Djupevik's 1966 Boble

Legg inn bilder og info om bilen din eller prosjektet ditt.

Moderator: Global moderator

User avatar
Tistlo
Ultramedlem
Ultramedlem
Posts: 4986
Joined: Mon Jun 23, 2008 3:21 pm
Location: Bulken, Voss, Hordaland

Sv: Djupevik's 1966 Boble

Post by Tistlo »

poenget er diagonalen/kryssmålet i døropningen- taket er ikkje noko bjørnerygg på boblekarosseria. da som kan skje er at ein får ein høgdeforskjell mellom a og b stolpe og då vil jo ikkje dørene passa so godt etterpå, sjølt om avstanden imellom stolpane er den same i botn. andre vegen er da ganske stivt framme pga dashbord/a-stolpe konstruksjonen, men imellom b-stolpane er da og ganske fleksibelt. men for all del, eg har sett langt verre/manglande avstivingar ifbm kanalskifte, og da går nok sikkert fint i detta tilfellet, men ein an ting er jo at da tar ikkje mangen minutta eller kaloriar for å punkta opp eit par røyrer ekstra heller:)
TLF: 97419035
User avatar
hans
Supermedlem
Supermedlem
Posts: 1605
Joined: Sun Jan 17, 2010 11:07 pm
Location: Bergen

Sv: Djupevik's 1966 Boble

Post by hans »

har erfart at mer er bedre når det gjelder avstivning ifbm kanalbytte . men lærdommen ved å prøve og feile er kanskje bedre ?  :)
o 1957 T1 std
o 1959/64 T1 Ragtop Herbie
o 1989 Caravelle 1.9
User avatar
djupevik
Styret
Styret
Posts: 1251
Joined: Tue Aug 25, 2009 7:41 am
Location: Bergen (fra Førde)

Sv: Djupevik's 1966 Boble

Post by djupevik »

Takkar for gode innspel! Er jo ikkje noke problem å få inn litt meir stål, blir berre litt meir å pusse på når det skal av igjen :thup
Blir vel eit par veker til løft enda ettersom eg er på jobbtur. I mellomtida grublar eg på kass kanalar eg skal kjøpe meg.

Lommeboka vil jo helst handle hos unneberg, men så fristar det litt med gerson sine kanalar for å sleppe for mykje tilpassing. Fleire her inne som har erfaring med dei billigaste kanalane?
(o\ ! /o)  (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o)
https://www.instagram.com/thulevik/
User avatar
djupevik
Styret
Styret
Posts: 1251
Joined: Tue Aug 25, 2009 7:41 am
Location: Bergen (fra Førde)

Sv: Djupevik's 1966 Boble

Post by djupevik »

8) 8)
Attachments
image.jpg
image.jpg (38.27 KiB) Viewed 4357 times
(o\ ! /o)  (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o)
https://www.instagram.com/thulevik/
User avatar
Solan
Styret
Styret
Posts: 5238
Joined: Mon Sep 03, 2007 1:08 pm
Location: Fan'a...

Sv: Djupevik's 1966 Boble

Post by Solan »

Steike bra!  :thup
'65 Typ 221 Mikrobuss "Bløygen"
'52 Typ 11c Boble "Magnolia"

"Don't make a fuss, just get on the bus ..." -- Frank Zappa
"Two things are infinite: The universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." -- Albert Einstein
User avatar
djupevik
Styret
Styret
Posts: 1251
Joined: Tue Aug 25, 2009 7:41 am
Location: Bergen (fra Førde)

Sv: Djupevik's 1966 Boble

Post by djupevik »

Ganske fornøyd ;D Skulle bare prøve å komme igang igjen etter siste økt i slutten av oktober i fjor, så litt overrasket at jeg kom så langt på et par timer :thup

Alt var forsåvidt klart for løft, bare sveiste på et rør til og kappet litt mer så løsnet karosseriet fint fra bunnen :)
Last edited by djupevik on Wed Jan 07, 2015 11:44 pm, edited 1 time in total.
(o\ ! /o)  (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o)
https://www.instagram.com/thulevik/
User avatar
djupevik
Styret
Styret
Posts: 1251
Joined: Tue Aug 25, 2009 7:41 am
Location: Bergen (fra Førde)

Sv: Djupevik's 1966 Boble

Post by djupevik »

Hadde meg en liten økt til i dag. Begynte å løsne høyre kanal.
Attachments
image.jpg
image.jpg (71.67 KiB) Viewed 4352 times
image.jpg
image.jpg (47.97 KiB) Viewed 4321 times
image.jpg
image.jpg (49.85 KiB) Viewed 4309 times
(o\ ! /o)  (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o)
https://www.instagram.com/thulevik/
User avatar
erika
Ultramedlem
Ultramedlem
Posts: 2302
Joined: Mon Sep 24, 2007 4:29 pm

