Tror motoren min etter tenner. Er nok noe justeringer. Men eg har ikke peiling på hvordan dette utføres. Har noen videoer som kanskje noen kan høre på ka det kan være for noe. Eventuelt om eg kan komme til noen som kan ta en titt
Ligger mye info om dette på nettet, søk og du skal finne
Et par ting til: Du har hullete og dårlig eksosanlegg, dette påvirker tenninga negativt. Du bør også justere ventilene dine før du justerer tenninga.
Last edited by Solan on Fri May 30, 2014 7:38 pm, edited 1 time in total.
'65 Typ 221 Mikrobuss "Bløygen"
'52 Typ 11c Boble "Magnolia"
"Don't make a fuss, just get on the bus ..." -- Frank Zappa
"Two things are infinite: The universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." -- Albert Einstein
Solan wrote:
Ligger mye info om dette på nettet, søk og du skal finne
Et par ting til: Du har hullete og dårlig eksosanlegg, dette påvirker tenninga negativt. Du bør også justere ventilene dine før du justerer tenninga.
Kan ikke se noen hull på eksosannlegget. Det er tett og i bra stand da eg så på motoren før eg satt den i boblen. Dette er ikke samme motor som eg hadde i fjord.
Solan wrote:
Ligger mye info om dette på nettet, søk og du skal finne
Et par ting til: Du har hullete og dårlig eksosanlegg, dette påvirker tenninga negativt. Du bør også justere ventilene dine før du justerer tenninga.
Kan ikke se noen hull på eksosannlegget. Det er tett og i bra stand da eg så på motoren før eg satt den i boblen. Dette er ikke samme motor som eg hadde i fjord.
Prøv å holde begge håndflatene dine og "tette" eksosrørene (bruk hansker hvis de er varme!), og se om du får stoppet motoren ved å gjøre det. Hvis ikke, så er ikke eksosanlegget tett. Det høres i alle fall temmelig bråkete ut...
Tenningen justeres ved å løsne den 10mm mutteren som holder fordeleren på plass, og så vri fordeleren. Med klokka gir seinere tenningstidspunkt, mot klokka gir tidligere.
Men husk å stille ventilene før du stiller tenninga.
'65 Typ 221 Mikrobuss "Bløygen"
'52 Typ 11c Boble "Magnolia"
"Don't make a fuss, just get on the bus ..." -- Frank Zappa
"Two things are infinite: The universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." -- Albert Einstein
Solan wrote:
Ligger mye info om dette på nettet, søk og du skal finne
Et par ting til: Du har hullete og dårlig eksosanlegg, dette påvirker tenninga negativt. Du bør også justere ventilene dine før du justerer tenninga.
Kan ikke se noen hull på eksosannlegget. Det er tett og i bra stand da eg så på motoren før eg satt den i boblen. Dette er ikke samme motor som eg hadde i fjord.
Prøv å holde begge håndflatene dine og "tette" eksosrørene (bruk hansker hvis de er varme!), og se om du får stoppet motoren ved å gjøre det. Hvis ikke, så er ikke eksosanlegget tett. Det høres i alle fall temmelig bråkete ut...
Tenningen justeres ved å løsne den 10mm mutteren som holder fordeleren på plass, og så vri fordeleren. Med klokka gir seinere tenningstidspunkt, mot klokka gir tidligere.
Men husk å stille ventilene før du stiller tenninga.
Tette enderørene sant? Skal såfall få gjort det senere å prøve og tette enderørene å se om den stopper.
Kan være pakningene i eksosanlegget også! Hørtes ihvertfall ut som en lekasje et sted.får du eksos i kupeen når du bruker varmen? (Har du fått koblet til wiren til varmepottene forresten?)
Er noe lekkasje i eksospotten. Ikke i form av hull men pakningene elsn. Skal få fiksa det ganske fort. Men det kan ikke ha hele skylden i at det høres ut som det eksploderer og sier pang inni mellom. Siden det skjer kun når farten økes eller går drastisk ned. Eksempel før kryss.