1972 Doka
Moderators: Global moderator, Global moderator
- Gaute(alutig)
- Supermedlem
- Posts: 1060
- Joined: Sun Sep 02, 2007 11:40 pm
- Location: Florø
1972 Doka
Har visst dratt på meg en dobbelkabiner.
Det er en overgangsmodell med Earlybay front og Latebay baklys
Jeg kjøpte den av Håkon Anglevik i Kopervik.
Den står for tiden uten motor, så det blir nok noe av det første som må på plass.
I vente på at eg skal få henta motor så har eg begynt å få den opp i levelig høyde.
Her var høyden ved henting.. 4,8 cm
Har jekka litt og vridd litt på Pumaen så det kom seg jo litt (sorry Tommy)
Ble til slutt 11 cm på laveste punkt
Få på noen framdekk med litt mer profil så tror jeg at jeg er der
Eller kanskje liiitt ned igjen
Et spørsmål.
Skal inn med en T1 motor, men mistenker at jeg trenger noe annet kjøleblikk enn vanlig t1..
Noen som vet, evt har noe til salgs?
"Kantene" inni motorrommet
Det er en overgangsmodell med Earlybay front og Latebay baklys
Jeg kjøpte den av Håkon Anglevik i Kopervik.
Den står for tiden uten motor, så det blir nok noe av det første som må på plass.
I vente på at eg skal få henta motor så har eg begynt å få den opp i levelig høyde.
Her var høyden ved henting.. 4,8 cm
Har jekka litt og vridd litt på Pumaen så det kom seg jo litt (sorry Tommy)
Ble til slutt 11 cm på laveste punkt
Få på noen framdekk med litt mer profil så tror jeg at jeg er der
Eller kanskje liiitt ned igjen
Et spørsmål.
Skal inn med en T1 motor, men mistenker at jeg trenger noe annet kjøleblikk enn vanlig t1..
Noen som vet, evt har noe til salgs?
"Kantene" inni motorrommet
55 oval T1 (solgt)
60 T1 (solgt. Skulle eg aldri ha gjort)
72 Dobbelkabiner (solgt)
58 T1
60 T1 (solgt. Skulle eg aldri ha gjort)
72 Dobbelkabiner (solgt)
58 T1
- StarBugs Geir
- Ultramedlem
- Posts: 3150
- Joined: Sat Aug 30, 2008 9:21 am
- Location: Nordhordland
Sv: 1972 Doka
Tenker det var kjekt å få den i hus! Det bakre kjøleblikket er helt annerledes enn på type1. Tror de andre er like. Usikker på om det er forskjeller mellom early/late bay, men siden jeg har begge deler (og begge har t1 motor) kan jeg sammenligne litt ikveld. Ny info kommer!
Last edited by Anonymous on Thu Oct 23, 2014 8:04 am, edited 1 time in total.
1974 1303S
2018 Husqvarna Vitpilen 701
2018 Husqvarna Vitpilen 701
- StarBugs Geir
- Ultramedlem
- Posts: 3150
- Joined: Sat Aug 30, 2008 9:21 am
- Location: Nordhordland
Sv: 1972 Doka
Mener det er denne du skal ha:
https://www.vwheritage.com/shop/bay-bus ... tartRow=68
[attachment=1]
I tillegg må t1 motoren ha fester for det bakre motorfestet/tverrbjelken. 3 skruehull. Mener jeg har lest at de kan borres opp/gjenges på en vanlig type1, men husker ikke hvor jeg så dette....
[attachment=2]
Fant noe bilder på nett.
https://www.vwheritage.com/shop/bay-bus ... tartRow=68
[attachment=1]
I tillegg må t1 motoren ha fester for det bakre motorfestet/tverrbjelken. 3 skruehull. Mener jeg har lest at de kan borres opp/gjenges på en vanlig type1, men husker ikke hvor jeg så dette....
[attachment=2]
Fant noe bilder på nett.
- Attachments
-
- 2.jpg (156.65 KiB) Viewed 1001 times
-
- 1.jpg (85.6 KiB) Viewed 1026 times
Last edited by Anonymous on Thu Oct 23, 2014 8:33 am, edited 1 time in total.
