er ikkje dette den frå molde,som i hine hårde dagar kom frå sverige? ein bil som har gått over 230k isofall og har tilhøyrd noko majestet greier vist eg ikkje huksar skremmande feil.
Tistlo wrote:
er ikkje dette den frå molde,som i hine hårde dagar kom frå sverige? ein bil som har gått over 230k isofall og har tilhøyrd noko majestet greier vist eg ikkje huksar skremmande feil.
Ja, jeg så den på Finn? Først for salg i deler, og så for salg for 25k? Finner ikke annonsen, så den er nok solgt.
Tror dere tuller med detaljene. Denne ble funnet i en låve i den svenske skjærgården. En svensk "storkar" hadde den som transportmiddel mellom kaien og huset .
Bilen ble ikke oppdaget før de nye eierene av landstedet skulle se til låven hvor taket hadde rast sammen gjennom vinteren. Der inne stod denne.
Vognkortet viser at det kun hadde vært en eier . speedometeret viser kun 9000 og noen kilometer, noe som stemmer godt overens med øyas størrelse og bilens tid på veien.
I grunnen imponerende at den har klart å kjøre så langt. motoren er mao knapt innkjørt. Bilen skal dessverre kun mellomlagres i Bergen før den tar turen videre til andre daleføre.
o 1957 T1 std
o 1959/64 T1 Ragtop Herbie
o 1989 Caravelle 1.9
Spottet og (for 10 minutter siden) Det som lignet VELDIG på Mr Judson (Henning) og bobla hans, 2 minutter fra huset mitt??
Er visst på tide å ta pillen sin kjenner eg..
Last edited by Anonymous on Wed Apr 16, 2014 12:01 pm, edited 1 time in total.
55 oval (solgt)
60 boble (solgt. Skulle eg aldri ha gjort)
72 crossover Dobbelkabiner (solgt)
58 boble (solgt)
60 boble (solgt)
65 panel
Nesten korrekt Hans. Det var en væreier i Nord-Norge som eide den. Den hadde kun gått de omtalte 9000 da Været ble lagt ned, familien flyttet og bilen parkert i sjøhuset på kaien. Den ble oppdaget ifbm at døren på sjøhuset ble stående åpen og forbipasserende båttrafikk spottet den. Du ser det på panseret at sjøsprøyten har drevet inn på den.