Til 62-modell

Trenger eller ønsker du noe? Ny bil, deler eller noe annet bilrelatert?

Moderators: Global moderator, Global moderator

Post Reply
FreddyB
Supermedlem
Supermedlem
Posts: 957
Joined: Wed Dec 19, 2007 6:05 pm
Location: Breim

Til 62-modell

Post by FreddyB »

Treng følgande:

- Fungerande blinklys/nær-fjernlyshendel
- Vindusviskarblad/holdar
- Rør for å koble varmepotter mot karosseri
- Ny startar til 1600, eller tips/howto til eventuell overhaling

Og ja, det hastar ørlite.
Hadde då aldri trudd eg skulle kjøpe late-looker..
User avatar
Tistlo
Ultramedlem
Ultramedlem
Posts: 4986
Joined: Mon Jun 23, 2008 3:21 pm
Location: Bulken, Voss, Hordaland

Sv: Til 62-modell

Post by Tistlo »

har alt minus startar. men kjem du med litevetta symptom so kan eg muligens hosta opp nokon tips. men du kan jo begynna med å finna ut at den får nok støyt og har god kontakt.
skal forøvrig opp i dine trakter til helge. dvs til dale,førde og retur via skei og sogndal
TLF: 97419035
User avatar
StarBugs Geir
Ultramedlem
Ultramedlem
Posts: 3150
Joined: Sat Aug 30, 2008 9:21 am
Location: Nordhordland

Sv: Til 62-modell

Post by StarBugs Geir »

På Magda hadde vi lignende problemer. Der var godset rundt foringen i kassen skadet etter tidligere eiers sleggemekking..... Flere startere ble testet, men funket ikke skikkelig. Skjønte det så snart vi oppdaget problemet. Byttet til automat-starter (den har ikke opplagring i kassen) og da var problemet løst. :)

De starterne er bedre, kraftigere og har kul lyd. Det er jo viktig, he he. 8)
Last edited by Anonymous on Thu Jun 12, 2014 11:22 pm, edited 1 time in total.
1974 1303S
2018 Husqvarna Vitpilen 701
User avatar
OldBug
Seniormedlem
Seniormedlem
Posts: 491
Joined: Tue Nov 01, 2011 5:04 pm

Sv: Til 62-modell

Post by OldBug »

Får du problemer med å finne en starter, kan dere ta/låne min! Litt vanskelig å få brukt bilen skikkelig uten! Min skal ikke brukes denne sesongen så....
FreddyB
Supermedlem
Supermedlem
Posts: 957
Joined: Wed Dec 19, 2007 6:05 pm
Location: Breim

Sv: Til 62-modell

Post by FreddyB »

Tistlo wrote: har alt minus startar. men kjem du med litevetta symptom so kan eg muligens hosta opp nokon tips. men du kan jo begynna med å finna ut at den får nok støyt og har god kontakt.
skal forøvrig opp i dine trakter til helge. dvs til dale,førde og retur via skei og sogndal
Knall! Gje meg ein total på alt.

Symptom er; vri på nøkkelen, lys i dash dimmar, ingen klikk, ingen startarlyd.. Veit at kabelen til solenoiden sit laust, så den tenkte eg å få fiksa i dag. Men det virkar òg for at startaren "set" seg. Slag mot startar har positiv virkning. Det finurlige er dog at bilen jf. både Dansken og andre i omgangskretsen hans seier at det ikkje har vore problemer med dette tidligare. Det KAN vere meg, mao.. Men solenoiden skal vel berre ha styrestrøm, så eg slit litt med å akseptere at ein litt rom kabelsko skal vere utslagsgjevande her. Men eg tenkte eg skulle knipe litt i den i dag, for å stramme den litt. Anyhow...
Hadde då aldri trudd eg skulle kjøpe late-looker..
FreddyB
Supermedlem
Supermedlem
Posts: 957
Joined: Wed Dec 19, 2007 6:05 pm
Location: Breim

Sv: Til 62-modell

Post by FreddyB »

StarBugs Geir wrote: På Magda hadde vi lignende problemer. Der var godset rundt foringen i kassen skadet etter tidligere eiers sleggemekking..... Flere startere ble testet, men funket ikke skikkelig. Skjønte det så snart vi oppdaget problemet. Byttet til automat-starter (den har ikke opplagring i kassen) og da var problemet løst. :)

De starterne er bedre, kraftigere og har kul lyd. Det er jo viktig, he he. 8)
Hehehe.. Ser den.  8)
Hadde då aldri trudd eg skulle kjøpe late-looker..
FreddyB
Supermedlem
Supermedlem
Posts: 957
Joined: Wed Dec 19, 2007 6:05 pm
Location: Breim

Sv: Til 62-modell

Post by FreddyB »

OldBug wrote: Får du problemer med å finne en starter, kan dere ta/låne min! Litt vanskelig å få brukt bilen skikkelig uten! Min skal ikke brukes denne sesongen så....
Wow, det var eit fantastisk tilbod! Kjem tilbake om det skulle bli aktuelt.  :thup
Hadde då aldri trudd eg skulle kjøpe late-looker..
FreddyB
Supermedlem
Supermedlem
Posts: 957
Joined: Wed Dec 19, 2007 6:05 pm
Location: Breim

Sv: Til 62-modell

Post by FreddyB »

Ok. Startar er operativ igjen. Og det samme er blinklyshendel.

Tar du med varmeslangar og viskarblad, Tistlo? Så skal eg fikse eit stopp for deg på Sande, hos Geir Kenneth?
Hadde då aldri trudd eg skulle kjøpe late-looker..
User avatar
Tistlo
Ultramedlem
Ultramedlem
Posts: 4986
Joined: Mon Jun 23, 2008 3:21 pm
Location: Bulken, Voss, Hordaland

Sv: Til 62-modell

Post by Tistlo »

den styrestraumen har alt og sei for å få gang på startaren, dårlig kontakt - no bueno.

eg kan fiksa resten ja, men fint vist du gidd å måla ca lengde og dim på slangen i begge endar. eg skjønte da ikkje stod org. motor i bilen og då er da ikkje godt å veta korleis slangen skal vera. da finst ein drøss forskjellige
TLF: 97419035
Post Reply