Djupevik's 1966 Boble
Moderator: Global moderator
Sv: Djupevik's 1966 Boble
poenget er diagonalen/kryssmålet i døropningen- taket er ikkje noko bjørnerygg på boblekarosseria. da som kan skje er at ein får ein høgdeforskjell mellom a og b stolpe og då vil jo ikkje dørene passa so godt etterpå, sjølt om avstanden imellom stolpane er den same i botn. andre vegen er da ganske stivt framme pga dashbord/a-stolpe konstruksjonen, men imellom b-stolpane er da og ganske fleksibelt. men for all del, eg har sett langt verre/manglande avstivingar ifbm kanalskifte, og da går nok sikkert fint i detta tilfellet, men ein an ting er jo at da tar ikkje mangen minutta eller kaloriar for å punkta opp eit par røyrer ekstra heller:)
TLF: 97419035
Sv: Djupevik's 1966 Boble
har erfart at mer er bedre når det gjelder avstivning ifbm kanalbytte . men lærdommen ved å prøve og feile er kanskje bedre ? 

o 1957 T1 std
o 1959/64 T1 Ragtop Herbie
o 1989 Caravelle 1.9
o 1959/64 T1 Ragtop Herbie
o 1989 Caravelle 1.9
Sv: Djupevik's 1966 Boble
Takkar for gode innspel! Er jo ikkje noke problem å få inn litt meir stål, blir berre litt meir å pusse på når det skal av igjen 
Blir vel eit par veker til løft enda ettersom eg er på jobbtur. I mellomtida grublar eg på kass kanalar eg skal kjøpe meg.
Lommeboka vil jo helst handle hos unneberg, men så fristar det litt med gerson sine kanalar for å sleppe for mykje tilpassing. Fleire her inne som har erfaring med dei billigaste kanalane?

Blir vel eit par veker til løft enda ettersom eg er på jobbtur. I mellomtida grublar eg på kass kanalar eg skal kjøpe meg.
Lommeboka vil jo helst handle hos unneberg, men så fristar det litt med gerson sine kanalar for å sleppe for mykje tilpassing. Fleire her inne som har erfaring med dei billigaste kanalane?
(o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o)
https://www.instagram.com/thulevik/
https://www.instagram.com/thulevik/
Sv: Djupevik's 1966 Boble


- Attachments
-
- image.jpg (38.27 KiB) Viewed 4356 times
(o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o)
https://www.instagram.com/thulevik/
https://www.instagram.com/thulevik/
Sv: Djupevik's 1966 Boble
Steike bra! 

'65 Typ 221 Mikrobuss "Bløygen"
'52 Typ 11c Boble "Magnolia"
"Don't make a fuss, just get on the bus ..." -- Frank Zappa
"Two things are infinite: The universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." -- Albert Einstein
'52 Typ 11c Boble "Magnolia"
"Don't make a fuss, just get on the bus ..." -- Frank Zappa
"Two things are infinite: The universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." -- Albert Einstein
Sv: Djupevik's 1966 Boble
Ganske fornøyd
Skulle bare prøve å komme igang igjen etter siste økt i slutten av oktober i fjor, så litt overrasket at jeg kom så langt på et par timer 
Alt var forsåvidt klart for løft, bare sveiste på et rør til og kappet litt mer så løsnet karosseriet fint fra bunnen


Alt var forsåvidt klart for løft, bare sveiste på et rør til og kappet litt mer så løsnet karosseriet fint fra bunnen

Last edited by djupevik on Wed Jan 07, 2015 11:44 pm, edited 1 time in total.
(o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o)
https://www.instagram.com/thulevik/
https://www.instagram.com/thulevik/
Sv: Djupevik's 1966 Boble
Hadde meg en liten økt til i dag. Begynte å løsne høyre kanal.
- Attachments
-
- image.jpg (71.67 KiB) Viewed 4351 times
-
- image.jpg (47.97 KiB) Viewed 4320 times
-
- image.jpg (49.85 KiB) Viewed 4308 times
(o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o)
https://www.instagram.com/thulevik/
https://www.instagram.com/thulevik/
Sv: Djupevik's 1966 Boble
Flott!
Prøv å hold jevnt trøkk på arbeidet. Har en teori om at det bare er 2 av 10 som deler en bil som klarer å stå løpet ut og få den sammen igjen
Farlig med lange opphold i slik prosjekter, der du glemmer hvor du la skruene, og skulle ønske du hadde lagt dem i små Zip poser med merket klistrelapp utenpå - og alle i én kasse!
Prøv å hold jevnt trøkk på arbeidet. Har en teori om at det bare er 2 av 10 som deler en bil som klarer å stå løpet ut og få den sammen igjen