1974 1303S
2018 Husqvarna Vitpilen 701
2018 Husqvarna Vitpilen 701
- Gaute(alutig)
- Supermedlem
- Posts: 1060
- Joined: Sun Sep 02, 2007 11:40 pm
- Location: Florø
Sv: 1972 Doka
Kjempegreier Geir!
Enest jeg fant var noe glassfibermøl over dammen.
Enest jeg fant var noe glassfibermøl over dammen.
55 oval T1 (solgt)
60 T1 (solgt. Skulle eg aldri ha gjort)
72 Dobbelkabiner (solgt)
58 T1
60 T1 (solgt. Skulle eg aldri ha gjort)
72 Dobbelkabiner (solgt)
58 T1
Sv: 1972 Doka
Flott bil du har handlet deg, Gaute!
Som vi sier i Bergen: Slit'an..
Som vi sier i Bergen: Slit'an..
1971 VW 181 "Erwin"
1972 1302S "Smurfen"
1972 1302S "Smurfen"
Sv: 1972 Doka
ja grattis med skapleg bil! har sånn bakerste plata liggande orginal. og på motoren kan du bruka et adapter om du ikkje har gjenger i blokka, funka veldig bra. ja foresten, eg har vel motorfestet bak liggande og, altso bøylen.
TLF: 97419035
- StarBugs Geir
- Ultramedlem
- Posts: 3150
- Joined: Sat Aug 30, 2008 9:21 am
- Location: Nordhordland
Sv: 1972 Doka
Engine Case Adapter (Type1 motor i type2 og 3)
Her er et eksempel. Om du trenger slik kan du sikkert google frem en mal og lage en.
http://www.ebay.com/itm/VW-BUG-TYPE-2-B ... 0959642126
[attachment=1]
Her er et eksempel. Om du trenger slik kan du sikkert google frem en mal og lage en.
http://www.ebay.com/itm/VW-BUG-TYPE-2-B ... 0959642126
[attachment=1]
- Attachments
-
- $T2eC16Z,!zEE9s3!YbwKBRYYPsw48Q~~60_57.jpg (36.27 KiB) Viewed 930 times
Last edited by Anonymous on Fri Oct 24, 2014 1:36 pm, edited 1 time in total.
1974 1303S
2018 Husqvarna Vitpilen 701
2018 Husqvarna Vitpilen 701
Sv: 1972 Doka
Kjempefin bil har vore og sitt han fleire ganga.
Håper eg får vere med på prøvetur?
Håper eg får vere med på prøvetur?
Sv: 1972 Doka
Gratulerer med ny bil!
(o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o)
https://www.instagram.com/thulevik/
https://www.instagram.com/thulevik/
- Gaute(alutig)
- Supermedlem
- Posts: 1060
- Joined: Sun Sep 02, 2007 11:40 pm
- Location: Florø
Sv: 1972 Doka
Har fått i hus en 1600 AD motor
Har begynt demontering og kassering av det meste av kjøleblekk..
fikk godt avslag på prisen på motoren da det viste seg at det aller meste av kjøleblekk er gåent.
I tillegg til innsug/forvarmingsrør, viftehus & til og med ventildeksler og støtstangrør var det hull i.
Teller litt på knappene om eg skal regne denne som en delemotor/bomkjøp, og heller lete etter ny.
Klandrer ikke selger som nok trodde han solgte meg en ok motor.
Det skal sies, motoren har lite endeslakk.
demontering/steaming
Er det vanlig at nederste del av kjølefinnene er irret bort..?
Tror eg må finne på noe lurt skal eg få kjøleblekket til å henge i det her
Har begynt demontering og kassering av det meste av kjøleblekk..
fikk godt avslag på prisen på motoren da det viste seg at det aller meste av kjøleblekk er gåent.
I tillegg til innsug/forvarmingsrør, viftehus & til og med ventildeksler og støtstangrør var det hull i.
Teller litt på knappene om eg skal regne denne som en delemotor/bomkjøp, og heller lete etter ny.
