fikk laget til støtfangeren bak. Rart å se igjen.
[attachment=5]
Ønsk meg lykke til.....