Restaureringsprosjekt 69.

Legg inn bilder og info om bilen din eller prosjektet ditt.

Moderator: Global moderator

Tistlo
Ultramedlem
Ultramedlem

Sv: Restaureringsprosjekt 69.

Post by Tistlo »

heil ved! :thup

lett å sjå om pumaen er heimasveist, du ser sikkert tegn til sveiser rundt sentere på røyrene. pleier ikkje vera so lave med max høgde og senkespindlar-trur eg. alternativt kan du setta på orginale spindlar, evt senkespindlar og orginal forstilling..

eg har komplette beltesett framme, kan sendast, eller bringast til bergen på fredag-ish.
vil tru du får plass til dei dekkene ja. liten forskjell på profilen og du har jo litt klaring i høgda ser da ut som.
TLF: 97419035
Per Henrik
Juniormedlem
Juniormedlem

Post by Per Henrik »

Tistlo wrote: heil ved! :thup

lett å sjå om pumaen er heimasveist, du ser sikkert tegn til sveiser rundt sentere på røyrene. pleier ikkje vera so lave med max høgde og senkespindlar-trur eg. alternativt kan du setta på orginale spindlar, evt senkespindlar og orginal forstilling..

eg har komplette beltesett framme, kan sendast, eller bringast til bergen på fredag-ish.
vil tru du får plass til dei dekkene ja. liten forskjell på profilen og du har jo litt klaring i høgda ser da ut som.

Ser ut som den er hjemmesveist!  :-\ da blir det bestilt ny.  :thup
Du kan gjerne bringe til fredag! Pris og avleveringssted?  :)
hans
Supermedlem
Supermedlem

Post by hans »

om det er senkespindler burde vel hjula ha kommet lengre ut i hjulhusene. (senkespindler pleier bygge utover noe)

Om det er bugpack dempere foran og du hever til maks er det likevel lite da bugpack'ene er super korte.
skifter du til standard dempere og så hever pumaen på topp ser den langt mer normal ut .
o 1957 T1 std
o 1959/64 T1 Ragtop Herbie
o 1989 Caravelle 1.9
Per Henrik
Juniormedlem
Juniormedlem

Post by Per Henrik »

hans wrote: om det er senkespindler burde vel hjula ha kommet lengre ut i hjulhusene. (senkespindler pleier bygge utover noe)

Om det er bugpack dempere foran og du hever til maks er det likevel lite da bugpack'ene er super korte.
skifter du til standard dempere og så hever pumaen på topp ser den langt mer normal ut .

hjula ligger vel 1-1,5 cm fra skjerm på ytterside (fremme)

er orginallengde på dempere også, skiftet de som sto på fra før..

Så om noen har en grei puma tilsalgs, så kjøper eg gjerne!
Tistlo
Ultramedlem
Ultramedlem

Post by Tistlo »

glømte deg og beltene idag :-[

men eg har ein puma liggande å slenga her vist du er sugen på sånt. den skal vera grei, men trenger ein shinings.
Per Henrik
Juniormedlem
Juniormedlem

Post by Per Henrik »

Yes Yes Yes!!
Gode nyheter!

Etter forstillingsbytte, 2 frontrutebytter, stramming av hjullager, så er endelig bilen EU-Godkjent! og det føles godt!  :thup :thup :thup

Da eg var oppe hos tistlo og skulle hente litt deler, påpekte han elendigheten i motorrommet.
Så har laget en motorpakning og fått motorrommet tett, strammet litt forskjellig slik at oljen ikke renner rett igjennom. og da skal vel bilen være klar for køkjøring i bergen også!
har hatt et par turer med den, og det går meget fint! ingen overoppheting eller tøys. så det nærmer seg brukande bil  ;D

Skal fyre utpå noen bilder i løpet av uken!

- Per Henrik!
djupevik
Styret
Styret

Post by djupevik »

Gratulerer! Godt å endelig bli belønnet for god innsats tenker jeg :thup
Blir vel å se på cruisinger fremmover, eventuellt til våren igjen :)
(o\ ! /o)  (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o)
https://www.instagram.com/thulevik/
Solan
Styret
Styret

Post by Solan »

:thup
'65 Typ 221 Mikrobuss "Bløygen"
'52 Typ 11c Boble "Magnolia"

"Don't make a fuss, just get on the bus ..." -- Frank Zappa
"Two things are infinite: The universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." -- Albert Einstein
FRODE 25000
Medlem
Medlem

Post by FRODE 25000 »

Pass på at det ikke går like fort i svingene når glatten kommer som når du arbeider ;)
Per Henrik
Juniormedlem
Juniormedlem

Post by Per Henrik »

Tusen takk!
Dukker plutselig opp på Cruising!  :thup
Per Henrik
Juniormedlem
Juniormedlem

Post by Per Henrik »

Hei!

Da det nærmer seg varmt og fint vær, har eg begynt å tenke litt på hva eg skal gjøre videre med boblen i år..
og en lakk jobb er vel det eg tenker mest på..

Dette er noe eg vil gjøre selv, og ikke bruke så mye cash på.
Derfor har eg bestemt meg for å bruke Plasti Dip, gummilakk, som virker meget enkel å bruke.
Fargen eg skal ha er Oransje.

Eg vil også ha en overhaling på motor, som innebærer å skifte pakninger og denslags.
Samt rydde litt opp i bilen, montere teppesett i bilen, og skifte ut dørpaneler.
Eg må også bytte ut pakninger i one-piece vinduene, og bytte pakning til frontrute.

Før eg går i gang med lakkjobb må eg fikse litt på karossen, flytte blinklys fra toppen av skjermene og ned til front under lykten.

Så får vi se hva som blir gjort og ikke..

skal også gå i gang med med en spareboble som ikke har vært på veien siden april 1979.
erika
Ultramedlem
Ultramedlem

Post by erika »

Hei Per Henrik,
dersom du er interessert i et nytt sett med rutepakninger, frontrute, bakrute, begge sider bak - uten kromlist, så har vi et sett for salg. Vi endte opp med to slike sett ifbm at vi skiftet på Seljordsormen (Spareboble 1970 mod).

Erik
Krankenhaus
Ingen fornuft - ren entusiasme!
Tistlo
Ultramedlem
Ultramedlem

Post by Tistlo »

HAR du virkelig bestemt deg for å bruka plastidip? eg kan setta deg i kontakt med ein sambygding her oppe som ogso skulle vera lur å spara pengar å bruka plastidipp,som forsovidt ikkje er heilt gratis heller. resultatet var langt frå som på reklamane for å sei da sånn.
derfor vil eg heller råda deg til å bruka nokon hundralappar på 2k lastebil lakk og spraya da på. mykje bedre
Per Henrik
Juniormedlem
Juniormedlem

Post by Per Henrik »

hvilken plasti dip gikk han for? tenkte eg skulle prøve Blaze utgaven  :)
Per Henrik
Juniormedlem
Juniormedlem

Post by Per Henrik »

erika wrote: Hei Per Henrik,
dersom du er interessert i et nytt sett med rutepakninger, frontrute, bakrute, begge sider bak - uten kromlist, så har vi et sett for salg. Vi endte opp med to slike sett ifbm at vi skiftet på Seljordsormen (Spareboble 1970 mod).

Erik
Krankenhaus
Hei! Takk for Tilbud, men starter ikke med innkjøp før om en liten stund, har en golf eg må fikse opp litt, men om settet fortsatt er tilsalgs når eg begynner på boblen, så tar eg det  :thup
Locked