Klandrer ikke selger som nok trodde han solgte meg en ok motor.
Det skal sies, motoren har lite endeslakk.
demontering/steaming
Er det vanlig at nederste del av kjølefinnene er irret bort..?
Tror eg må finne på noe lurt skal eg få kjøleblekket til å henge i det her
55 oval T1 (solgt)
60 T1 (solgt. Skulle eg aldri ha gjort)
72 Dobbelkabiner (solgt)
58 T1
60 T1 (solgt. Skulle eg aldri ha gjort)
72 Dobbelkabiner (solgt)
58 T1
Sv: 1972 Doka
ikkje vanlig, men heller ikkje Uvanlig, da kan vera motoren har vert i direkte nerkomst av sjøvatn? vist ikkje kan da ha komt av den gamle olja som pleier legga seg rundt blokka. ligg samme oljo lenge nok vil syrene i oljo begynna å tera på blokka. isofall bør du ta av oljeloket og sjekka kanten der. har den stått lagra LENGE med samme olja vil du oppdaga at oljelokket kanskje berre henger på gammal vane. dvs kanten innvendig er gnagd vekk og pinneskruene heng ikkje fast.
men om so at blokka er bra innvendig, og i tilleg har lite endeslakk so er da vel igrunn berre til å hesja den saman og få den i bilen :=)
men om so at blokka er bra innvendig, og i tilleg har lite endeslakk so er da vel igrunn berre til å hesja den saman og få den i bilen :=)
TLF: 97419035
- Gaute(alutig)
- Supermedlem
- Posts: 1060
- Joined: Sun Sep 02, 2007 11:40 pm
- Location: Florø
Sv: 1972 Doka
Da dukket det plutselig opp en delebil
Den har litt deler som jeg trenger, og noen deler til J.R.H (på tide du viser fram nye bilen no..)
Den måtte fraktes et stykke på offentlig vei, men etter mørkets frembrudd så går jo det meste.. (Heldigvis lite trafikk )
[img width=448 height=600]http://i180.photobucket.com/albums/x113/gitula/IMG_2572_zpsd8f05d4a.jpg[/img]
så var slakten i gang
[img width=448 height=600]http://i180.photobucket.com/albums/x113/gitula/IMG_2579_zpsdbea5543.jpg[/img]
Den hadde heldigvis 1600 motor, hvilket betyr at jeg får tak i kjøleblekket som går over i forkant av motoren og jeg får og fatt i rett svinghjul.
Mangler og en del annet kjøleblekk som jeg håper å ta fra denne+ innsug ol.
Den har litt deler som jeg trenger, og noen deler til J.R.H (på tide du viser fram nye bilen no..)
Den måtte fraktes et stykke på offentlig vei, men etter mørkets frembrudd så går jo det meste.. (Heldigvis lite trafikk )
[img width=448 height=600]http://i180.photobucket.com/albums/x113/gitula/IMG_2572_zpsd8f05d4a.jpg[/img]
så var slakten i gang
[img width=448 height=600]http://i180.photobucket.com/albums/x113/gitula/IMG_2579_zpsdbea5543.jpg[/img]
Den hadde heldigvis 1600 motor, hvilket betyr at jeg får tak i kjøleblekket som går over i forkant av motoren og jeg får og fatt i rett svinghjul.
Mangler og en del annet kjøleblekk som jeg håper å ta fra denne+ innsug ol.
55 oval T1 (solgt)
60 T1 (solgt. Skulle eg aldri ha gjort)
72 Dobbelkabiner (solgt)
58 T1
60 T1 (solgt. Skulle eg aldri ha gjort)
72 Dobbelkabiner (solgt)
58 T1
Sv: 1972 Doka
'65 Typ 221 Mikrobuss "Bløygen"
'52 Typ 11c Boble "Magnolia"
"Don't make a fuss, just get on the bus ..." -- Frank Zappa
"Two things are infinite: The universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." -- Albert Einstein
'52 Typ 11c Boble "Magnolia"
"Don't make a fuss, just get on the bus ..." -- Frank Zappa
"Two things are infinite: The universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." -- Albert Einstein