Farlig med lange opphold i slik prosjekter, der du glemmer hvor du la skruene, og skulle ønske du hadde lagt dem i små Zip poser med merket klistrelapp utenpå - og alle i én kasse!
Ingen fornuft - ren entusiasme!
Sv: Djupevik's 1966 Boble
Nei det er ingen som vet slutten på visa for denne enda 

(o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o)
https://www.instagram.com/thulevik/
https://www.instagram.com/thulevik/
Sv: Djupevik's 1966 Boble
jeg har trua på at du er en av de 20% som får dette sammen igjen 

o 1957 T1 std
o 1959/64 T1 Ragtop Herbie
o 1989 Caravelle 1.9
o 1959/64 T1 Ragtop Herbie
o 1989 Caravelle 1.9
Sv: Djupevik's 1966 Boble
Som jeg sier til meg selv rimelig ofte, det er ikke mekkinga som tar tid, det er sofaen og utsettinga!
Står du på og er effektiv så kan bilen være klar til sommeren uten problem.
Står du på og er effektiv så kan bilen være klar til sommeren uten problem.

Sv: Djupevik's 1966 Boble
Godt poeng Dallis! Takk for tilliten Hans 

(o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o)
https://www.instagram.com/thulevik/
https://www.instagram.com/thulevik/
Sv: Djupevik's 1966 Boble
Da var høyre kanal ute. Da er det på tide å bestemme seg for type og kvalitet på sveisedelene.
Tror ikke jeg spanderer de dyreste delene på denne bilen. Spesielt med tanke på min sveiseerfaring! En mellomting hadde vært bra, men det virker litt som det er enten billig og ubrukelig eller dyrt og flott.
Må lappe litt i gulv også, men tror det skal holde med å skifte bakre del og jekkfester. Høyre a-stolpe må nok skifte, men venstre siden ser ok ut. Innerskjermer fremme er vel lett å lage til selv.
Tror ikke jeg spanderer de dyreste delene på denne bilen. Spesielt med tanke på min sveiseerfaring! En mellomting hadde vært bra, men det virker litt som det er enten billig og ubrukelig eller dyrt og flott.
Må lappe litt i gulv også, men tror det skal holde med å skifte bakre del og jekkfester. Høyre a-stolpe må nok skifte, men venstre siden ser ok ut. Innerskjermer fremme er vel lett å lage til selv.
- Attachments
-
- image.jpg (84.36 KiB) Viewed 4339 times
-
- image.jpg (59.76 KiB) Viewed 4317 times
-
- image.jpg (36.06 KiB) Viewed 4291 times
-
- image.jpg (40.01 KiB) Viewed 4298 times
Last edited by djupevik on Sun Jan 11, 2015 11:00 pm, edited 1 time in total.
(o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o)
https://www.instagram.com/thulevik/
https://www.instagram.com/thulevik/
Sv: Djupevik's 1966 Boble
Billige deler funker de. Må bare massere litt mer for tilpassning og rustbehandle dem godt 

o 1957 T1 std
o 1959/64 T1 Ragtop Herbie
o 1989 Caravelle 1.9
o 1959/64 T1 Ragtop Herbie
o 1989 Caravelle 1.9
Sv: Djupevik's 1966 Boble
Jeg snakket med dansken hos Unneberg og han mente passform ikke skulle være så mye verre enn klassikfab, men at klassikfab gjerne var mer riktig i henhold til utseende. Jeg har bestilt høyre kanal, høyre a-stolpe og cross-member så får vi se.
Vedrørende bunnplaten så blir det å kjøpe bakre gulv til begge sider snart
Vedrørende bunnplaten så blir det å kjøpe bakre gulv til begge sider snart

- Attachments
-
- image.jpg (68.42 KiB) Viewed 4250 times
-
- image.jpg (40.44 KiB) Viewed 4223 times
Last edited by djupevik on Wed Jan 14, 2015 5:28 pm, edited 1 time in total.
(o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o)
https://www.instagram.com/thulevik/
https://www.instagram.com/thulevik/