Sv: Djupevik's 1966 Boble

Post by erika »

Flott!
Prøv å hold jevnt trøkk på arbeidet. Har en teori om at det bare er 2 av 10 som deler en bil som klarer å stå løpet ut og få den sammen igjen  :)

Farlig med lange opphold i slik prosjekter, der du glemmer hvor du la skruene, og skulle ønske du hadde lagt dem i små Zip poser med merket klistrelapp utenpå - og alle i én kasse!
Ingen fornuft - ren entusiasme!
User avatar
djupevik
Styret
Styret
Posts: 1251
Joined: Tue Aug 25, 2009 7:41 am
Location: Bergen (fra Førde)

Sv: Djupevik's 1966 Boble

Post by djupevik »

Nei det er ingen som vet slutten på visa for denne enda ;D
(o\ ! /o)  (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o)
https://www.instagram.com/thulevik/
User avatar
hans
Supermedlem
Supermedlem
Posts: 1605
Joined: Sun Jan 17, 2010 11:07 pm
Location: Bergen

Sv: Djupevik's 1966 Boble

Post by hans »

jeg har trua på at du er en av de 20% som får dette sammen igjen  :thup
o 1957 T1 std
o 1959/64 T1 Ragtop Herbie
o 1989 Caravelle 1.9
Dalland
Styret
Styret
Posts: 1325
Joined: Tue Jun 08, 2010 11:41 pm
Location: Åsane, Bergen

Sv: Djupevik's 1966 Boble

Post by Dalland »

Som jeg sier til meg selv rimelig ofte, det er ikke mekkinga som tar tid, det er sofaen og utsettinga!

Står du på og er effektiv så kan bilen være klar til sommeren uten problem. :thup
User avatar
djupevik
Styret
Styret
Posts: 1251
Joined: Tue Aug 25, 2009 7:41 am
Location: Bergen (fra Førde)

Sv: Djupevik's 1966 Boble

Post by djupevik »

Godt poeng Dallis! Takk for tilliten Hans ;D
(o\ ! /o)  (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o)
https://www.instagram.com/thulevik/
User avatar
djupevik
Styret
Styret
Posts: 1251
Joined: Tue Aug 25, 2009 7:41 am
Location: Bergen (fra Førde)

Sv: Djupevik's 1966 Boble

Post by djupevik »

Da var høyre kanal ute. Da er det på tide å bestemme seg for type og kvalitet på sveisedelene.
Tror ikke jeg spanderer de dyreste delene på denne bilen. Spesielt med tanke på min sveiseerfaring! En mellomting hadde vært bra, men det virker litt som det er enten billig og ubrukelig eller dyrt og flott.
Må lappe litt i gulv også, men tror det skal holde med å skifte bakre del og jekkfester. Høyre a-stolpe må nok skifte, men venstre siden ser ok ut. Innerskjermer fremme er vel lett å lage til selv.
Attachments
image.jpg
image.jpg (84.36 KiB) Viewed 4340 times
image.jpg
image.jpg (59.76 KiB) Viewed 4318 times
image.jpg
image.jpg (36.06 KiB) Viewed 4292 times
image.jpg
image.jpg (40.01 KiB) Viewed 4299 times
Last edited by djupevik on Sun Jan 11, 2015 11:00 pm, edited 1 time in total.
(o\ ! /o)  (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o)
https://www.instagram.com/thulevik/
User avatar
hans
Supermedlem
Supermedlem
Posts: 1605
Joined: Sun Jan 17, 2010 11:07 pm
Location: Bergen

Sv: Djupevik's 1966 Boble

Post by hans »

Billige deler funker de. Må bare massere litt mer for tilpassning og rustbehandle dem godt  :thup
o 1957 T1 std
o 1959/64 T1 Ragtop Herbie
o 1989 Caravelle 1.9
User avatar
djupevik
Styret
Styret
Posts: 1251
Joined: Tue Aug 25, 2009 7:41 am
Location: Bergen (fra Førde)

Sv: Djupevik's 1966 Boble

Post by djupevik »

Jeg snakket med dansken hos Unneberg og han mente passform ikke skulle være så mye verre enn klassikfab, men at klassikfab gjerne var mer riktig i henhold til utseende. Jeg har bestilt høyre kanal, høyre a-stolpe og cross-member så får vi se.

Vedrørende bunnplaten så blir det å kjøpe bakre gulv til begge sider snart :thup
Attachments
image.jpg
image.jpg (68.42 KiB) Viewed 4251 times
image.jpg
image.jpg (40.44 KiB) Viewed 4224 times
Last edited by djupevik on Wed Jan 14, 2015 5:28 pm, edited 1 time in total.
(o\ ! /o)  (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o)
https://www.instagram.com/thulevik/
Post Reply