Innspill til styret

Her finner du siste nytt fra VWACB til klubbens medlemmer.

Moderators: Global moderator, Global moderator

Post Reply
User avatar
StarBugs Geir
Ultramedlem
Ultramedlem
Posts: 3150
Joined: Sat Aug 30, 2008 9:21 am
Location: Nordhordland

Innspill til styret

Post by StarBugs Geir »

VWACB har i en årrekke hatt en jevn og god tilslutning på vårmønstringen og på BugOut. De nye lokalene er et kjempeløft for klubb og medlemmer, men det finnes alltid rom for nye tanker og forbedringer!

2009 var på mange måter «Breistein-året». 2010 blir året for aktiviteter, kurs og utvikling! Klubblokalet er ikke en målpassering, men en start for en enda mer levende og spenstig klubb. Vi skal markere oss på treffene vi deltar, og våre arrangement skal ha en positiv utvikling hvert år!

Som du sikkert forstår, ingenting skjer av seg selv. Det blir dugnad, og det blir vannvittig gøy!

• Har du noen tanker om forbedring av eksisterende arrangementer eller idéer til nye?
• Har du forslag til mekke/klubb-lokalet?
• Har du en skribent i magen som verker etter å komme ut? Klubben trenger alltid reportasjer til VWACB Nytt!
• Kan du skaffe en sponsor/annonsør til bladet?
• Kan du bidra i kurssammenheng eller holde et foredrag? Se vår kursplan eller kom med egne forslag.
• Har du evner, kunnskap eller motivasjon som gjør at du av og til kan være en støttespiller for styret på ett av klubbens satsingsområder?

Vi ønsker oss kort sagt innspill som kan gjøre en velfungerende klubb enda betre.

Vær konstruktiv, tenk positivt og bidra når du kan!

Ha følgende i bakhodet når du skriver innlegg eller starter tråder:

• Alle nye aktiviteter kommer i tillegg til klubbens eksisterende/faste oppgaver. Det vil si noen må gjøre jobben. :)
• Alle våre medlemmer er ikke aktive på forumet
• Vi bor på vestlandet. Aktiviteter med stor risiko (økonomisk tap ved dårlig vær) kan være vanskelig å få gjennomført
• Du bør kunne si til deg selv: Dette vil JEG jobbe for, dette vil JEG være med på og dette skal JEG få folk til å stille opp på!

Alle forslag vil bli tatt opp i styret og vurdert. Alt styrearbeid er som alle vet på frivillig basis, så vi håper ikke Dere forventer at ”alt” skjer på noen få uker.

Hilsen Styret! ;D

Er du usikker på hva som er «på gang», les mer om klubbens satsingsområder under aktiviteter! (Under etablering. Info kommer i løpet av påsken)
Last edited by Anonymous on Mon Apr 19, 2010 10:04 pm, edited 1 time in total.
1974 1303S
2018 Husqvarna Vitpilen 701
User avatar
hans
Supermedlem
Supermedlem
Posts: 1605
Joined: Sun Jan 17, 2010 11:07 pm
Location: Bergen

Sv: Innspill til styret

Post by hans »

først tusen takk for flott pre + bug out. Kjempemessig!

så et lite innspill ;)

Det ble stemt på biler på bug-out. kunne det vært en ide å ha med en liten hederlig omtale bit ? man tildeler vinner premie slik
det alltid har vært, men nevner nummer to . Kan jo kanskje og nevne om vinner var en landslide eller om det var close. min natur er
av den nysgjerrige sorten som hadde funnet det interessant.

(Kanskje hatt en egen juryens pris hvor  juryen bestod av "fagfolk" aka entusiaster/styret =?)


Forøvrig var det absloutt verdige vinnere i alle klasser.


mvh

hans martin
o 1957 T1 std
o 1959/64 T1 Ragtop Herbie
o 1989 Caravelle 1.9
User avatar
StarBugs Geir
Ultramedlem
Ultramedlem
Posts: 3150
Joined: Sat Aug 30, 2008 9:21 am
Location: Nordhordland

Sv: Innspill til styret

Post by StarBugs Geir »

Takk! ;D

Styret/styremedlemmane vil i minst mogleg grad kommentere/diskutere innspel på forumet FØR dei har vore oppe styret, vonar alle forstår det ;).

Men eg vil gjerne sei ein liten ting. Tråden "Innspel til styret" vart lansert for over 2 mnd. sidan, og no kom det fyrste! Bra dette kjem igang!

Skal klubben utvikle seg, og for at styret skal ha nye idéar å jobbe med er desse innspela veldig viktige, så takk for fyrste innspel Hansl! :thup

mvh
Styret
1974 1303S
2018 Husqvarna Vitpilen 701
User avatar
RZR Andy
Ultramedlem
Ultramedlem
Posts: 3618
Joined: Sun Sep 02, 2007 3:51 pm
Location: Bergen
Contact:

Sv: Innspill til styret

Post by RZR Andy »

Ergerlig at jeg ikke fikk med meg noe særlig her i helgen, noen ganger går det bare ikke...
Jeg kan nevne en liten ting med vinnerbiler som de gjør på treff andre steder - disse kjøres ut og deretter inn på podium for overrekkelse og prensentasjon/applaus. Det gjør litt stas på bilene samtidig som alle får med seg hva det går i. Vet jo ikke om dette skjedde i går, siden jeg ikke var der?
Forøvrig har klubben fått en veldig flott utvikling og jeg håper at mange av "gjerdesitterne" gjennom mange år snart ser at det verken er farlig eller skummelt å bidra litt til å avlaste de som alltid står på. Skulle vel være omtrent et par hundre betalende medlemmer som kanskje kunne hatt muligheten en gang i blant?
User avatar
Solan
Styret
Styret
Posts: 5236
Joined: Mon Sep 03, 2007 1:08 pm
Location: Fan'a...

