Så ble det endelig Påske, så da blir det nok en del sveising på meg og Camperen...
Har hatt bilen på løftebukken og konstatert at den er meget bra under, ingen farlig rust med andre ord - det var en lettelse!!!
Har tjuvstartet litt forleden dag på veggen i lasterommet... heldigvis ikke så veldig vanskelig enda, selv for en nybegynner - om enn med god hjelp av Kristian sitt "husmor-sveiseapparat"...
Takk for lån og hjelp så langt Kristian!!!
I dag var det klart for å fortsette med stigtrinnet på førersiden... er ikke så lett å sveise butt i butt, men det gikk på et vis...
I tillegg var det noen mindre hull som jeg bare fylte i...
'65 Typ 221 Mikrobuss "Bløygen"
'52 Typ 11c Boble "Magnolia"
"Don't make a fuss, just get on the bus ..." -- Frank Zappa
"Two things are infinite: The universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." -- Albert Einstein
Det var heldigvis mindre rust i stigtrinnet på passasjersiden... enkelt og greit...
[attachment=1]
[attachment=2]
Da var det langt større utfordringer i kanalen på førersiden, mye elendighet der...
[attachment=3]
[attachment=4]
Lagde til en plate som skulle dekke flere områder, og den funket fint...
[attachment=5]
Noen større gliper ble tettet med sveis, mens platen gjorde jobben ellers. Borret noen hull i den også slik at jeg fikk feste innpå platen også...
Men sveisegrunningen jeg fikk låne av Kristian ble en utfordring, det sprutet og sveisene satt dårlig... derfor ble det litt klatt på klatt noen steder... er det sånn med all sveisegrunning?
Kanon! Angående sveisegrunning, nå har jeg ikke så mye erfaring med det selv, men fikk du rørt godt i den slik at det som låg på bunnen ble med?
Første gang jeg brukte det ristet jeg bare boksen, men så rørte jeg i den og kjente det var mye greier i bunnen. Fargen gikk fra sort til brun metallic så sikkert mye godstoff som ligger der...
Brukte sveisegrunning EN gang. Fikk helt noia, samme erfaring som deg. Akkurat som å sveise med urein/dårlig plate. Mulig jeg ikke har ristet nok....Tviler egentlig på det. Er jo veldig tålmodig.