Sv: Innspill til styret

Post by Solan »

Denne tråden har ligget "død" lenge, men det er fortsatt sånn at vi i styret ønsker innspill!

Les den øverste tråden til Geir, og meld fra hvis det er noe DU har lyst til å dra igang, eller være med på :)
'65 Typ 221 Mikrobuss "Bløygen"
'52 Typ 11c Boble "Magnolia"

"Don't make a fuss, just get on the bus ..." -- Frank Zappa
"Two things are infinite: The universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." -- Albert Einstein
User avatar
jayster
Supermedlem
Supermedlem
Posts: 1068
Joined: Thu Sep 20, 2007 6:33 pm

Sv: Innspill til styret

Post by jayster »

Hva med felles tur til volksworld show i England og er i Mars. :thup
1973 1300s  T-1 (Buzz) en eiers bil !solgt.
1969 mr biggins. latelooker solgt.
1956 cal looker. Green Godess
1960 resto cal. OTT
User avatar
Moshe
Global moderator
Global moderator
Posts: 3288
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:14 pm
Location: Ulset, Bergen
Contact:

Sv: Innspill til styret

Post by Moshe »

jayster wrote: Hva med felles tur til volksworld show i England og er i Mars. :thup
Volksworld show i England er vel noe mange av oss har hatt lyst til å få med seg en gang, men jeg tror ikke VWACB bør ta på seg å arrangere en tur som dette...
Dette vil kreve en meget stor innsats fra styret med tilrettelegging og koordinering, og det er jo ikke akkurat det klubbens styre skal bruke tiden sin på...
Som alltid er det nok mange ønsker om hva en i tillegg vil ha med seg når en først har tatt turen over, om avreise- og tilbakekomst-tid, om kostnadsramme osv... Så en bør nok heller planlegge dette i mindre grupper - som gjerne også har forholdsvis lik interesse...

Jeg foreslår derfor at om du eller andre ønsker å ta turen over til dette enorme showet nå i vår, ta kontakt med hverandre. Dette kan jo gjøres via forumet, via Åpen Onsdag eller via jungeltelegrafen...
75 VW1303 Boble *8/8-2022
84 VW Golf Cab. *8/7-2019
96 VW1600i Boble *11/10-2017
77 VW2000 Camper *25/1-2015
59 VW1200 Boble *8/10-2014
72 VW1600 Pick Up *20/9-2013
70 VW1200 Fridolin *5/12-2012
61 VW1200 Boble *27/5-2007

69 Boble *2020-2021
64 Notchback *2008-2017
74 Boble Cab *2006-2015
68 Notchback *2008-2009
67 Notchback *2004-2005
66 Boble *2003-2005
User avatar
Sander
Supermedlem
Supermedlem
Posts: 1232
Joined: Sun Sep 02, 2007 8:52 pm

Sv: Innspill til styret

Post by Sander »

Det kan jo gjerast i regi av klubben, utan å belaste hverken økonomi eller styre. Jayster kan t.d. lage eit forslag, så kan dei som vil melde seg på og betale?
-78 T1 1303 Karman Cab
-75 T2 1600 Westfalia camping bay
-74 T1 1303 S    + 1997
-72 T1 1302 LS    + 2001
-69 T1 1300        + 1986
-54 T1 1200        + 1982
User avatar
Solan
Styret
Styret
Posts: 5236
Joined: Mon Sep 03, 2007 1:08 pm
Location: Fan'a...

Sv: Innspill til styret

Post by Solan »

De som vil påta seg å gjøre dette (arrangere, bestille og koordinere en slik tur), står helt fritt til å gjøre det. Som Jonn-Stian sier, så har vi i styret ganske mange andre arbeidsoppgaver.

Håper på og regner med at folk har forståelse for dette.
'65 Typ 221 Mikrobuss "Bløygen"
'52 Typ 11c Boble "Magnolia"

"Don't make a fuss, just get on the bus ..." -- Frank Zappa
"Two things are infinite: The universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." -- Albert Einstein
User avatar
jayster
Supermedlem
Supermedlem
Posts: 1068
Joined: Thu Sep 20, 2007 6:33 pm

Sv: Innspill til styret

Post by jayster »

Hva med tur til Norheimsund ser litt på hva dem har det av luftkjølt.
hva ikke med forrige gang alle sa det var knall tur!
1973 1300s  T-1 (Buzz) en eiers bil !solgt.
1969 mr biggins. latelooker solgt.
1956 cal looker. Green Godess
1960 resto cal. OTT
Post Reply